שעת הכישוף: ברית הלהב ולחשים חסרים

שעת הכישוף: ברית הלהב ולחשים חסרים

Information
פורסם ב03 נובמבר 2019
נכתב על ידי חגי

warlock sword pactכתבה זו היא הכתבה השנייה בסדרת הכתבות של פרויקט שעת הכישוף המתמקד במקצוע המכשף במהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים. הפעם אדבר על נקודות החולשה של המקצוע ושל העיצוב המכאני שלו, ואנסה לתקן אותן.

כזכור, התוכן פתוח לחוות הדעת, לביקורות ולהצעות שלכם, הקוראים, שכן בסופו של דבר אאגד את סדרת הכתבות כולה לקובץ אחד, שיהיה זמין להורדה באתר. יש לכם הזדמנות להשפיע על התוכן!

הבעיה של ברית הלהב

אחת מברכות הברית המוצעות בספר החוקים לשחקן היא "ברית הלהב" – המכשף מבקש מהפטרון שלו נשק קסום להילחם באמצעותו. זה נשמע נהדר על הנייר, אבל ישנה בעיה – למכשף כמעט ואין גישה ללחשים או להשבעות אחרים שיאפשרו לו להילחם בקפא"פ. המקצוע בנוי מתוך ההנחה שכל המכשפים משתמשים בלחשון פרץ קמאי כאמצעי ההתקפה העיקרי שלהם. המקצוע לא מאפשר תכנון דמות שנלחמת בקפא"פ – מברית הלהב או בכלל. ההשבעות הייחודיות לברית הלהב הן כאלו שהמכשף נדרש לקחת את כולן – כדי להישאר רק כמעט-רלוונטי בקרב פנים אל פנים.

התיקון הרשמי הגיע בספר ההרחבה "המדריך של זנאתאר להכל" (Xanathar's Guide to Everything) והוא עובד בשני מישורים: ראשית, רשימת ההשבעות הקמאיות הורחבה ונוספה לה מספר השבעות שמקנות לנשק הברית של המכשף תכונות קסומות בדומה לחפץ פלא. שנית, נוסף פטרון חדש, להב-הכשף (The Hexblade), שהוא נשק אוכל-נשמות ממישור הצללים, המקנה למכשף שליטה בשריונות וגישה ללחשים שמעצימים התקפות בנשק.

לטעמי, להב-הכשף הוא אכזבה. לא ייתכן שברית הנשק תהיה ברכה זמינה לכל המכשפים, אבל רק פטרון אחד יאפשר לה להיות רלוונטית. אני חושב שלכל מכשף, עם כל פטרון, צריכה להיות האפשרות להיות לוחם קפא"פ סביר.

התיקון שלי

ראשית, מכשף עם ברית הלהב מוסיף את תוסף השליטה שלו לכל גלגולי הנזק בנשק הברית, לצד מתאם הכוח או הזריזות. סביר שמכשפים בעלי נטייה טבעית להניף חרב יבחרו בברית זו, ולכן המכשף עדיין נדרש להשקיע בערך כוח או זריזות (מכשף שהפטרון שלו הוא להב-הכשף זוכה עדיין ביכולת להוסיף את מתאם הכריזמה לגלגולי ההתקפה והנזק במקום מתאם הזריזות או הכוח, ולכן פנוי להשקיע יותר נקודות בתכונה משנית כמו חוכמה, תבונה או חוסן).

שנית, רשימת הלחשים של המכשף צריכה להכיל מספר לחשים שמאפשרים לו להעצים התקפות נשק בקפא"פ. כל מכשף יוכל לבחור ללמוד אותם, אבל כמובן שהם ידברו יותר אל מכשפים עם ברית הלהב. הוסיפו את הלחשים הבאים לרשימת לחשי המכשף:

דרג

הלחש

לחשים

1

מהלומה חורכת (Searing Smite), מהלומה נזעמת (Wrathful Smite)

2

מהלומה מסמנת (Branding Smite), נשק קסום

3

נשק יסודני (Elemental Weapon)

לבסוף, אם אתם משתמשים בפטרון להב-הכשף, החליפו את רשימת הלחשים המורחבת שלו, כדי לפצות על כך שחלק מהלחשים שלו נעשו זמינים למכשפים של כל פטרון:

דרג

הלחש

לחשים

1

גל הדף, מגן

2

הזיה כוחנית (Phantasmal Force), שיפור תכונה

3

הבהוב, מהלומה מעוורת (Blinding Smite)

4

הזיה רצחנית, מהלומה מזעזעת (Staggering Smite)

5

חרוט כפור, פרץ הרסני (Destructive Wave)

הבעיה של "לחשים חסרים"

רוב המקצועות מטילי הלחשים במבוכים ודרקונים מוגבלים במספר הלחשים שהם מסוגלים להטיל ביום, ולחשים רבים נכתבו מתוך נקודת ההנחה הזו.

