פאת'פיינדר 2 יצא לאור! כל הפרטים על ההשקה

פאת'פיינדר 2 יצא לאור! כל הפרטים על ההשקה

Information
פורסם ב01 אוגוסט 2019
נכתב על ידי האיש הזקן

היום יצא לאור באופן רשמי פאת'פיינדר מה' שנייה, בכנס ג'נקון בארצות הברית. המהדורה השנייה של פאת'פיינדר מכילה שיפורים ושינויים רבים לעומת הראשון, בדגש על הפיכת המשחק לפשוט יותר וקל יותר להנחייה ולבניית דמות תוך כדי שמירת על העושר של בניית הדמויות, האפשרויות המרובות והבחירות ששחקן יכול לעשות כדי לבנות דמות בדיוק איך שהוא רוצה. אם מבוכים ודרקונים 5, שכבש את השוק בסערה בשנים האחרונות, שם את הדגש על חוקים מהירים ופשוטים יחסית, אזי פאת'פיינדר מנסה להיות סט החוקים המתקדמים, שלא מורכבים יותר, אלא עשירים יותר.

בישראל תוכלו להשתתף בהשקה של השיטה בכנס דרקוניקון, שייערך ב- 29-30 באוגוסט, בו גם תוכלו לרכוש את הספרים.

PF2E Core

ההשקה של המהדורה השנייה מגיעה לאחר תהליך פלייטסט ארוך, שנמשך מספר חודשים בו עשרות אלפי שחקנים השתתפו ונתנו משוב לשיטה. המהדורה השנייה מגיעה 11 שנה לאחר צאת המהדורה הראשונה לאור, והיא מהווה שינוי גדול בחוקים - אין תאימות לאחור מבחינה מכאנית לחוקים של המהדורה הראשונה, אך ניתן להשתמש בהרפתקאות ובספרי המערכה. 

בקרוב גם נפרסם סקירה בעברית של פאת'פיינדר 2, ואתם גם מוזמנים לכתוב סקירות משלכם שנפרסם בפונדק.

הספרים שיוצאים לאור בהשקה

ההשקה של פאת'פיינדר 2 כוללת חמישה ספרים עיקריים, בנוסף לעוד אביזרים ועזרים שונים. מי שלא רוצה להמתין, ניתן כבר לרכוש את הספרים בגרסה דיגיטלית באתר של פאיזו. כמו בפאת'פיינדר 1, כדי לשחק יש צורך בשני ספרים: ספר החוקים הבסיסי ואוגדן המפלצות. להלן הרשימה המלאה של הספרים בהשקה:

 ספר החוקים הבסיסי - Pathfinder Core Rulebook

ספר עב-כרס, עם כ-620 עמודים, שבו תמצאו את החוקים ל-12 מקצועות שונים, כאשר מקצוע בולט חדש הוא האלכימאי, וגם לגזעים הקלאסיים - ואפילו לגובלין. הספר גם מכיל פרק שלם הסוקר את עולם המערכה גולאריון, שלמרות שאינו ארוך במיוחד, מייחד את פאת'פיינדר 2 לעומת המהדורה הקודמת ולעומת מבוכים ודרקונים שעד היום לא הכילו עולם מערכה בספר הבסיס.

מעיון ראשוני שלי בספר קל להתמצא בו ולמצוא את המידע שמחפשים, פרק הלחשים הוא כמובן אחד הפרקים הבולטים ביותר בספר, כששינוי ניכר מהמהדורות הקודמות הוא שהלחשים כבר לא מחולקים יותר לפי מקצועת אלא לפי מסורות קסם, כשלכל מקצוע יש גישה למסורות קסם אחרות. דבר זה הופך את השיטה לגמישה - וגמישות זה אחד מהיעדים המרכזיים של השיטה. בפאת'פיינדר 2 גם לא תמצאו יותר מקצועות יוקרה, אלא הדגש הוא על ריבוי מקצועות ועל בילדים לכל מקצוע כמו-גם על כשרוונת שהופכים למנוע העיקרי של המשחק. בעליית דרגות מקצועות בעצם מתאימים את המקצוע לחזון שלכם על-ידי בחירת כשרוונת מתאימים של המקצוע או כשרונות כלליים.

 מחיר הגרסה הרגילה הוא 60 דולר והגרסה המיוחדת עולה 80 דולר.

