אלר-הוס, סכנות ואוצרות - מיקום פנטסטי למבוכים ודרקונים

אלר-הוס, סכנות ואוצרות - מיקום פנטסטי למבוכים ודרקונים

Information
פורסם ב15 דצמבר 2014
נכתב על ידי אסף

אלר הוס עיר מבוכים ודרקוניםבלב גופו של דרקון אדיר שמת זה אלפי שנים וחלל קיבתו מואר באלפי לפידים קסומים ומנורות אלכימיות, שוכנת אלר-הוס, אחת מהערים המופלאות ביותר בעולם ומקור להשתאות עבור מלומדים, הרפתקנים וקוסמים. זהו מיקום פנטסטי עבור משחק התפקידים שלכם –מבוכים ודרקונים 

המאמר השני על אלר הוס (קישור לחלק הראשון) סוקר את האיומים על העיר, דב"שים וארגונים חשובים שעמם הדמויות יוכלו לשאת ולתת, לצאת למשימות או להלחם כנגדם. חלק זה מכיל גם קרסי עלילה, כך שתוכלו לשחק בעיר מהרגע הראשון. ניתן להשתמש בעיר בכל עולם מערכה שתרצו - ממלכות נשכחות הוא עולם מלא בקסם ועוצמה, או באיי הסערה, עולם לאחר חורבן שבו אורבות סכנות ופלאים.

את אלר-הוס פרסמתי במקור בפורום מבוכים ודרקונים, ואתם מוזמנים להגיב אם יש לכם רעיונות מגניבים או הערות לגבי העיר. אפשר גם לשלב בעיר הרפתקאות של מבוכים ודרקונים, בין אם של צוות הסערה או את האויב הוא הנשק. 

איומים על העיר

העיר עמידה בפני כמעט כל התקפה חיצונית; נחוץ צבא עצום בשביל להטיל על העיר מצור, ולאיש אין אינטרס לכך היום. לעומת זאת, בגלל שהדרקון הוא יצור כל כך חזק ומהותו קסומה ונצחית, גופתו מתחדשת כאשר היא נפצעת, אך בכך גם נוצרות מפלצות במיקומים אקראיים בגופו. אך מה האתגר של מבוכים ודרקונים אם אין לנו איומים?

מדי פעם, דרך אחד העורקים שכעת ריקים מדם (ומהווים את הנתיב למשלחות מחקר אל תוך גוף הדרקון), מגיחה קבוצת פשיטה המורכבת מיצורים לטאיים מטורפים שמשמידים כל מה שנקרה בדרכם. המקום גם מהווה אזור בו הגבול בין המישורים דק- קרעים ושערים נפתחים מדי פעם, ולעתים נותרים שם כשערים קבועים.
חלק מהשערים מופו בידי משלחות ומשמשות למעבר נוח ובטוח למישורים אחרים. לחשי שיגור וזימון נוטים להשתבש באזור בתדירות גבוהה יותר בדרך כלל, ולעיתים היצור המזומן או המשוגר מופיע בעורק דם כלשהו בעומק הדרקון, מבולבל למדי.

בעורקים גם חיים אלפי טפילים ומוצצי דם שונים, צמחים טורפים ופטריות, ומגוון דברים אפלים. אלו משבטי הלטאיים שלא איבדו את שפיותם לחלוטין אורבים שם, וזוממים להשמיד את העיר.
יצורים אלו מספקים לצבא אימון מתמיד, ואם יש עליה בלתי שגרתית במספר ההתקפות, ראש העיר יחפש משלחת של הרפתקנים אמיצים שיכנסו פנימה לבדוק את העניין. לעתים מדובר בסתם מקרה אקראי, שהדרקון מקבל "פרץ חיות" גבוה יחסית, אך לעתים מדובר בכת מטורפת שהסתננה פנימה, ומנסה לחסל את העיר ולהפוך את הדרקון לביתה.

בגלל שהדרקון לא מת לחלוטין, בעת מלחמה ניתן לקבץ את האשפים הטובים ביותר (דבר שקרה רק פעם אחת מאז ארקהוסיה) שיעברו בנתיב סודי אל תוך מוח הדרקון וישלחו חזיזי ברקים בעצבים מסוימים שסומנו לפני שנים ובכך יגרמו לדרקון לנשוף חרוט אנרגיה ברוחב של קצת פחות מקילומטר על צבא האויב. הנתיב הסודי והלחשים נשכחו מזמן והפכו לאגדה שרק קומץ מאמינים בה.

