האוצרות הקסומים של פאת'פיינדר באיי הסערה

האוצרות הקסומים של פאת'פיינדר באיי הסערה

Information
פורסם ב20 אוקטובר 2017
נכתב על ידי חגי

heroes hunterמסדר קוסמי השמש מזמין אותכם להציץ אל כספת האוצרות שלו ולבחון אילו לחשים וחפצי קסם ממתינים לכם בספר ההרחבה הישראלי החדש "גיבורי הסערה", ספר הרחבה ראשון בעברית לשחקנים בפאת'פיינדר. חצינו את גבול שבעים האחוזים בקמפיין ההדסטרט שלנו ובמקביל מאחורי הקלעים ממשיכה גם העבודה על כתיבת הספר וכריכת הספר – הוא מתוכנן לצאת לאור בעוד שלושה חודשים.

בעבר הצגתי בפניכם את תהליך גיבוש הספר והצצה לגזעים החדשים שבספר וגם למקצוע הטכנומאג.

קטלוג הכספת

המסמכים השמורים של המסדר מספרים לנו על עשרה לחשים חדשים, תשעה חפצי קסם ותכונה חדשה לכלי נשק קסומים. אבל הרשימה אינה סופית! השארנו קצת מקום לתומכים בפרויקט המימון, שמעוניינים לזכות בדרגה של אומן מאגיה או של קוסם מתלמד. כל תומך כזה יוכל להוסיף לספר לחש אחד או חפץ קסם אחד. מהרו לקבל החלטה – יש לנו מקום לשלושה אומני מאגיה ולשלושה קוסמים מתלמדים בלבד!

הלחשים וגישה אחרת להחייאה ושיבה מן המתים

באיי הסערה, הקשר בין עולם החיים ועולם המתים נקטע לפני שנים רבות. אפילו ארוניוס, המלווה את המתים אל מנוחתם האחרונה, אינו יודע כיצד זה קרה – אבל כולם יודעים את ההשלכות: באיי הסערה, קסמי החייאה "רגילים" מספר החוקים הבסיסי פשוט אינם פועלים.

גם אם אתם משחקים בגולאריון או בעולם אחר, תוכלו לאמץ את חוקי ההחייאה החדשים למשחק שלכם.

לכן כשכתבנו את רשימת הלחשים החדשים של "גיבורי הסערה", רצינו לתת לכם שני לחשי החייאה משלנו. היו לנו שני עקרונות עיקריים בכתיבת לחשים אלו:

1. החייאה היא לא רק עסק של מטילי לחשים מנוסים – היא עסק מסוכן. חייו של אחד עשויים לעלות בחייו של אחר, ולעתים המחיר משולם לריק.

2.הלחשים צריכים עדיין לתת טוויסט מעניין ולהיות שימושיים במצבים שבהם לחשי ההחייאה הרגילים אינם שימושיים, כך שתרצו לשלב אותם במערכה שלכם אפילו אם אתם לא משחקים באיי הסערה או אם אתם לא רוצים להגביל את הגישה של דמויות השחקן ללחשי ההחייאה המוצגים בספר החוקים הבסיסי.

לאחר לא מעט עבודה, קיבלנו שני לחשים שמצאו חן בעינינו מאוד.

הלחש החלש יותר, "נשימה חדשה", מאפשר לכוהנים ולדרואידים להשיב את אלו שמתו לפני רגעים ספורים, במחיר יחסית זול. מטיל הלחש מבצע למעשה פעולות החייאה בגוף המת ומתניע אותו מחדש באמצעות הקסם. אם נשמתו של המת עדיין מרחפת מעל הגוף, היא תוכל לחזור אליו. אם היא כבר המשיכה הלאה, הקסם ישיב גוף חלול השרוי בתרדמת. גוף שכזה יהיה רגיש במיוחד להשתלטות מצד רוחות שונות.

הלחש השני, "משלחת אל עולם המתים", מיוחד בשלושה מובנים. הוא מסוגל להשיב יצורים שמתו גם לפי שנים רבות כל כך עד שהלחש "החייאת אמת" מספר החוקים הבסיסי אינו יכול לעזור להם. הוא גם זמין לרשימת הלחשים של אשף\כושף ומאפשר למטילי לחשי מאגיה מסוימים לנסות להשיב את המתים. אבל הוא גם תלוי מאוד במזל. מטיל הלחש מביא סכנה כבדה לא רק על עצמו, אלא גם על עולם החיים ובמיוחד על כל מי שיסכים להצטרף אליו למשלחת. שמעתם נכון – "משלחת לעולם המתים" מאפשר לקבוצה של עד שישה בני תמותה שוטים להצטרף אל המטיל לעזור לו לחפש את הנשמה הרצויה בתוך עולם המתים. ככל שעולה מספר חברי המשלחת, יוכלו למצוא את הנשמה הנכונה מהר יותר – אבל המחיר הולך וגדל ככל שיתמהמהו שם.

