מינוטאורי אופל, גזע למבוכים ודרקונים

מינוטאורי אופל, גזע למבוכים ודרקונים

Information
פורסם ב30 ינואר 2015
נכתב על ידי דמוגורגון

Minotaur dark dungeons dragonsראש השור שלנו, שהוא גם סמלו של אדוננו, הוא סמל לתרבויות הרשע והטומאה בכל העולם. אנו משליטים טרור וזורעים כאב; מפזרים פחד וחולשים בכוח. אנחנו ממזגים את הכוח הפראי וחסר הרחמים ואת האופל המאיים, שני הכוחות החזקים ביותר שנוצרו.
מאהרג, מינוטאור אופל

תת-גזע של מינוטאורים לשימוש עם מבוכים ודרקונים מהדורה 3 או 4, המתבסס על הרקע העשיר של הגזע כפי שמופיע במיתולוגיה היוונית וגם בעולמות מערכה של מבוכים ודרקונים כגון רומח הדרקון. בתחילת הכתבה מופיע רקע על המינוטאור שלקוח ברובו מויקיפדיה.

גזע המינוטאורים חזק יותר מהגזעים הרגילים של מבוכים ודרקונים ולכן הוא מקבל מתאם גזע, אתם יכולים לקרוא את המדריך ליצירת גזעים של מבוכים ודרקונים אם אתם רוצים לשנות את מתאם הגזע שלו.

הגזע פורסם במקור בפורום מבוכים ודרקונים.

מינוטאורים במיתולוגיה היוונית

לפני שמינוֹס היה למלך כרתים, הוא התפלל לאל פוסידון וביקש פר לבן כסימן שיאשש שהוא זה שראוי לקבל את כס המלכות, ולא אחיו. בתמורה, הוא הבטיח להקריב את הפר לפוסידון. פוסידון שלח לו פר לבן ויפהפה, אך מינוס, שרחמיו נכמרו על היצור המופלא, הקריב במקומו שור רגיל. פוסידון, נזעם מהפרת ההבטחה, גרם לאשתו של מינוס להזדווג עם הפר, וכתוצאה מכך נולד המינוטאורוס - יצור כלאיים של שור ואדם. זהו מקור המלה מינוטאורוס, שפירושה ביוונית: השור של מינוס.

המינוטאור היה יצור אכזר ופראי שהטיל את חיתתו על תושבי כרתים, ולכן מינוס, בעצתו של האורקל מדלפי, כלא אותו בלבירינת - המבוך.
באותה תקופה הכריז מינוס מלחמה על אתונה, כיוון שרצה לנקום באתונאים שגרמו למות בנו. אתונה נוצחה במלחמה, וכעונש נדרשה לשלוח מדי תשע שנים מס קבוע של שבעה נערים ושבע נערות אל תוך המבוך, כדי שיהוו טרף עבור המינוטאורוס. תסאוס, בנו של מלך אתונה, התנדב להישלח אל תוך המבוך במטרה לשים קץ ליצור ולהורגו. למרבה מזלו של תסאוס לפני שהוא נשלח למבוך, אריאדנה, בתו של המלך מינוס, התאהבה בו וגמרה אומר לסייע לו להשמיד את המינוטאורוס. היא העניקה לו פקעת חוטים, כדי שיוכל לשוב על עקבותיו ולצאת מן המבוך. תסאוס אכן הרג את המינוטאורוס, והוביל את שאר האתונאים אל מחוץ למבוך.

המיתוס אודות המינוטאורוס וקטילתו על ידי תסאוס נושא ככל הנראה הדים לשינויים חברתיים ותרבותיים. לפי פרשנות אחת, המינוטאורוס טורף האדם הוא סמל לפולחן דתי שכלל קורבנות אדם שהתקיים בתקופות קדומות (בדומה לעבודת המולך שנפוצה בכנען ובסביבותיה), הריגתו על ידי תסאוס מסמלת את ביטולו של הפולחן הדתי הספציפי הזה, ומעבר לציוויליזציה מתקדמת יותר. לפי פרשנות אחרת, שמתמקדת בהיבט הפוליטי, המיתוס מתייחס לשחרורם של האתונאים, או של היוונים ככלל, מעולם של הכרתים.

המינוטאור הטיפוסי של מבוכים ודרקונים הוא בריון חייתי אשר שוכן במבוך והורג לשם ההנאה.