רעיון למערכה – להעיר את הדרקון

 נראה שאגדה מצאה את דרכה אל שבט לטאיים בעומק הדרקון. הם מאמינים שבאמצעות הטקסים הנכונים, הדרקון יתעורר לחלוטין. האמונה המטורפת פושה בקרב השבטים- חלקם נלחמים אחד בין השני על מי יהיה יד ימינו של "האל הדרקון" כשיתעורר, וחלקם מאחדים כוחות למען המטרה המשותפת- זה יכול להוות קו עלילה למערכה שלמה של מבוכים ודרקונים. חילקתי את העלילה לפי התקופות של מהדורה 4, אבל הרגישו חופשי להתאים למהדורה האהובה עליכם, כולל Pathfinder.

בתקופת הגבורה ההרפתקנים יגלו את הרמזים הראשונים לתוכנית הזו לאחר שיחסלו שאמאן מנהיג פשיטה, שמילותיו האחרונות והמטורפות דיברו על תחיית הדרקון. הם ימצאו אצלו מגילות בשפת השאול, שיובילו אותם לאנשי מפתח במזימה. בין היתר, הם יצטרכו לצאת למשימות ממושכות בתוך הדרקון, אך גם יצטרכו לצאת מחוץ לעיר, בניסיון למנוע מהאמונה להתפשט. בעוד הם מביסים שבט טרוגלודיטים וקוטלים את הדרקון הלבן הבוגר שהוביל אותם, הם מוצאים בחדרו הסודי של הדרקון מגילה שמסבירה על החומרים הנחוצים לטקס. נראה שמאמיני הדרקון כבר יצאו לחפש אחריהם, תוך כדי גיוס עוד מאות מאמינים לצבאם.

בתקופת המופת, זה יעשה מרוץ להשגת הרכיבים הדרושים לטקס, שהמרכזיים שבהם: שני לבבות פועמים של דרקונים עתיקים, כרומאטי ומתכתי, ששמירת לבבותיהם בחיים דורשת טקס מיוחד בפני עצמו. קמיע טמא המקודש לתיאמת ומוחבא במקדש נסתר במישור אחר. גרזן קסום ועתיק, שלהבו עשוי מטפרי ושיני דרקון ארוגים יחד, שנמצא בבעלות יצור מסתורי עם נטיות עלומות המתגורר בכבשן היסודות. וכתר המחושל מחמש מתכות- זהב, כסף, נחושת, ברזל ואדמנטייט ומעוטר בחמש אבני חן- אודם, איזמרגד, ספיר, פנינה והמטיט. נאמר על הכתר שהוא עתק קדמון ותבוני המקושר לדרקונים, ושארוגות בו נשמות של קורבנות רבים שהוקרבו לדרקונים במשך השנים. ואם לא די בכך, הכתר מונח על ראש המלך האחרון שחבש אותו- קיסר ארקהוסיה, שמקום קבורתו לא ידוע. הכתר הוא הרכיב העוצמתי ביותר וגם הקשה ביותר להשגה, והוא יהווה יעד מרכזי לסוף תקופת המופת ותחילת תקופת האגדה. אם הכתר ייפול לידי האויב, הוא יהווה איום עצום, אך אם הוא ימצא את דרכו אל הדמויות, הן יזכו בנשק רב עוצמה.

