מבוכים ודרקונים 5 - רשימת הספרים המלאה

מבוכים ודרקונים 5 - רשימת הספרים המלאה

Information
פורסם ב19 מאי 2014
נכתב על ידי האיש הזקן

dungeons-dragons5 מבוכים ודרקונים 5 הערכה למתחילמכשפי החוף הציגו את המוצרים הרשמיים של מבוכים ודרקונים 5, וגם את הכריכות של הספרים! כל מי שרוצה להכיר את המהדורה החדשה, זה המקום. כמו כן הכנו עבורכם סקירה של השינויים העיקרים במבוכים ודרקונים 5.

מבוכים ודרקונים, הערכה למתחיל (סקירה של הספר) - יצאה לאור ב-15 ליולי ותכיל את כל המידע הנדרש לחבורה של 4-6 שחקנים כדי לשחק במהדורה החדשה. הערכה מתאימה לדרגות 1-5, וכוללת שתי חוברות: חוברת לשחקן של 32 עמודים וחוברת לשה"ם של 64 עמודים, הערכה כוללת גם חמש דמויות מוכנות מראש ושש קוביות. הערכה תימכר במחיר נמוך של 20 דולר בלבד!

כמו שכבר כתבתי בעבר, ערכה למתחיל של מבוכים ודרקונים בעברית זה חובה לדעתי.

מכשפי החוף מציעים גם את מבוכים ודרקונים בסיסי, קובץ חינמי שמכיל מידע ליצירת דמות עבור לוחם, כוהן, נוכל ואשף. הגזעים בקובץ יהיו בן-אנוש, אלף, גמד וזוטון. למעשה, מבוכים ודרקונים בסיסי יאפשר לכולנו להתחיל לשחק את מהדורה 5 של מבוכים ודרקונים.

ההרפתקה הראשונה בעברית למבוכים ודרקונים 5 תצא לאור במהלך 2015 מבית הפונדק הוצאה לאור בעולם המערכה איי הסערה.

dungeons-dragons5 מבוכים ודרקונים 5 ספר החוקים לשחקן מבוכים ודרקונים, ספר חוקים לשחקן (סקירה של הספר) -  הספר שמכיל את הבשר העיקרי של המשחק, ואת כל החוקים שאתם צריכים בכדי לבנות ולשחק דמויות.
ספר החוקים לשחקן יכלול את המקצועות הקלאסיים של מבוכים ודרקונים והם - לוחם, נוכל, כוהן, אשף, נזיר, סייר, אביר קודש, ברברי, טרובדור, מכשף, אמגוש, ואת הדרואיד. הגזעים בספר יהיו - בן-אנוש, אלף, גמד, זוטון, חצי אורק, חצי אלף, ננס, זד, ודם-דרקון. לכל גזע יהיו שני ואריאנטים.

הספר יהיה בן 320 עמודים ויצא לאור ב-19 לאוגוסט, מחירו 50 דולר - יקר יותר בצורה משמעותית.
התאריך הזה הוא בדיוק המועד של כנס ג'נקון בארצות הברית, שבמהלכו הייתה השקה חגיגית של מבוכים ודרקונים 5 ורצינית למהדורה החדשה.

מבוכים ודרקונים, Hoard of the Dragon Queen (מטמון מלכת הדרקונים) - מוצר ההרחבה הראשון שיצאה למבוכים ודרקונים באנגלית, הוא לא פחות מהרפתקה חדשה לעולם המערכה "ממלכות נשכחות". ההרפתקה המכילה את תיאמת - מלכת הדרקונים, כת הדרקון, הרפרים ועוד, תהיה בת 96 עמודים ותימכר במחיר של 30 דולר (סקירה של הספר).
ניתן להתחיל לשחק רק עם ההרפתקה ועם מבוכים ודרקונים בסיסי - קובץ החוקים החינמי.

dungeons-dragons5 מבוכים ודרקונים 5 מגדיר המפלצותמבוכים ודרקונים, מגדיר המפלצות (סקירה של הספר) - מגדיר המפלצות של המהדורה החדשה יצא לאור ב-30 לספטמבר ויכיל את כל המפלצות הקלאסיות שאנחנו אוהבים - בניגוד למהדורה הקודמות שהן התפרסמו במספר ספרים, הפעם כל המפלצות אוגדו בספר אחד. גם במקרה הזה מדובר בספר של 320 עמודים, במחיר של 50 דולר.
מבחינת איזון, המפלצות של מבוכים ודרקונים 5 יהוו אתגר לתחום רחב יותר של דרגות, בניגוד למהדורות קודמות. הדבר מתבסס על קידום איטי יותר בתוספי התקפה ונזק של הדמויות, ומשמעו שבדרגות גבוהות אורקים (לדוגמא) עדיין יהוו אתגר, אם מעלים את מספר היריבים בהתקלות.

