סיראנים, גזע חדש של מבוכים ודרקונים 5

סיראנים, גזע חדש של מבוכים ודרקונים 5

Information
פורסם ב11 פברואר 2015
נכתב על ידי עידו מרחב

Sea Elfהסיראנים הם גזע חדש שכתבתי לעולם המערכה שלי עבור השיטה מבוכים ודרקונים 5. הם בני-דודים של האלפים אשר חיים באגמים ונחלים, ובניגוד לדודניהם, הסיראנים חברותיים יותר ומאמינים באלים. את הגזע פרסמתי במקור בפורום הפונדק.

בניגוד לאגדות המלחים המספרות על סירנות היושבות על צוקים ומפתות את המלחים אל מותם, שירת הסיראנים מעודדת את השומע אותה ומחזקת את רוחו. יש שאומרים שבעבר הסיראנים היו שונים – הם היו אלפים רגילים עד שבורכו ביכולת לחיות מתחת למים כמתנה מהאלה לין.
אף על פי שהם סוגדים גם לאלים אחרים של מבוכים ודרקונים, הסיראנים מאמינים בלין (אלת הנדודים והמים) באדיקות ונלחמים בשמה בסהאוגינים וביצורי הים המרושעים הסוגדים לאקוולריון (אל המצולות והשרטונים).

אם אתם רוצים לכתוב גזעים חדשים למבוכים ודרקונים בעצמכם, מומלץ לקרוא את מדריך יצירת הגזעים של ת'ור וגם את הכתבה של חגי.

רקע של הגזע

אדוקים וחברותיים

בניגוד לסהאוגינים אויביהם המושבעים, גזע הסיראנים הוא גזע חברותי וכריזמטי אשר עוזר לאנשים הנתונים בצרה, ומקיים קשרי ידידות עם שכניהם הגרים על הקרקע.
הסיראנים מקיימים קשרי מסחר ודיפלומטיה עם שכניהם ומאפשרים להם לדוג ולשוט בשטחם בתמורה לכלי עבודה ומצרכים שונים.
בנוסף, הסיראנים ידועים כאדוקים מאוד ובעריהם התת-מימיות ישנם מקדשים רבים- בעיקר לאלת הנדודים לין אשר בירכה אותם.

מבורכים על ידי האלים

הסיראנים בורכו ביכולת לחיות מתחת למים על ידי האלים, יש אומרים בזכות אדיקותם ויש אומרים בזכות השירותים שנתנו להם ומלחמתם במשרתיו של אקוולריון. אבל הסיבה לא באמת משנה, הסיראנים סוגדים לאלים באדיקות רבה, והברכה רק הגדילה את האדיקות שלהם.
כאשר הם מגיעים לגיל בגרות, הסיראנים צריכים לבחור את הפילוסופיה על פיה חייהם יתמקדו כעת ובעקבותיה לבחור באל עיקרי בנוסף ללין.

אגם החיים

לפי הסיראנים, אחד משירותיהם לאלים הוא לשמור על אגם ברובד השמיימי הידוע בשם "אגם החיים". אגם זה, שהוא מקור כל החיים על פני אדמות, יצר איתם קשר מיוחד כך שגם כעת לאחר שעזבו את המשמרת עליו הוא נמצא עדיין בתוכם.
הסיראנים אומרים שאגם החיים הוא המקום ממנו נובעים חמשת הנהרות השמיימיים- סטיקס, פלגתון, אכרון, קוקיטוס ולתה- ויש בו עוצמה קדמונית אדירה.

זימים ועור-טורקיז

אף על פי שהסיראנים דומים במראם החיצוני לאלפים, עורם בצבע טורקיז - דבר המשפר את כישורי ההסתתרות שלהם מתחת למים ועוזר להם לארוב לאויביהם, ואוזניהם דומות בצורתן לסנפירים קטנים. בנוסף, בצווארם יש זימים המאפשרים להם לנשום מתחת למים ועיניהם מוקפות בקרום המאפשר להם לראות מתחת למים כאילו הם על האדמה.
עם זאת, גובהם ומשקלם אינם שונים במיוחד משל כל אלף רגיל אף על פי שהם נמוכים ורזים קצת יותר - הם שוקלים עד 50 ק"ג ומתנשאים לגובה של מטר שבעים או שמונים בממוצע.
שיער גופם אינו רב כלל, ושיער ראשם בעל גווני כחול וירוק שונים המקלים על המארב במים. בנוסף, בין אצבעות רגליהם וידיהם יש קרומי שחייה המאפשרים להם לנוע מתחת למים בקלות רבה. אף על פי כן, הסיראנים לא מסוגלים להתמודד עם הלחץ הרב שבמצולות הים והם לא מנסים אפילו להתקרב לשם, כיוון שזהו משכנו של אקוולריון.

מצודות תת-ימיות מוסתרות

הסיראנים בנו מצודות וערים תת-ימיות רבות בעולם אך לרוב הן מוסתרות בחורשות אלמוגים ואצות. רוב הערים התת-ימיות של הסיראנים נמצאות בעומק בינוני הדורש יכולת נשימת מים אך אינו נתון ללחץ מים קטלני. עם זאת, רובן המוחלט של ההתיישבויות התת-מימיות של הסיראנים אינן נמצאות בים אלא בקרקעיות אגמים או בימות מים מתוקים.
בנוסף, ישנן מספר מצודות והתיישבויות הנמצאות גם מחוץ למים, בין אם אלו התיישבויות בביצה או על גדות הנחלים בסבך קני הסוף.