בתקופת האגדה המאבק נהפך לעולמי ובין מישורי. צבאות אלי הטוב יוצאים כנגד אלי הרשע, בראשות בהאמות ותיאמת בהתאמה, בניסיון למנוע את הקמת הדרקון. ריבוני כבשן היסודות רואים רווח פוטנציאלי ואף בעל ברית אפשרי ושולחים את סוכניהם למשימה. כמה שליטים שאפתנים במלכות הפרא והצלמוות רואים הזדמנות לשלוט בעולם. והמאבק קורע את המציאות בעוד תפלצים שלא נראו אלפי שנים נראים בעולם. החפצים נאספו, בידי ההרפתקנים או אויביהם, וכעת נותר רק לנסות לגנוב אותם מהם, לאסוף את הצבא ולהתכונן לקרב הסופי. בעוד הביצורים האחרונים בתוך הדרקון נופלים ועוד ועוד יצורים לטאיים נוצרים היישר באמצע הקרב, הדמויות צריכות לחסל את הכוהנים שמנהלים את הטקס אחת ולתמיד. לשם כך, הם יצטרכו לצאת אל מוח הדרקון, המקום המסוכן ביותר בדרקון. האם הדמויות יצילו את העולם?

קרסי עלילה אפשריים

• מקרי שוד חוזרים ונשנים של רקמת דרקון פנימית יוצרים כאוס בעיר. הדמויות נשכרות למצוא מי עומד מאחוריהם. אירועי השוד נראים כמו של שודדים מקומיים, אך בפועל קיימות שיירות סודיות של לטאישים וקובולדים, המסתננים אל תוך העיר, ומשתמשים בעגלות סוחר תמימות להחביא את התנועה שלהם, לאחר שהם שיחדו מספר שומרים ואף גייסו אותם למטרתם. בתוך העורקים, מתכנני המזימה אוגרים נשק, מקבלים תגבורות מהמסתננים ומתכוננים לכיבוש העיר. חומרי הדרקון ישמשו לטקס אפל, שמטרתו לכבוש את העיר. הדמויות יחשפו את המזימה ועליהן לשכנע את השלטונות להיערך למתקפה – או שאולי מדובר בהסחה לקראת החייאת הדרקון?

• חבורת נערים ערכו מבחן אומץ של לאכול בשר לא מטוהר, וכעת הם נגועים בנגע דרקון. הדמויות צריכות להחליט האם לחסלם לפני שיגרמו נזק או לחפש תרופה. אם ינסו לחסלם, או לתת להם מרפא, זה לא יהיה פשוט- הם ברחו אל תוך עורקי הדרקון. הדמויות יגלו בהמשך שהם גויסו בידי כת אפלה, ומביאים בשר דרקון לחברי כת מטורפת שמאמינים שזה יטהר אותם. האם ימצאו תרופה? או שיחסלו את כל חברי הכת, וגם את הנערים האבודים?

• הדמויות מגיעות לעיר במסעותיהם הנואשים לחיפוש חמשת העתקים שיכולים להציל את העולם- ואחד מהם נמצא באלר הוס. האגדות מספרות על התקופה שלפני עידן ועידנים, כשהדרקון היה עוד חי והסתובב חופשי, התכנסו הצבאות כדי לחסלו. או אז יצא טאראנייר "נושא השמש", כוהנו העליון של פיילור, בראש כוח העלית אל תוך הדרקון. לבסוף, עם שרידי חייליו, הוא הגיע ללבו של הדרקון והלם בו עם כוכב השחר הקסום והידוע שלו, "שחר התקווה", וכך חיסל אותו סופית. הוא מת שם, בפרכוס המוות של הדרקון.

כעת, הדמויות זקוקות לעתק אגדי זה שוב, במלחמה על קיום העולם. הן יאלצו לצאת עמוק פנימה אל הדרקון, למצוא את מקום מנוחתו האחרון של טאראנייר. זהו מבוך של עורקים מתפוצצים, מלכודות טבעיות, ומפלצות רבות עוצמה שנוצרות ממש סמוך לדמויות ולא יפסיקו עד שיושמד מקורן. אך הנורא מכל עוד מחכה להן- שרידי חייליו של טאראנייר, שבקסמו של הדרקון קמו כאל מתים רבי עוצמה ומהווים השומרים האחרונים על מקום קבורת מנהיגם שנפל. האם ימצאו הדמויות את העתק? והאם הוא יקבל אותן בברכה? או שהאגדות טעו, ומתחבא שם עתק עם תכונות הפוכות לחלוטין... אבל האם יוכל גם הוא להוות מפתח להצלת העולם?