ברית התוהו

שחקני המהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים זוכרים בוודאי את הדמות המסתורית על כריכת מגדיר המפלצות של איי הסערה – "נורקי הריק", העטוי מסיכה ומניף ארבע חרבות בוהקות.

הנורקי הם חוצנים ייחודיים של איי הסערה, בעלי אופי יסודני וחברה היררכית. הנורקי נולדים מתוך האדמה כיצורי אבן טיפשים ונוחים להשפעה. חלקם הופכים ליצורים של זעם לוהט וארסי – נורקי האש. מתוך פלוגות נורקי האש מתגלים הערמומיים שבהם והופכים לנורקי מים בעלי ראש הצבוע. מעטים מאלו זוכים לכנפיים החזקות של נורקי אוויר ולומדים לשלוט ברוחות. ככל שהם עולים בהיררכיה, הנורקי מפתחים אישיות מורכבת יותר ואנושית יותר עם כל יסוד חדש שמחבק אותם – עד שלבסוף, הם חדלים להיות אנושיים. מעל נורקי האוויר שולטים נורקי הריק בגזע. אלו יצורים אניגמטיים ומסוכנים, שמחשבתם זרה ונשגבת משל בני התמותה. בעבר הם הסכימו להשאיל את צבאותיהם לנבל העתיק טולריון – בתמורה לשכר לא ידוע. היום, נורקי הריק זוממים מזימות חדשות והם פתוחים להצעות מצד מעסיקים חדשים.

מטילי לחשי קודש כמו הדרואיד, הכוהן והאורקל יכולים להציע לנורקי הריק טעימה מכוחות הקדושה שהם מתעלים. "ברית התוהו" היא סדרה של לחשי תהפוכה המקנים למטיל חלק מהתכונות של סוגי הנורקי השונים. אבל כל לחש ברית כרוך בחוזה בל-יישבר: מרגע שהדמות הכינה את הלחש והבטיחה את האנרגיה שלו לכוחות התוהו, היא אינה רשאית לשמוט אותו לטובת לחש אחר. בנוסף, תחת השפעת הלחש, הדמות נחשבת ליצור תוהני והיא סובלת ממגעם של כוחות הסדר, יריביו של טולריון.

חפצי קסם מופלאים

חפצי הקסם הראשונים שכתבנו, הם אלו הקשורים לאלוהויות המעניינות של איי הסערה. כפפות האח המבוערת נושאות את ברכתה של האלה מאגור, השומרת על משפחות ועל ילדים, אך הן יהיו שימושיות בידיו של כל כוהן של אלוהויות הטוב. הן שומרות גם על הידיים של הכוהן כאשר הוא אוחז בהן גחלים, ומאפשרות לו להטיל לחשי מגע כנגד יצורים מסוכנים. מגפי מחול הרועים קשורות מבחינה רעיונות לאל ההולל ברולין, אבל הן יתאימו לכל מי שמסתובב בחברתו של פייטן משום שהן יודעות לרקוד בעצמן כשהן שומעות מוזיקה טובה. ואם כבר החלטתם לצאת למשלחת אל עולם המתים, כדאי שתשקלו לאתר כוהן של ארוניוס שיוכל למסור לכם את המפה של עולם המתים – חפץ פלא שיקל עליכם להתמצא בערפילים של עולם מסוכן זה.

יש גם מספר חפצים הקשורים לגזעים או למקצועות של איי הסערה. האלפים ישמחו להתהדר בגלימות האצולה האלפית, המקנות להם כוחות מיסטיים. הצעצוע הטכנומאגי הוא מכשיר מהלך קטן שבנה אשף או טכנומאג, והוא מגיע בשלושה דגמים שונים בהתאם למקור הכוח שלו. שריון צל המים נלבש בעיקר על ידי הלוחמים המשתייכים לגזע המסתורי, שאותו בחרנו לא להכניס לספר (אך הוא מוצג במגדיר המפלצות שלנו למהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים – "מתוך האפלה") והוא מאפשר להם להסתוות על רקע המעמקים ולהאיץ את עצמם בקרב.

אמנם הלחשים החדשים המיועדים בעיקר למטילי לחשים "מלאים" עם גישה לתשעה דרגי לחש, אך חפצי הקסם החדשים מתאימים לכל סוגי הדמויות. אנחנו מקווים שכל הרפתקן ימצא דבר מעניין לקחת מכספת האוצרות הקסומים של "גיבורי הסערה".

אל תוך הסערה

נותרו שבועיים לפרויקט מימון-ההמון של גיבורי הסערה באתר הדסטרט. הצטרפו למסע הגיבורים, תמכו בפרויקט והפיצו אותו לחברים!


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.