גיבורי הסערה, ההרפתקה מתחילה!

גיבורי הסערה, ההרפתקה מתחילה!

Information
פורסם ב19 ספטמבר 2017
נכתב על ידי חגי

Leta WIP2ספר ההרחבה הראשון בעברית לפאת'פיינדר קורם עור וגידים: "גיבורי הסערה", בהוצאת הפונדק!
גיבורי הסערה מיועד לשחקנים שמחפשים עוד תוכן לדמות שלהם: מקצועות, גזעים, מקצועות יוקרה, כשרונות, לחשים ועוד... זהו הספר השלישי שיוצא לאור לפאת'פיינדר מבית הפונדק, אחרי ההרפתקאות מגילות העוצמה ואלופי האור.

היעד היה ברור – ספר הרחבה מכאני שיכול להועיל לכל קבוצת שחקני פאת'פיינדר, גם אם היא לא משחקת בעולם המערכה איי הסערה. כך שנקבע שמרבית הספר יציע תוכן מכאני חדש, שניתן לשלב בכל עולם. בפרק האחרון בספר איי הסערה העולם מוצג בקצרה, באופן שבנוי עבור שחקנים בעולם. למנחים מיועד הספר רשומון איי הסערה.

קרב המהדורות

כשדניאל, "האיש הזקן" של הפונדק, פנה אליי לפני כשנה בהצעה שאצטרף לכתיבת הספר, שאלה אחת גדולה עמדה באוויר: עבור איזו שיטת משחק ייכתב הספר? מבוכים ודרקונים 5 או פאת'פיינדר?

למרות שמבוכים ודרקונים 5 היא בעלת מעריצים רבים בארץ, לאחר התלבטות ארוכה הוחלט שפאת'פיינדר היא השיטה המועדפת משום שהיא היחידה הזמינה בעברית כיום ובעתיד הנראה לעין (בהוצאת "מאנקיטיים"). מעבר לכך הקהל של פאת'פיינדר מורכב משילוב של שחקנים צעירים, חברות חוגים וגם קבוצות משחק רבות של שחקנים ותיקים.

בנוסף "גיבורי הסערה" משלים קו מוצרים מקורי שלם בעברית של פאת'פיינדר: כזה הכולל ספר ההרחבה לשחקן "גיבורי הסערה", המדריך לעולם המערכה "רשומון איי הסערה" (שמתאים למעשה לכל המהדורות) וההרפתקאות "מגילות העוצמה" ו-"אלופי האור".

להרכיב את החבורה

ברגע שהאיש הזקן נתן את המשימה ואת היעד, השלב הבא היה להרכיב את חבורת הגיבורים. החלק הקל היה בחירת הגזעים: בעולם "איי הסערה" חלק מהגזעים הקלאסיים משחקים תפקיד אחר במערכה, או שהם בעלי תרבות שונה. לדוגמה בני-המחצית באיי הסערה משתייכים לעם "נמיות-הים" והם יורדי ים נועזים, סוחרים ופיראטים. בנוסף לגזעים הקלאסיים, קיימים באיי הסערה שני גזעים מקוריים, הלטאים ונגועי-הפיה, שאנחנו מאמינים שהם מעניינים מספיק כדי ששחקנים נוספים ירצו לשלב אותם במערכה שלהם, גם בעולמות מערכה אחרים.

הגזעים שאתם מכירים – אלפים אפלים ואורקים ממישורי העורטן

אלפים אפלים ואורקים הם יריבים מוכרים של הרפתקנים ברוב עולמות המערכה של מבוכים ודרקונים. אלפים אפלים מוצגים לרוב כגרסה מרושעת, תככנית ושוכנת מעמקים של האלפים.  אורקים מוצגים כפושטים ובוזזים מרושעים, שאינם מייצרים דבר אלא יודעים רק לקחת בכוח את מה שהם רוצים – לרוב על חשבונם של הגמדים ושל האלפים.

באיי הסערה – הרקע והתרבות של שני הגזעים שונים, והינם עשירים יותר.

אורקים

האורקים הם המתיישבים של אזורי הספר, שסוגדים לרוחות הטבע וחופשיים מעריצות הציוויליזציה. הם נקרעים במאבק בין תרבות מדינות בני האנוש שבדרום ובין הפראות של לגיון הדמים השוכן בלב אזורי הספר. שני הצדדים מנסים למשוך את האורקים לצידם, אך בפועל רוב האורקים מנסים לשמור על אורח חייהם הישן והחופשי.

שחקני המהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים זוכרים אולי את סדרת ההרפתקאות שצוות הפונדק הכין לכנסים, ובה התמודדו ההרפתקנים עם משרתיו של לגיון הדמים ("סחר במזיקים", "סימן הדמים" ו"הפתעה שטנית"), כאשר המזימה כללה נסיון להפליל את האורקים בפשע על מנת לעורר את בני האנוש כנגדם ולדחוף אותם אל חיבוקו של לגיון הדמים הגובליני.