• מחלה אסטרלית מסתורית מכה בדרקון, וחלקי רקמה מתחילים למות, ולא רק בחוות הבשר (זו יכולה להיות הרפקתאת המשך להרפתקה מקרס העלילה הראשון). אנשים שנמצאים בסביבת המחלה מתחילים גם הם להיחלש ולחלות. על הדמויות לצאת למסע בחיפוש אחר תרופה- ולהתחיל בלמצוא בכלל מה מקור המחלה.

אם הדמויות לא תמצאנה את התרופה, הן תצטרכנה לצאת אל הים האסטרלי ולבקש מישות כמעט אלוהית של ריפוי שתרפא את הדרקון- מה שידרוש שכנוע, מתנות, הבטחה לסגידה בעיר, ואולי אפילו הוכחה שהם ראויים בכך שיילחמו בצמד נחשי הקדוקאוס שלו. לעומת זאת, כדי לשים ידיהן על התרופה, הדמויות יצטרכו לצאת לג'ונגל מרוחק, בחיפוש אחר צמח נדיר וקסום. לג'ונגל הזה יש קשר מיוחד למלכות הפרא - אמנם יהיה מהיר יותר לעבור דרך מלכות הפרא - אך גם שם אורבות סכנות, שכן בג'ונגל אורבים צמחים טורפים קטלניים ופיות אכזריות. הזמן קצוב- מה יעשו הדמויות?

דב"שים חשובים בעיר

חילקתי לכל הדב"שים גזע ומקצוע בהתאם לשיטה מבוכים ודרקונים 4, כמו קודם, ניתן להתאים לכל שיטה או מהדורה שאתם משתמשים בה.

• ראש המשמר, דורול להב דרקון (דם דרקון מצביא/לוחם דרגה 14)- משפחת להב דרקון היא שושלת לוחמים עתיקה, והצאצא הנוכחי לא יוצא מן הכלל. הוא דם דרקון חרוץ ונחוש, בעל קשקשים בצבע אלקטרום- שילוב של כסף וזהב. השילוב הזה בקשקשי דם דרקון הוא נדיר במיוחד (ויפה במיוחד, והוא יזכיר את זה הרבה), וידוע שלחלק מבני משפחת המלוכה הישנה היה אותו (וגם את זה הוא יזכיר הרבה, וגם את העובדה שיש סיכוי שהוא יקבל מזה השפעות קסומות מיוחדות, שכן הוא זן אלפא, ובשלב הזה הדמויות ירצו לחבוט בו עם אלה).

הוא ידוע במאבקו התמידי ב"כיבוש" מעבריו הפנימיים של הדרקון. עם זאת, הוא לעתים שחצן ויותר מדי בטוח בעצמו- וזה גרם למספר כישלונות במשלחות שונות. החבורה תצטרך לעבוד קשה כדי לשכנע אותו שמשהו באמת יכול לאיים על העיר המבוצרת שלו, ועל כוח המשמר שלו. דורול נותן פרס במטבעות זהב לכל מי שייפטר מכנופיה של מפלצות או פושעים באזור העיר. דורול ידוע בחרב שלו, שעשויה מעצם דרקון, שמצא באחת ממשלחות החיפוש שלו. החרב מכושפת באופן מסתורי – דבר לא ידוע על מקורה או על כוחותיה – והיא חזקה יותר מכל מתכת מלבד אדמנטיום או מיתריל.

קרס שקשור למפקד
אחיו של מפקד המשמר, פנור, אבד במשלחת "טיהור מעמקים". דורול שוכר את הדמויות כדי שימצאו את אחיו- או את גופתו. אך הם מסתכנים בלהיכנס לאזור שהאורקל של איו טענה שהוא מקולל- האם יצטרכו להתעמת עם הזומבים של המשלחת? מי חיסל את אותה משלחת מלכתחילה, והאם הוא מחכה לדמויות?