 אוגדן המפלצות - Pathfinder Bestiary

ספר המפלצות של פאת'פיינדר 2 מכיל כ-360 עמודים ומעל ל-400 מפלצות, כשתמצאו בו את כל המפלצות הקלאסיות של מבוכים ודרקונים, אך הוא מכיל חוקים בסיסיים בלבד ליצירת מפלצות (החוקים המתקדמים יגיעו בספר ההרחבה לשליט המבוך). השינוי המהותי למפלצות הוא שבניגוד למה' 3.5 ופאת'פיינדר 1, שם המכאניקה של המפלצות הייתה זהה לזו של יצירת דמויות שחקן, הפעם המפלצות הן בעלות מכאניקה ייחודית, למעשה מזכיר במידה מסויימת את מבוכים ודרקונים 4. הסטאטבלוקים הם פשוטים יותר, ומכילים את כל המידע הנדרש, עם שימוש במילות מפתח. הספר עולה  כאשר אחד השיפורים הבולטים בשיטה הוא הפיכה של הסטאטבלוקים לפשוטים יותר, ולמעשה מכאניקת המפלצות היא ייחודית ולא זהה לזו של דמויות השחקן מה שהופך את המשחק לפשוט יותר להנחייה.

גבעת אביר-השאול Hellknight Hill

ההרפתקה הראשונה בנתיב ההרפתקאות Age of Ashes. על ראש הגבעה, בין חורבות המצודה ההרוסה של אבירי השאול, המדורות דולקות. בתוך המבצר העתיק, תמצאו פולשים מארץ רחוקה, תגליות מסעירות וארגון מסתורי בעל כוונות לא ברורות. זוהי ההתחלה של המערכה הראשונה של פאת'פיינדר 2, ואחד מני נתיבי הרפתקאות רבים שבטח עוד יגיעו. הספר עולה 25 דולר, עלייה קלה במחיר של דולר לעומת ההרפתקאות של פאת'פיינדר 1, והוא זמין כעת, כשכל הנתיב יצא לאור עד סוף השנה בערך.

נפילת אבן המגפה The Fall of Plaguestone

אם חשקה נפשכם בהרפתקה עומדת בפני עצמה ולנסות את פאת'פיינדר 2 מבלי להתחייב למערכה שלמה, אז המודול נפילת אבן המגפה מתאים לכם. הוא מיועד לחבורה בדרגה הראשונה, ובו הדמויות צריכות לשתף פעולה כדי לפתור את הרצח של חבר, מה שמוביל אותם לגלות איום קיומי על העיירה Etran's Folly שגם ידוע בשם אבן המגפה. ההרפתקה זמינה עכשיו ועולה 23 דולר
בנוסף, למי שאוהב לדגם את המשחקים שלו, פאיזו משתפים פעולה עם Dwarven Forge היצרנית המובילה לתוואי שטח תלת-מימדי, ויחדיו הם שחררו סטים ייעודים שאיתם אפשר לבנות את ההרפתקה, פרטים בקישור (אזהרה - זה לא זול).

Lost Omens World Guide

ספר עולם המערכה הראשון של פאת'פיינדר 2, אינו מתיימר להציג את כל המערכה, אלא מציג את עשרת האזורים המעניינים ביותר בעולם המערכה, קרש קפיצה והמשך מושלם להכיר את עולם המערכה גולאריון, לאחר ההקדמה שקיימת בספר החוקים הבסיסי. אגיד כאן שגולאריון הוא עולם מאוד מפורט, אך הוא גם עולם שאפשר למצוא בו הכל ואין לו ת'מה חזקה לדעתי. הבחירה למקד את ספר המערכה במספר מצומצם יחסית של אזורים היא טובה בעיניי והוא מסקרן בהרבה לעומת ה Inner Sea Guide, ספר המערכה של פאת'פיינדר (קישור לסקירה).

הספר מכיל 136 עמודים ומחירו 37 דולר.

מידע נוסף, סקירות וגם SRD

אז אם אין לכם סבלנות לחכות שהספר יגיע לידיים שלכם, כמו שאמרתי הספרים כבר זמינים כספר דיגיטלי באתר של פאיזו. למי שמתעניין הנה גם הצצות למפלצות ולסטאטבלוקים של פאת'פיינדר 2:

PF2e skeletonsלמי שרוצה לראות מפלצת עם יכולות מתקדמות יותר, הנה ה Archons

PF2e archons

בנוסף, פרסמו כבר מספר סקירות על הספרים:

* הסקירה של EnWorld

* עומק מול מורכבות - כתבה מעניינת של Morrus מ Enworld

* סקירה והשוואה של פוליגון.

ואם אין לכם סבלנות ואתם ממש עכשיו רוצים לקרוא - אז התפרסם גם ה SRD של פאת'פיינדר 2

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על המהדורה השנייה של פאת'פיינדר בתגובות ובפורומים.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.