האורקים באיי הסערה דומים בנתונים הפיזיים שלהם לאורקים של עולמות מערכה אחרים ולחצי-אורק מספר החוקים הבסיסי. יש להם תוסף לכוח והם ניחנו באומץ רב, בראיית חושך וביכולת להילחם בנחישות גם כשהם גוססים. בנוסף, האורקים נהנים מגישה לשני כשרונות ייחודיים, שמשפרים את יכולת הספיגה שלהם במצבים שונים.

אלפים אפלים

ברוב עולמות המערכה, אלפים אפלים מוצגים כגזע נפרד מהאלפים הרגילים. באיי הסערה, הקיסרות האלפית כללה אלפים בהירים ואפלים גם יחד, ששיתפו פעולה מאז ומעולם.

רק לאחר מלחמת התוהו והקריעה שניפצה את היבשת העתיקה לקבוצת איים, תתי הגזעים התרחקו זה מזה. האלף הבהיר נאל'סיריון הכריז על עצמו כמלך ריוונון האלפים הבהירים והאפלים.

אך פיצול זה הינו פוליטי בבסיסו: ישנם אלפים בהירים אשר שומרים על קשר עם אחיהם האפלים, ומשתפים איתם פעולה במאבק כנגד מלכותו של נאל'סיריון ובמלחמה עם הגזעים האחרים. במקביל ישנם גם אלפים אפלים שהצטרפו לממלכת ריוונווד וחיים לצד האלפים הבהירים.

נתוני האלפים האפלים באיי הסערה דומים לאלו של האלפים האפלים מעולמות מערכה אחרים. יש להם זריזות גבוהה אך החוסן שלהם נמוך. הם נהנים מהתנגדות ללחשים ומסוגלים להטיל אש פיות. בניגוד לאלפים האפלים מעולמות מערכה אחרים, האלפים האפלים של איי הסערה אינם מסוגלים לראות בחשכה מוחלטת ואינם מסוגלים ליצור חשכה – למעשה, כיריבים להרפתקנים, הכוהנים של מרילאן יודעים להפעיל אור צורב הרסני. שחקני המהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים זוכרים שהאלפים האפלים הופיעו במגדיר המפלצות "מתוך האפלה" כאחראים ליצירתם של מגוון יצורים מסוכנים כמו עכביש הירקן או מנפץ הגולגולות.

מהדומה אל השונה – נמיות הים הנועזות

אם האורקים והאלפים האפלים של איי הסערה דומים יחסית לבני-דמותם הקלאסיים ברוב עולמות המערכה, הרי שנמיות הים הן כבר צעד מעבר. הם שונים בתכלית מבני-המחצית של ספר החוקים הבסיסי.

בני המחצית של איי הסערה משתייכים לתרבות של יורדי-ים נועזים, נמיות הים. בעבר נמיות הים היו בעיקר בוזזים ושודדי-ים, אך הקריעה של היבשת העתיקה הרחיבה את תחום המחיה שלהן והפכה אותן לכוח הבולט ביותר במסחר בין האיים.

נתוני הגזע של נמיות הים מדגישים את האופי הקשוח והחצוף שלהן. יש בהן יותר חוסן (והרבה יותר תעוזה) מאשר בני האנוש הגדולים מהן. התכונות החזקות של נמיית הים הן חוסן וזריזות, והן נהנות מתוסף לזריקות ההצלה נגד גלגולי פחד ומתוספים לרוב המיומנויות הנדרשות מיורדי-ים. בנוסף, נמיית הים מתחילה עם כשרון אחד נוסף, מתוך רשימה של שלושה כשרונות.

הגזע האייקוני של איי הסערה – הלטאים מיבשת קסינטור

הלטאים הם דמויי אנוש דרקוניים, בעלי תרבות מורכבת שבה המעמדות נקבעים על סמך מעשים. הלטאים באו מיבשת קסינטור, שנשלטת בידי קיסרות צאק-טורט הלטאית, ככוח כובש לצידו של טולריון, אדון התוהו. כיום, כשסופת התוהו מונעת מהם לחזור לארצם, הלטאים מחפשים לעצמם מקום חדש באיי הסערה.

הלטאים מככבים על תקן הגזע הייחודי של "איי הסערה" עוד מאז ההדפסה הראשונה של "רשומון איי הסערה" בראשית שנות האלפיים. הם קדמו בהופעתם לגזעים דומים כמו דמי-הדרקון של מבוכים ודרקונים. לטא דרואיד מופיע על כריכת "הרשומון" כשהוא מכה פטרודקטיל באמצעות לחש קריאה לברקים, ולטאים רבים מאוירים בין עמודי הספר. הלטאים הופיעו גם בספר המפלצות של איי הסערה, "מתוך האפלה", עם נתוני גזע למהדורה הרביעית של מבוכים ודרקונים ועם נתונים כיריבים – נושא הכידון, שומר הריק (סוג של לטא נזיר) ותלמיד התוהו (שומר הריק שבגד בחבריו בתמורה לעוצמה טמאה).