• הכוהן הראשי במקדש איו, לומאק סיפטר (דם דרקון כוהן איו-בהאמות דרגה 12) (מקושר אליו, האורקל של איו)- לומאק הינו דם דרקון שמאמין באדיקות במסורת, ולכן הוא מתעקש על זביחת קורבנות לאיו בימי הטקס הישנים למרות שאיו כבר מת זמן רב. עם זאת, אלו שיגידו שהוא שמרן, הוזה ומנותק מהמציאות יטעו טעות מרה- הוא נבון מאוד וערמומי, תופס היטב מה קורה בעיר ומשאיר עין פקוחה על העיר תמיד-עד היום תכונות אלה לא הופנו לרע. בעיקרון, כמו רוב העיר, הוא מאמץ את בהאמות כהתגלמותו הטובה של איו. עם זאת, לאיו גם היה את הצד התאוותני והחמדן, שיצר את תיאמת, ולכן לעתים לומאק מגלה צד אפל שכזה. חלק טוענים שזה בגלל הכהונה האדוקה וחיקוי איו, חלק טוענים שזו סתם בעיית אישיות מוזרה. בכל מקרה, כולם מודעים לכך, כולל הוא, והוא תמיד מצליח להשתלט על עצמו. בינתיים...

• גילדת הקוסמים וראש ארגון העוסקים בקסם, נאלגיראל מונוסטרון (דם דרקון כושף דרקון דרגה 9)- נאלגיראל הינו כושף דרקון מיומן, והוא אוסף תחת חסותו את כל הקוסמים, המכשפים, הכושפים, הטרובדורים, האלכימאים וחובבי הקסם. זו למעשה גילדת הקוסמים המקומית המאחדת תחתיה את כל העוסקים בקסם מכל מין וסוג ולא רק אשפים. כל מטיל לחשים או מומחה קסם יתקבל בברכה אצלו, והוא ישמח להציע אירוח בביתו לכאלו, בעיקר מסקרנות לגבי לחשים שונים ולחדשות. סקרנותו היא הדבר העיקרי שמנחה אותו, וחלק יאמרו שזה רע; היא באמת סיבכה אותו בכמה צרות, כולל "בדיקה" של משלוח חומר דרקון, שבניסיון לחש הוא הצליח ליצור בעיקר פיצוץ וכעס. לפעמים סקרנותו לוקחת צד שלילי, וכמה אלפי מטבעות זהב נעלמו באופן מסתורי "למען מטרה טובה", הוא טוען לעצמו, "לארגן את מטילי הלחשים. וחוץ מזה, איך אחרת יכולתי לבחון את לחש ההסתרה החדש?"

לגילדה יש מבנה קטן קרוב לטירת ראש העיר, שבו חבריה נפגשים מדי פעם לדבר על דברים מסקרנים שהם מצאו, לחשים חדשים, עורכים ניסויים קסומים ואלכימיים. פיצוצים שנשמעים משם הם רעש קבוע, והובילו לעזיבת תושבי המקום כך שלמעשה הבניין די מבודד.
ישנם מספר בעלי אינטרסים בעיר שהיו שמחים לחסל את נאלגיראל ולהחליפו בסוכן סמוי שלהם, ובכך אולי לשכנע את מטילי הקסם בעיר לבצע כמה פעולות לקידום האינטרסים שלהם - טובים או רעים. הדמויות יכולות להיאבק בכך - אולי הן לא ירצו שראש המשמר יציב איש שלו כמנהיג הגילדה ויהפוך את כל חברי הארגון לצבא מטילי הקסם של העיר, בלי לתת להם בחירה חופשית?

• סוחר בעל השפעה, ערטיר פאלוזאר (בן אנוש דרגה 4)- סוחר בעל שיירת לטאים נרחבת ומהווה איש קשר עיקרי במסחר חומרי הדרקון. הוא איש עסקים ממולח ועשיר, וחלק יטענו חמדן, אך הוא מעולם לא נחשד בשום פעילות לא חוקית, ונראה שהוא ישר אך חובב כסף. אדם טוב, בסך הכול, ואם הדמויות יגיעו לחנותו (בית המסחר פאלוזאר) הוא ייתן להן שירות אדיב וישכנע אותן לקנות כמה דברים (שאולי הם אפילו לא צריכים).