מינוטאורי האופל: מהדורה שלוש

שבט נודד של מינוטאורים, אשר נודו מארצם וממולדתם והתחילו לאסוף מידע וכוח על מנת לנקום באויביהם שהשפילו אותם. תחילה ניסו תחבולות ועורמה - אך הדבר לא היה לכבודם. פנייה לאליליהם הייתה הצעד הבא, אך הם פחדו שמא יבגדו בם. שימוש במאגיה היה כישלון חרוץ, עקב היכולות השכליות הירודות של המינוטאורים. ואז, הופיע הפיתרון: קסם אפל.
כמו מתוך שום מקום, הפך אותו שבט מינוטאורים נודד לשבט של יצורים שכוחם הן בזרוע והן באופל. וכך, חמושים בעוצמה שבני דודם הנחותים יכולים רק לחלום עליה, יצא שבט המינוטאורים האפלים במטרה אחת- לנקום.

אישיות: מינוטאורי האופל הם מהסוג הגרוע ביותר של יצורים - הם גם חכמים, וגם רעי לב. הם מתייחסים באכזריות משוועת אל נתיניהם ועבדיהם, תוך שימוש באלימות ובאימה. מינוטאורי האופל לרוב אנוכיים וחסרי רחמים, מעלימים עין מעוני ומכאב של אחרים. עם זאת, בינם לבין עצמם הם נאמנים מאוד למורשתם ויסייעו לחבר במצוקה.

מראה: מינוטאורי האופל הם גבוהים למדי, מתנשאים לגובה של שניים עד שלושה מטרים, ושוקלים כחצי טון עד שש מאות קילוגרם. עורם שחור כלילה, ועיניהם, פרסותיהם וקרניהם הן בשלל צבעים, החל בלבן-ירח וכלה בצהוב-שנהב. הם חסרי שיער ואישונים ובעלי זנב קצר למדי בצבע הזהה לצבע הגוף שלהם. מינוטאור אופל ממוצע מגיע לבגרות בגיל 70, ויכול להגיע אף לגיל 140.

דת: מינוטאורי אופל אינם חסידים גדולים של אלים, אך בכניסה לכל בית שלהם תלוי תמיד ראש פר בכניסה, והם מכנים אותו 'אדונִי' ובינם לבין עצמם- 'בעל זבוב', משום שהוא גורם לזבובים רבים להגיע אליו. בעל זבוב משמש עבורם כאל, וכהני המינוטאורים נוהגים להקריב לו קורבנות ולשאוב ממנו כוח. בעל זבוב משמש כמוטיב מרכזי בחיי המינוטאורים, אם כי הוא לא אל של ממש.

נטייה: רוב כמעט מוחלט של מינוטאורי האופל נוטה לניטרלי-רוע, כעם אכזר ומרושע אך לא פראי ולא תאב בצע ורודף שלטון. קיימות מספר נטיות חריגות לכיוון תוהו-רוע או סדר-רוע, אך הן נדירות למדי.

שפה: מינוטאורי האופל מדברים את שפת הסחר ושפת השאול, אך חלקם לומדים גם את שפותיהם של אויביהם הרבים ובני בריתם המועטים.

ארצות: רוב מינוטאורי האופל חיים בשבטים מאורגנים המונים בין עשרה למאה חברים בוגרים, ועוד כמחצית מכך צעירים. השבטים ממוקמים לרוב מתחת לקרקע או ביערות חשוכים ועבותים.

הרפתקנים: כמעט כל מינוטאורי האופל אשר פונים לקריירה של הרפתקנות מונעים משתי סיבות: כוח, על מנת לאגור עוד ועוד עוצמה פיזית וידע אפל, ונקמה, על מנת להשיב לכופרים כגמולם. אחרים ידועים בכך שיצאו למסעות בעקבות תהילת עולם או תאוות בצע.

יחסים: מינוטאורי אופל שונאים בכל ליבם ענקים אחרים, במיוחד מינוטאורים, אשר גירשו אותם מממלכתם העתיקה. למרות זאת, הם יודעים להעריך את כוחם של עוגים מאגיים, אשר חולקים עימם הבנה אודות ידע מאגי אפל וכוח פיזי.

