כשרונות חדשים ללוחם הזריז

כשרונות חדשים ללוחם הזריז

Information
פורסם ב05 מאי 2008
נכתב על ידי אלון רותם

agile-fighter-dungeons-dragonsהכישרון 'לחימה מסוגננת' הוא כישרון מוזנח, למרות הפוטנציאל שלו ליצור דמויות מעניינות של לוחמים שהם יותר מבריונים מגודלים עם שריון לוחות מלא וחרב ממזרית, שיש להם יותר כשרונות חסרי-תועלת מלכל אחד אחר (עמידות, וביקוע אדיר... ועוד עמידות...).

הכשרונות הבאים נועדו לתת יתרון נוסף ללוחמים זריזות, אבל חסרי גוף. הם הופכים את הרעיון של לוחם זריז למושך הרבה יותר. את כולם פרסמתי במקור בפורום הפונדק, אבל בהמשך הם מופיעים כשהם ערוכים למען בהירות ואיזון טובים יותר.

תודה לחברי הפורום פנג הדרואי ד (שהציע רעיונות מוצלחים לחלק מהכשרונות) ולנרוביאן (שסייע בעריכת הכשרונות והבאתם למצב הנוכחי).
כל המושגים שמסומנים בכוכבית * מקורם בספר ההרחבה לשחקן "המדריך השלם ללוחמה" (Complete Warrior).

 לחימה מסוגננת משופרת [כללי]

אתה מסוגל להכות בדיוק מרשים גם עם כלי נשק כבדים יחסית.
דרישות: זריזות 13+, לחימה מסוגננת, תה"ב 3+
תועלת: אתה יכול להשתמש בכישרון הלחימה המסוגננת גם כאשר אתה תוקף בנשק חד-ידי.
מיוחד: לוחם יכול לקחת \כישרון זה ככישרון נוסף.

לחימה מסוגננת דגולה [כללי]
אתה לוחם מאיים ומיומן, מסוגל לשמור על איזון מסוגנן גם עם כלי נשק גדולים.
דרישות: כוח 13+, זריזות 15+, אחיזות קוף *, לחימה מסוגננת, לחימה מסוגננת משופרת, תה"ב 11+
תועלת: אתה יכול להשתמש בכישרון הלחימה המסוגננת גם כאשר אתה תוקף בנשק המסווג כגדול ממך או בעזרת נשק דו-ידני. אתה לא יכול להשתמש ביתרון זה אם הנשק הוא גם דו-ידני וגם מסווג כגדול ממך, אבל אתה יכול לעשות זאת עם נשק כפול שהוא גם גדול ממך (משום שכל צד שלו נחשב כקטן או חד-ידי).
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון נוסף.

פציעה מסוגננת [כללי]
אתה מכוון התקפות מסוגננות וכואבות.
דרישות: לחימה מסוגננת, תה"ב 6+
תועלת: כאשר אתה נלחם בנשק שמאפשר לך שימוש בכישרון הלחימה המסוגננת, אתה רשאי להוסיף את מתאם הזריזות לגלגולי הנזק, במקום מתאם הכוח.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון נוסף.

סגנון הסיף של זרבול [טקטי]
הטרובדורים מספרים על זרבול הראשון, סייף אומן אשר התפרסם בזכות סגנון לחימה שהתמקד בהכנעת היריב במהירות מבלי לשפוך אף טיפה מדמו. לקראת זקנה, זרבול לימד את ילדיו הרבים את הסגנון, והם העבירו אותו הלאה לשוליותיהם. אתה זכית להכיר את הסגנון מקרוב.
דרישות: זריזות 13+, תבונה 13+, חמיקה, לחימה מסוגננת, מומחיות קרבית, מיקוד נשק (סיף, להבדק אלפי*, או להבקל אלפי*), ניידות, פריקה משופרת, תה"ב 8+
תועלת: כישרון זה מעניק לדמות את שלושת המהלכים הטקטיים הבאים:

מומחיות סיוף: כאשר אתה משתמש בכישרון המומחיות הקרבית, הכפל ב-1.5 את תוסף החמיקה לדרג"ש. מחסר 2- להתקפה, לדוגמה, מזכה אותך בתוסף 3+ לדרג"ש. אתה נהנה מיתרון טקטי זה רק כאשר אתה אוחז בסיף, להבקל או להבדק בידך האחת, ושאר ידיך ריקות. בנוסף, אתה חייב לבצע את כל ההתקפות שלך כניסיונות פריקה מנשק. ברגע שאתה מבצע התקפה אחרת, התוסף לדרג"ש נעשה רגיל, כמתואר בכישרון המומחיות הקרבית, עד תורך הבא.