המכשף, לעומת זאת, מטיל לחשים בצורה מוגבלת הרבה פחות. הלחשים ברשימת לחשי המכשף וברשימות המורחבות של הפטרונים נבחרו בזהירות, מתוך ניסיון למנוע מצבים שבהם הטלה חוזרת ונשנית של לחש תיצור בעיה באתגרים המשחקיים או בהשלכות על עולם המשחק (לדוגמה: הלחשים מעבר-קיר או אחיזת מפלצת).

כתוצאה, נותרו מחוץ לרשימת לחשי המכשף מספר לחשים, אשר היינו מצפים ממכשפים לדעת להטיל.

התיקון שלי

יצרתי לחש חדש שהוא במובן מסוים גרסה פחותה של הלחש הנפשת מתים, ויכול להתאים לרשימת הלחשים של המכשף.

שאר הלחשים ה"חסרים", כמו הנפשת מתים או הפגת רוע או טוב, יתווספו באמצעות השבעות קמאיות, כך ששחקן שרוצה להוסיף אותם למכשף שלו יוכל להשתמש בהם בצורה מוגבלת יותר מהטלת הלחשים שמאפשר מאפיין המקצוע קסם ברית.

הוסיפו את הלחש הרקדת המתים לרשימות הלחשים של מקצועות האשף, הכוהן והמכשף.

הרקדת המתים

לחש תאובה מדרג 1
זמן הטלה: 1 פעולה
טווח: 3 מ׳
רכיבים: ק, ת, ח (טיפת דם)
משך: ריכוז, עד 1 דקה
לחש זה יוצר משרת אל-מת. בחר ערימת עצמות או גופה של דמוי-אדם בינוני או קטן בטווח. הלחש מעניק למטרה אשליה עלובה של חיים, ומקים אותה לתחייה כיצור אל-מת. המטרה הופכת לשלד אם בחרת עצמות או לזומבי אם בחרת גופה (לשה״מ יש את נתוני המשחק של היצור).

בכל תור שלך אתה יכול להשתמש בפעולה שלך כדי לתת פקודות בטלפתיה לכל יצור שיצרת באמצעות לחש זה, אם היצור נמצא בטווח 18 מ׳ ממך (אם אתה שולט במספר יצורים, אתה יכול לתת את אותה פקודה לכמה מהם שתרצה בו זמנית). אתה בוחר מה היצור יעשה ולאן הוא ינוע בתורו הבא, או שאתה יכול לתת לו פקודה כללית, למשל לשמור על חדר או פרוזדור מסוים. אם אתה לא נותן לו שום פקודה, היצור יעמוד בחוסר-מעש ואף לא יטרח להגן על עצמו.

בתום הלחש, היצור מתמוטט ונעשה שוב חסר חיים.

בדרגים גבוהים יותר. כאשר אתה מטיל לחש זה באמצעות יחידת לחש מדרג 2 ומעלה, אתה מקים לתחיה שני יצורים נוספים לכל דרג לחש מעל ל-1. כל אחד מהיצורים חייב לקום לתחייה מגופה או מערימת עצמות אחרת.

 

הוסיפו את ההשבעות המתים מהלכים, השבעת סילוק והפגה, מעשה תאובה אל רשימת ההשבעות של המכשף.

המתים מהלכים

דרישות קדם: מעשה תאובה, דרגה 15

אתה יכול להטיל הנפשת מתים כלחש מדרג 6 פעם אחת מבלי לנצל יחידת לחש. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה. הוסף את תוסף השליטה שלך לכל גלגולי הנזק שגורמים אל-מתים שהקמת באמצעות לחש זה.

השבעת סילוק והפגה

דרישות קדם: דרגה 9

אתה יכול להטיל הפגת רוע או טוב פעם אחת באמצעות יחידת לחש מכשף. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה.

מעשה תאובה

דרישות קדם: דרגה 5

אתה יכול להטיל הנפשת מתים כלחש מדרג 3 פעם אחת מבלי לנצל יחידת לחש. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שתסיים מנוחה ארוכה. הוסף את תוסף השליטה שלך לכל גלגולי הנזק שגורמים אל-מתים שהקמת באמצעות לחש זה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.