ההופעה של הלטאים גם ב"גיבורי הסערה", בגרסה מעודכנת לפאת'פיינדר, הייתה מובנת מאליה.

הלטאים הם יצורים חסונים, בעלי חוש ריק חד, והם מסוגלים להיות לוחמים, סיירים או דרואידים מעולים. הקשקשים החזקים שלהם מעניקים להם שריון טבעי, אך דמם הקר עושה אותם פגיעים במיוחד להתקפות שגורמות נזק קור.

מלבד נתוני הגזע של הלטאים, תוכלו לצפות גם למאפיין טיפוסי שלהם בפרק המקצועות של "גיבורי הסערה". מי שמכיר את המפלצות בספר המפלצות "מתוך האפלה", יכול אולי לנחש איזה סוג של חיה מלווה בוחרים לטאים ממקצועות הדרואיד והסייר.

אחד האתגרים שלנו מאז ומעולם באיי הסערה, היה השם לטא, שגרם לאנשים להתבלבל עם אנשי הלטאה. אם יש לכם רעיון לשם חדש, נשמח לשמוע.

ילד חדש בשכונה – נגועי הפיה

נגועי הפיה לא הופיעו בעולם "איי הסערה" מההתחלה. ברשומון מתוארת בקצרה גם יבשת אלסאנדיר, הנשלטת על ידי בני הפיה. לא מדובר ב"סתם" יצורים מסוג פיה, כמו סאטירים או נימפות: הכוונה הייתה לישויות רבות-עוצמה המסוגלות לשנות את הארץ עצמה, והן שמולכות על יצורי הפיה ה"רגילים".

רק בהמשך, בתקופה שבה היינו מריצים את משחקי "צוות הסערה" בכנסים, נגועי הפיה הופיעו לראשונה. מדובר בצאצאיהם של בני האנוש שעברו לאלסאנדיר לפני אלפי שנים. כמו שאדוני הפיות של היבשת יכולים היו לשנות את הארץ, כך בהדרגה החלה הנוכחות שלהם לשנות גם את בני האנוש שנשבעו להם אמונים.

ככלל, נגועי הפיה דומים בצורתם לבני אנוש עם עור בגוון ירוק. למשפחות שונות של נגועי פיה מאפיינים מובחנים, כך שגם בני גזעים אחרים יודעים להבדיל בין נגועי פיה ממשפחות שונות. חלק מנגועי הפיה קירחים לחלוטין, חלקם מיובלים או מחוספסים כמו גזע עץ, אחרים רזים או שמנים מכדי להיות בני אנוש. לחלקם קרניים קטנות או אף כהה כמו של צבי. יש נגועי פיה שעירים במיוחד או כאלו ששיערם דומה לשרכים או לאצות.

נתוני הגזע של נגועי הפיה מתייחסים לטבע הקסום שלהם. כיצורי פיה, הם רואים היטב באור מועט, מבינים במאגיה ובטבע, והם חולמים בהקיץ במקום לישון. בנוסף, לנגועי הפיה שני מאפיינים עיקריים המבדילים אותם מיצורי פיה חזקים יותר. ראשית, כל נגוע פיה נושא עליו את אות הארץ: הסממנים הפיזיים בהם הוא דומה יותר לצמח או לסלע או לבעל חיים. לנגועי פיה שונים יש אותות שונים, וחלק מנגועי הפיה יודעים לשנות את האותות שהם נושאים כאשר הם עוברים מתוואי שטח אחד לאחר. בנוסף, נגועי הפיה הם אומנים בהפקת צלילים. הם מסוגלים לחזור במדויק על קולות ששמעו, כמו מן רשמקול אנושי. הם יודעים גם להשמיע צלילי רפאים ולהשליך את קולם למרחק.

הדרך משולחן הכתיבה למדף הספרים שלך

התכנון המקורי שלנו היה שגיבורי הסערה יצא לאור בדרקוניקון, כספר בן 36 עמודים. למעשה, בפעם הראשונה שדניאל דיבר על הספר, הוא אף דיבר על מועד מוקדם יותר... אבל עם חלוף הזמן, הספר הלך ותפח, וכעת הוא הפך לספר בן 64 עמודים!

אנחנו אוהבים את התוכן שכתבנו, ולכן קשה לנו להחליט מה לא לפרסם בספר – ולכן אנחנו פונים אליכם, ובקרוב נשיק קמפיין מימון המונים לספר המוגדל. גיבורי הסערה הוא ספר ההרחבה הראשון בעברית לפאתפיינדר, ואנחנו רוצים לפרסם הכל! בשבועות הקרובים נמשיך לפרסם מידע חדש על ספר ההרחבה – על המקצועות, על הקסם, ועוד.

המטרה שלנו היא להוציא את גיבורי הסערה לאור עד סוף השנה, כשקמפיין מימון ההמונים יצא לדרך לפני אייקון - אתם מוזמנים לפגוש אותנו באייקון בדוכן חנות גיבורים: לדבר איתנו, לשאול שאלות או להגיד שלום.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.