• ראש הפשע המאורגן בעיר (במיוחד בעיר העליונה), טריון אל-בנראס (חצי אלף נוכל דרגה 11)- טריון התחיל כחצי אלף שקנה בית קטן בעיר העליונה. שכונות העוני שם הדליקו מיד במוחו את הרעיון לפוטנציאל הקרימינלי הטמון בהן. במהרה הוא הקים כנופיית שודדים קטנה, והוא שקוע עד צווארו בכל פשע אפשרי. הוא מתעב הרפתקנים, מכנה אותם מחפשי צרות, ויהווה איום לכל דמות שתעז לשים את רגלה בתוך העיר שלו. יש לו מעין יריבות עם ראש המשמר, "להב הדרקון", כמו שיש בין כל ראש משמר ונוכל ראשי. הפשע המאורגן שהוא מנהל עוסק בעיקר בשוד וחטיפה תמורת כופר, והוא מכיר את כל התכסיסים בספר בכל מה שקשור לפשע- ועוד כמה שהמציא בעצמו. הוא מתגרה במיוחד בראש המשמר ומבצע פעולות שמציגות את המשמר באופן מגוחך. דברים אלו הוציאו לו שם נקמני למדי, לעיתים קטנוני. עם זאת, זה לעולם לא פוגע בשיקול הדעת הראשוני שלו- האם זה יכניס לו כסף, וכמה. טריון ערך את העסקה עם קוטלי הדרקון- הטרוריסטים ששונאים דמי דרקון (ראו עוד פרטים בהמשך- ארגונים), והוא ידוע כדיפלומט ממולח, וחטיפות תמורת כופר הן ההתמחות שלו.

ארגונים באלר הוס

אלר-הוס, כמו כל עיר פנטזיה מרתקת מכילה ארגונים, גילדות, וקבוצות- וכולם רוצים דברים שונים. הם יכולים לשמש כרגע להרפתקה של מבוכים ודרקונים, בעלי-ברית או נבלים. מוצגים כאן הארגונים המרכזיים:

אגודת החקלאים

אלו חקלאים, של רקמה או פטריות, שמתאגדים באגודה כדי לדבר על בעיות, תקציבים, ודברים כלליים. את האגודה מנהיגים שני מנהלים, אחד מכל קבוצת חוות- פרטיוס תלור (דם דרקון דרגה 7), דם הדרקון חקלאי הרקמה, וארקטוף סלירון (גמד דרגה 6), הגמד (כן כן, גמד חקלאי) חקלאי הפטריות התת קרקעיות, שנמצא בקשרים טובים עם האלפים האפלים העובדים שם.

הם רבים תמיד, נאבקים על כסף מראש העיר להקמת עוד חוות או לייעול החוות הקיימות, לציוד חדש, ובעצם כל דבר. עם זאת, במקרה של אויב משותף- כגון גילדת הסוחרים- הם יתאחדו מיד ויאבקו בלהט על תקציב הפיתוח. החקלאים נאמנים לעיר כשצריך, ויספקו מזון לצבא במקרה של מצור. שביתות חקלאים בעבר גרמו לבעיות רבות, למרות שמעולם לא קרתה אחת בשעת מלחמה. הם השיגו עוד קצת תקציבים עם השביתות הללו, אך אם ימתחו את הגבול יותר מדי- ראש העיר יורה לפרק אותם ולא תהיה להם נציגות במועצת העיר.

שני המנהיגים הם פוליטיקאים מחוכמים, יודעים מתי ללחוץ עוד קצת ומתי לסגת. שניהם, דרך אגב, צעירים יחסית למנהיגים- תלור בשנות העשרים שלו, וסלירון בשנות החמישים שלו. בין החקלאים שוררת יריבות עזה, וכך גם בינם לבין הסוחרים ובעלי המלאכה. לעתים הם ילכו לקיצוניות, ינסו להרעיל חוות אחד של השני, לשלוח מתנקשים, לזמום מזימות, לקחת שוחד ועוד. האגודה הזו היא בהחלט לא מקום נקי לחלוטין, וטיהור הארגון או ביצוע משימות עבור חקלאים מסוימים הם בעלי פוטנציאל גדול להרפתקאות בשביל הרפתקנים מחפשי צרות.