מבוכים ודרקונים, The Rise of Tiamat (עלייתה של תיאמת) - ספר ההרחבה השני למהדורה החדשה הוא גם.... הרפתקה! כיוון מצויין לדעתי של מכשפי החוף. גם הרפתקה זו מתרחשת בממלכות נשכחות ומהווה הרפתקת המשך לקודמת - רצף של הרפתקאות זה דבר מצוין. תצא לאור באוקטובר, תכיל 96 עמודים, ותימכר גם היא במחיר היקר של 30 דולר.

שתי ההרפתקאות מהוות יחדיו את נתיב ההרפתקאות Tyranny of  Dragons (עריצות הדרקונים), שלפי מייק מיירלס, יהיה מקביל לנתיב הרפתקאות של Pathfinder - בנתיב כזה יש שש חוברות של 96 עמודים, שמכסות את דרגות 1 עד 20. כנראה שבמקרה הזה, שתי ההרפתקאות יקדמו את הדמויות לדרגה 7 עד 9. 

dungeons-dragons5 מבוכים ודרקונים 5 המדריך לשליט המבוךמבוכים ודרקונים, המדריך לשליט המבוך - הספר השלישי והאחרון בספרי הליבה, יצא לאור אחרון, בנובמבר. ומעבר לכך שהוא מכיל השראה לשליטי מבוך, עצות לבניית עולם וכך הלאה - הוא גם כולל מאות חפצי קסם... גם הוא כולל 320 עמודים וימכר ב-50 דולר. מדובר במתכונת חדשה של המדריך לשליט המבוך, שהופך אותו לספר חוקים מתקדמים של מבוכים ודרקונים ומכיל אפשרויות רבות להתאמה של המערכה לצרכי השה"ם והחבורה

ממידע נוסף, מסתמן שהמדריך לשה"ם יכיל גם מגוון רחב של חוקים אופציונאליים, הרחבות לספר החוקים לשחקן בדמות גזעים חדשים (למשל מחושל-קרב יופיע בספר זה) וכך הלאה. 
המדריך יכלול גם מידע כיצד ליצור מקצועות חדשים של מבוכים ודרקונים, יצירת הרפתקאות, מפלצות, מבוכים ועוד.

adventurers handbookמבוכים ודרקונים, המדריך להרפתקן (D&D Adventurer's Handbook) - צרו דמויות מופלאות לכבוש את היסודות. הכוח היסודני הוא לא רע במהותו, וגם יצורים בעלי כוונות טהורות יכולים לתמרן אותו.

ספר זה מעניק את כל הכלים לבניית דמות עבור עלילת העל רוע יסודני, עם מיומנויות, יכולות ולחשים - כמו-גם מידע רקע וסיפורי דמות. הדמויות שתוכלו לבנות עם הספר יהיו ממוקדות בתחום היסודות - ניתן לשער שהספר יכלול גם Archtypes נוספים, גזעים חדשים, רקעים, תתי-מקצועות, ועוד. ניתן יהיה גם להשתמש בו כספר הרחבה רגיל.

זהו ספר בכריכה קשה, שיתפרסם במרץ ומחירו יהיה 40 דולר.

 

נסיכי האפוקליפסהprinces apocalypse (Princes of the Apolcalypse) - גרשו רוע תיק המאיים בחורבן בהרפתקה זו למבוכים ודרקונים 5. ארבע נביאים מושחתים הופיעו מהלא-נודע בכדי לטעון לנשקים אדירים בהם טמון כוחם של נסיכי היסודות.

כל אחד מהנביאים הללו אסף לעצמו צבא של מטורפים ויצורים, בכדי לבנות ארבע מקדשי יסודות.  זוהי סופר-הרפתקה לעלילת העל Elemental Evil - שנשמעת מאוד קשורה להרפתקה הקלאסית Temple of Elementla Evil, או לממלכות נשכחות - או לשניהם.

הספר יצא גם הוא במרץ 2015, ויעלה 50 דולר.

 וזה הכל להיום חברים. אתם מוזמנים להצטרף לדיון הסוער על ההכרזה של מבוכים ודרקונים 5.

עדכון 1: 27/5, נוסף מידע על הגרסה החינמית של מבוכים ודרקונים 5  ועודכנו פרטים נוספים.
3/6, שולב מידע עדכני על שלושת ספרי הבסיס, לאור ראיון עם Mike Mearls.

עדכון 2: נוספו פרטים על שתי ההרחבות הראשונות של 2015, שנכתבות על-ידי Sasquatch Game Studio. שני הספרים הם חלק מסיפור-העל השני, Elemental Evil. 21/8. כריכות נוספו ב-2/1/2015.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.