פרטים תרבותיים

נטייה: רוב הסיראנים נוטים לטוב ולסדר. הם מאמינים אדוקים באלים וטבעם הטוב רק מוסיף לכך. האלה הראשית של הסיראנים היא לין, אלת הנדודים והמים, אך כאשר הסיראנים מגיעים לבגרות הם בוחרים אל נוסף שיהיה האל העיקרי שלהם.
שפות: הסיראנים מדברים בשפה האלפית אתה נשארו מאז שקיבלו את הברכה, שפת הסחר בעזרתה הם מדברים עם שכניהם על פי רוב, והם יודעים גם את שפת הסיראנים אשר רק סיראנים יודעים וניתנת לדיבור רק מתחת לפני המים.
שמות: הסיראנים מקבלים את שמותיהם מהוריהם בלידתם. לרוב שמותיהם דומים לשמות האלפים אך שמות משפחתם וכינוייהם בעלי מוטיבים של ים או של קדושה.
שמות זכרים: אלרור, ארוויס, גאלאסיר, ת'ינר, קוויניאלי, וורורזיר, סלביור.
שמות נקבות: פינורה, אידרית', ניסיירה,נלייזיר, פינדיילה, סרים, גילמירת'.
שמות משפחה: שצף-ים, קצף-גלים, פנינת-האור, שמש-האגם, אור-תכל

סיראנים הרפתקנים

ישנם סיראנים הרפתקנים רבים אשר יוצאים למסעות על מנת להילחם ברוע באשר הוא, לרכוש חברים או פשוט בשביל החוויה. בנוסף, הסיראנים מכבדים את חבריהם שיוצאים להרפתקאות ונהנים לשמוע שירים וסיפורים על הרפתקאותיהם.
אף על פי שישנם סיראנים הרפתקנים רבים, הם אינם מאמינים בכסף כפרס ומעדיפים לקבל פריטים שימושיים יותר או אפילו שירים וסיפורי אגדות כתגמול.

המכאניקה למבוכים ודרקונים 5

תכונות
כסיראן, יש לך את תכונות הגזע הבאות:
התאמת ערכי תכונות: ערך הכריזמה שלך עולה ב-1
מהירות: 6 משבצות. כאשר אתה שוחה, אתה נע במהירותך.
ראיית חושך:  מותאם לראייה במים העמוקים, יש לך ראייה משופרת במצבי חשיכה ואור-עמום. אתה יכול לראות בתנאי חשיכה עד למרחק של 12 משבצות. אתה לא יכול לזהות צבעים בחשיכה, רק גוונים של אפור.
עיני הים: אתה מסוגל לראות מתחת למים בלי שום מחסרים.
זימים: אתה יכול לנשום מתחת למים מתוקים.
גזע תת מימי: אתה מקבל יתרון בכל הבדיקות הקשורות לשחייה או צלילה. בנוסף, כאשר אתה נמצא מתחת למים אין לך מחסרים לגלגולי התקפה או בדיקות מיומנות.
שפות: אתה יכול לכתוב, לדבר, ולקרוא בשפה המדוברת ובשפת האלפים. בנוסף, אתה יכול לדבר גם בשפה היסודנית של המים, שפה שהסיראנים משתמשים בה רבות.

תת-גזע

בחר את אחד מתתי-הגזע של הסיראנים: סיראן נהרות, סיראן ביצות או סיראן הים.

סיראן נהרות

סיראני הנהרות הם כנראה תת-הגזע הנפוץ ביותר של סיראנים. סיראני הנהרות חיים במקווי מים מתוקים ועל גדותיהם. סיראני הנהרות הם בעלי עור בהיר והזימים שלהם אינם מסוגלים לנשום את מי המלח של הים.
תת גזע זה של סיראנים נותר מחובר באופן האדוק ביותר לאגם החיים.
התאמת ערכי תכונות: ערך החוכמה שלך גדל באחד.
ברכתו של האגם: העלה את ערך הנק"פ המקסימלי שלך באחד. העלה אותו ב-1 שוב כל פעם שאתה עולה דרגה.

סיראן ביצה

סיראני הביצה עזבו את המשמרת שלהם על אגם החיים ועברו לחיות בביצות הטחובות והבוציות. אמנם קשרם לאגם החיים הפך להיות חלש מאוד אך הם פיתחו את היכולת לנשום גם במי הביצה העכורים. את החומרים הרעילים שבמי הביצה הם אוגרים בכיס מיוחד, ומתיזים אותם בשעת הצורך.
התאמת ערכי תכונות: ערך החוסן שלך גדל באחד.
בן הביצה: אתה יכול לנשום גם במי הביצה העכורים ללא שום מחסר מיוחד.
חסינות הביצה: אתה זוכה ביתרון לכל זריקות ההצלה כנגד השפעות רעל.
התזת רעל: אתה יודע את הלחשון תרסיס רעל ("Poison Spray") וכריזמה היא תכונת הטלת-הלחשים שלך בשבילו.

סיראן ים

סיראני הים הם הסיראנים הלוחמניים ביותר אשר נותרו להיאבק בסהאוגינים עד רגע זה. סיראנים אלו פראיים יותר ודומים קצת לאלפי היערות בהתנהגותם. בנוסף, הם מסוגלים לנשום גם במי המלח של הים וגם במים המתוקים של הנהרות השונים.
התאמת ערכי תכונות: ערך הכוח שלך גדל באחד.
לוחם הים: אתה זוכה בשליטה בקלשון.
זימי מלח: אתה מסוגל לנשום באמצעות הזימים גם מי מלח וגם מים מתוקים.
הסוואה: אתה יכול להסוות את עצמך גם כשאתה מוסתר חלקית בלבד על ידי תופעה הקשורה למים או לצמחייה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.