קוטלי הדרקון (עם קשרים לארגוני הפשע בעיר)

זהו ארגון טרור, שמטרתו היחידה היא לפגוע בדמי דרקון, כמובן שבין שורותיו אין דמי דרקון. הם מתעבים דמי דרקון, מבצעים רציחות, מארבים, חטיפות בשביל כופר, התקפות פתע, שוד- בעצם הכל.
היסטוריה : כשהתחילו את פעולותיהם, במשך זמן רב לא היה ידוע מי עומד מאחורי כל הפשעים, האם זה ארגון אחד או רק עלייה בפעילות הפשע. בתקופה הזו המשמר ודורול להב דרקון היו נואשים, ומאוד לא אהודים. הארגון לא היה נחשף מעולם לולי שומר אחד בעל תושייה שעבד ימים ולילות בניסיון למצוא מכנה משותף להתקפות, משוכנע שגל כזה של פשע לא יכול להיות מקרי. הוא מצא שהפשעים בוצעו אך ורק נגד דמי דרקון, לעתים ללא סיבה- אזרח רגיל התהלך ברחוב, נעלם, ונמצאה גופתו בביוב שבועיים לאחר מכן. הוא מצא מיקוד על אישים חשובים בממשל, לדוגמא שני חברי מועצה שנחטפו בשביל כופר. ה

וא הגיע למסקנה שזה ארגון אנרכיסטי כלשהו, אולי נגד דמי דרקון. כשהפשע הבא התרחש, ניסיון רצח, היה לו את המזל להיות שם עם חברי משמרת הסיור שלו, והוא הנהיג אותם ללכידת חברי הארגון וגרם להם לספר למי הם השתייכו. למרות שהם לא ידעו הרבה, הם יכלו לאשר את החשדות- ארגון שרוצה להפיל את העיר ולפגוע בדמי דרקון. המשמר הועצם אז לחמש מאות שומרים, כדי שיהיו מספיק כדי להשגיח על כל האזורים- אי אפשר להגן על כל אזרח דם דרקון ביחידות.
מספר רב של פשעים סוכלו אז, והארגון ירד לפרופיל נמוך, מחפש נקמה בשומר שחשף אותם. השומר, טינראניל סאלאט, הוא בכלל אלף, והוא זכה לפופולריות רבה לאחר מכן, ורבים חושבים שהוא מתאים יותר מדורול להב דרקון, שיהירותו בעת המשבר גרמה לאובדן לא הכרחי של חיים רבים. עם זאת, דורול הוא ידיד טוב של האציל המושל, כך שלא נראה סימן שהוא יסתלק בקרוב.

כיום, הארגון נאלץ לסגת מבסיסו בתוך העיר עמוק יותר אל גוף הדרקון, אל החלקים הלא מיושבים. הוא מסתתר בעומק המעיים ומבצע מדי פעם מעשי פשיעה כנגד הישובים בקיבה ובריאות. חברי הארגון נהדפים לרוב, ובדרך כלל גם לא מזוהים כחברי הארגון. עם זאת, אין לזלזל בהם, הם עדיין חזקים וצמאים לדם, והם מוצאים כל מיני דרכים למרר את החיים, מסתננים לעיר במסווה של מטיילים ומתיישבים, אוספים נשק, ומתאמנים. בזמן שלהם ללא פעילות הם התאמנו מאוד, ויוכלו להביס שומר עיר ממוצע בקלות יחסית.
דרך אחת שהם מצאו לגרום צרות היא דרך קשר עם ארגוני הפשע- קוטלי הדרקון תמיד צמאים לדם, וארגוני הפשיעה המקומיים שמחים להיעזר בכמה שכירי חרב מיומנים שנלהבים להרוג. התנאי היחיד- הפשיעה היא כנגד דמי דרקון, לא בעיה בהתחשב בעובדה שהרוב הגדול של העיר הוא דמי דרקון. כך נוצרה מערכת הפשיעה המשומנת- שכירי חרב שלא דורשים כל כך הרבה שכר (ולפעמים בכלל לא), בשיתוף פעולה עם ארגוני פשע מאורגן (בייחוד הארגון של טריון אל-בנראס).

קוטלי הדרקון מונים בערך שמונים חברים, וארגוני הפשיעה מונים שלוש מאות בסך הכל, למרות שזה מתחלק לבערך שלושה ארגוני פשע מרכזיים ועוד מספר כנופיות קטנות, כולם יריבים. ארגוני פשיעה רבים נאלצים להחביא את העובדים דמי הדרקון שלהם, כדי ליהנות משכירי החרב הטובים בעיר.