נתונים:

כל מינוטאורי האופל חולקים את התכונות הבאות:
כוח 8+, חוסן 4+, חוכמה 2+, כריזמה 2+. מינוטאורי אופל הם חזקים וקשוחים, וקשרם עם כוחות האופל הופכים אותם לבעלי חושים, הבנה ויכולת השפעה מדהימים.
גודל גדול.
מהירות בסיס 9 מ'.
מינוטאור אופל זוכה לשש ק"פ גזע כדמוי אדם מפלצתי, ולכן גם לתוסף התקפה בסיסי 6+, הצלות תגובה ורצון 5+, הצלת קשיחות 2+, שלושה כישרונות ו(2+ מתאם התבונה)*9 נקודות מיומנות. מיומנויות המקצוע של מינוטאור אופל הן איום, ידע(מאגי), האזנה וזיהוי.

התקפה טבעית: נגיחה 1ק8.
התקפות מיוחדות: הסתערות עוצמתית. בעת שמינוטאור אופל מסתער, הוא גורם לנזק כפול עם התקפת הנגיחה שלו (משולש בעת פגיעה חמורה).
תכונות מיוחדות: חוש פראי (בדומה למינוטאורים רגילים). לא ניתן לאגף מינוטאור אופל בזכות ההתרעה לה זכה מהכוח האפל שלרשותו.
חסינויות: מינוטאור אופל חסין להשפעות פחד ואנרגיה שלילית. הוא נחשף רבות לכוחות אלו והם אינם משפיעים עליו.
זעם משתולל(י"ד): אחת ליום יכול מינוטאור אופל להיכנס להשפעת זעם הזהה לזו של הברברי. אם למינוטאור האופל יש גם דרגות כברברי, הוא נהנה משימוש נוסף ליום ביכולת הזעם שלו.
טירוף אפל(ע"ט): בניגוד לרוב השפעות הזעם, מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מסוגל להשתמש בפרץ המשחית שלו ובהשבעותיו גם תחת השפעת זעם.
השבעה(ד"ל): כל מינוטאור אופל מכיר מעט מסודות הקסם האפל. מינוטאור אופל מסוגל להשתמש באחת ההשבעות הבאות לבחירתו וכרצונו, כאילו היה אמגוש בדרגה 1: מילת שנאה, חשכה, ראייה שדית, שמירה אנטרופית. מינוטאור אופל בעל דרגות אמגוש מקבל השבעה מזערית נוספת מהרשימה שלהלן, ומטיל אותה בד"ה השווה לדרגתו כאמגוש.
שפות אוטומטיות: שפת הסחר, שפת השאול. שפות נוספות: ענקית, אורקית, גובלינית, אלפית, שפת הגיהנום.
מקצוע מועדף: אמגוש. למינוטאורי אופל גישה טבעית לכוח מסתורי ומרושע.
מתאם דרגה: 4+.

רוב מינוטאורי האופל הם אמגושים או אמגושים/ברברים. כהנים מקרב מינוטאורים האופל סוגדים לבעל זבוב ונהנים מגישה לתחומי השליטה רוע, מלחמה, כוח וקסם. אם תחום ההשפעה "צל" קיים בעולם המערכה שלכם, יש להם גישה גם אליו.

 

מינוטאורי אופל: גזע למבוכים ודרקונים 4

"מנודים ממורמרים,אשר טיפחו את שינאתם והמירו אותה לכוח אפל"

גובה ממוצע: 250-300 סנטימטרים
משקל ממוצע: 500-600 קילוגרם

ערכי תכונות: 2+ לכוח, 2+ לחוסן
גודל: גדול
מהירות: 6 משבצות
ראייה: באור מועט
שפות: מדוברת, שפה נוספת לבחירתך
תוספי מיומנויות: 2+ מאגיה, 2+ סיבולת
נקמן אכזר: אתה מקבל 1+ להתקפה ולנזק כנגד מטרה שפצעה אותך בסיבוב הזה.
בלתי ניתן לעצירה: אתה זוכה ל5+ נגד מחלות ורעלים
לעולם לא ירא: אתה זוכה ל2+ להצלת הרצון
נקמה כואבת: אתה רשאי להשתמש בנקמה כואבת ככוח היתקלות

 

נקמה כואבת: כוח גזע של מינוטאור אופל

הוא ישלם על אשר עשה לך, ואתה תגבה ממנו את המחיר בדם.

היתקלות*רגיל
פעולה חופשית
תנאי: אתה מדמם
השפעה: התקפה אחת שלך כנגד אויב אשר פצע אותך בתור הקודם זוכה לתוסף לנזק השווה למתאם התכונה הגבוה ביותר שלך.

אם נהנתם לקרוא, אתם מוזמנים גם לבקר בעץ שפתחתי בפורום על מינוטאורים.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.