התקדמות מסוגננת: כפעולת סיבוב מלא, אתה רשאי לנוע עד 3 מטרים ולבצע התקפה מלאה. אתה יכול לנקוט בפעולה זו רק כאשר אתה אוחז בידך האחת סיף, להבדל או להבקל, ושאר ידיך ריקות. בהתקפה המלאה שאתה מבצע, כל ההתקפות חייבות להיות מכוונות כנגד מטרה אחת. אתה גם סופג מחסר 2- לכל גלגולי ההתקפה עד תורך הבא

.פריקה מזדמנת: אם יריב שאותו בחרת כמטרה עבור כישרון החמיקה שלך מחטיא אותך בקפא"פ, אתה רשאי מייד לנסות לפרוק את נשקו. אתה זכאי לניסיון פריקה אחד עבור כל התקפה שלו שהחטיאה אותך, והתקפת המגע מבוצעת בתה"ב המלא שלך (אבל עם המחסר לגלגולי ההתקפה הנובע מכישרון המומחיות הקרבית, ראה בהמשך). אתה נהנה מיתרון טקטי זה רק בסיבוב שבו אתה משתמש בכישרון המומחיות הקרבית עבור מחסר 4- לפחות לגלגולי ההתקפה, ורק כאשר אתה אוחז סיף, להבדק או להבקל בידך האחת, ושאר ידיך ריקות.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון נוסף.

שיטת הפריקה של זרבול [סגנון נשק]
אתה שולט  במהלך הפריקה המפורסם של הסייף האגדי זרבול הראשון.
דרישות: זריזות 13+, תבונה 13+, לחימה מסוגננת, מומחיות קרבית, מיקוד נשק (סיף, להבדק אלפי או להבקל אלפי), פריקה משופרת, תה"ב 4+
תועלת: כאשר אתה מבצע בדיקת פריקה מנשק בעזרת נשק שבעזרתו ניתן להשתמש בכישרון הלחימה המסוגננת, היריב מבצע את הגלגול הנוגד עם מתאם הכוח או מתאם הזריזות שלו, על פי  הנמוך מבין השניים. יתרון זה אינו קיים אם גם ליריב ישנו כישרון שיטת הפריקה של זרבול.בנוסף, אם אתה מבצע את הפריקה בעזרת סיף, להבדק או להבקל, או מתגונן מפריקה באמצעות אחד מכלי נשק אלו, אתה זוכה בתוסף 2+ לבדיקות הנוגדות המבוצעות במהלך הפריקה.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון נוסף.

דקירה מכשילה [כללי]
ההתקפות המדויקות מערערות את יציבות היריב.
דרישות: זריזות 13+, תבונה 13+, הכשלה משופרת, לחימה מסוגננת, מומחיות קרבית, תה"ב 3+
תועלת: אחת לסיבוב, לאחר שפגעת ביריב בהתקפת קפא"פ אולם לפני שהנזק נבדק, אתה רשאי להכריז כי ההתקפה הינה דקירה מכשילה. דקירה מכשילה מזכה אותך בניסיון הכשלה מיידי, מבלי לבצע התקפת מגע, אולם היא גורמת הרבה פחות נזק- גלגל את הנזק וחלק אותו ב-2 לאחר שהכרזת על הדקירה המכשילה. כרגיל לחוק ההכפלות, במקרה שהדקירה המכשילה הינה פגיעה קריטית, הפחת ב-1 את המכפיל הקריטי עבור ההתקפה.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון נוסף.

אודות אלון רותם

מאמרים נוספים של כותב זה

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.