מנהיג קוטלי הדרקון, ניטיר סריהול (בן אנוש לוחם/נוכל דרגה 15), הוא בן אנוש אכזרי ומעט מטורף, ולא ידוע מאיפה נובעת שנאתו לדמי דרקון. בכלל, עברו כמעט ואינו ידוע, ולא ידוע כיצד הצליח לקבץ עשרות חברים נוספים לארגון שונאי דמי הדרקון שלו. הדבר היחיד שידוע על עברו הוא שהוא עבר אימונים כלשהם ברעלים ולחימה ואולי שרד גם התנקשות. זו בעצם יותר הערכה, אך מוצדקת אם ראיתם אותו נלחם. הוא אוחז בסיף ארוך ודק, עשוי מברזל שחור וכנראה מכושף, ותמיד משוח ברעל כלשהו. הוא מחזיק בחגורתו מגוון בקבוקי רעלים וחומצות, והוא יטיל אותם באויביו במצבים קשים. הוא גם מומחה בפגיונות הטלה, כך שבריחה ממנו אינה אפשרות עבור רוב האנשים.
הוא מפקד על אנשיו בעוצמה ובקטלניות, חסר סובלנות כלפי אי-ציות, ודורש דיוק בכל. הדבר היחיד שהוא פתוח אליו הוא רעיונות חדשים של מגויסיו- תמיד מחפש שיטות חדשות לחיסול וגרימת נזק.

זהב תיאמת

זהב תיאמת הוא שם של קבוצה חמדנית סודית הפועלת באלר הוס. אנשים חמדנים, בעלי השפעה, שחפצים בכל דבר ערך שנכנס לעיר, מתקבצים במקדש תיאמת בלילות אפלים כדי לדון על איך לחמוד לעצמם את האוצרות החדשים בעיר. כמובן, ברגע שהאוצרות יגיעו אליהם,יתחיל מאבק עצום על מי ייקח מה וכמה. הם מונים בערך חמישה עשר חברים, וכוללים סוחרים, מנהלי חנויות עשירים, בעלי ירושה, ובאופן כללי בני מעמד גבוה בעלי ממון רב – והרצון להגדילו.

לעתים חברי הקבוצה עורכים עסקאות עם הפשיעה המאורגנת בעיר, ויטרידו הרפתקנים עם כייסים שכירים לאיסוף מטבעות הזהב שיקבלו ממגוון משימותיהם. ההרפתקנים לא ידעו שיש קשר בין כל הכייסים, עד שזהב תיאמת יחליטו שהם רוצים לעבור לצעדים קיצוניים יותר, ושם המתנקשים יוצאים לדרך...

בסופו של דבר, הדמויות יחשפו את הארגון, ויאולצו להילחם כנגדו ולרדוף אחרי חבריו, אך למרות שמשמר העיר תומך בהם, לזהב תיאמת יש קשרים בכל מאורת פשע בעיר וגם בכמה ערים אחרות-האם הדמויות יצליחו?
הארגון התחיל לפני מספר שנים כאשר קבוצת בעלי אדמות עלו על פרצה בחוקים שתאפשר להם לספח לעצמם שטח נרחב שלא היה אמור להיות שלהם, ומשם החליטו להקים את האגודה שלהם, בדגש על תאבת הבצע המשותפת לכולם. וכך הם נפגשים כל חודש, בסוף השבוע השני, ודנים באוצרות שהם יכולים לנכס לעצמם. לעתים, האזרחים ישמעו קולות משונים בלילה, ויטענו שמקדש תיאמת רדוף ברוחות. למעשה, אלו אנשי זהב תיאמת, עורכים טקס סמלי לאלת הדרקון.

מנהיג הארגון הוא דם דרקון סוחר בשם כרליוס מנדורברן, (דם דרקון כוהן תיאמת דרגה 5) שאימץ את הכהונה לתיאמת כהתגלמות אמונותיו, ובעל מעט יותר יכולות מהסוחר העשיר הממוצע. כמובן שזה מספיק לו כדי להיות בטוח ברחוב ממתקיפים בודדים, אבל בכל מקרה אחר שכירי חרב הם הפתרון.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.