מורשת הענקים, כשרונות חדשים למבוכים ודרקונים 3.5 - מורשת הענקים, כשרונות חלק 2

מורשת הענקים, כשרונות חדשים למבוכים ודרקונים 3.5

Information
פורסם ב28 ינואר 2011
נכתב על ידי חגי

אינדקס מאמר

 השלכה עוצמתית [מורשת ענקים]
אתה מתאמן בנשק האופייני לענקים.
דרישות: 15+ כוח, בן הענקים, תה"ב 3+, שליטה בכל כלי הנשק הפשוטים.
תועלת: אתה מסוגל להשתמש בכל כלי נשק מוחץ כנשק הטלה, ולהטילו ביחידת טווח של 3 מטרים. אתה שולט בכל כלי נשק מוחץ, כולל כלי נשק אקזוטיים או מאולתרים, עבור התקפות כאלו בלבד. אם כלי הנשק הוא דו-ידני, אתה צריך להשתמש בשתי הידיים על מנת להטילו.
אם ניתן להטיל נשק זה בכל מקרה, אתה זוכה בתוסף 3+ מטרים ליחידת הטווח. תוסף זה אינו נכלל בעת שימוש בכשרונות או יכולות כגון "ירי רחוק", ומתווסף לאחר הכפלת יחידת הטווח.

יורש האטין [מורשת ענקים]
אתה יצור כלאיים באופן מובהק, וברור שאינך דמוי אדם רגיל. יש לך... שני ראשים.
דרישות: דמוי אדם, גודל בינוני לפחות (באישור שה"ם וברקע מקורי, ניתן להתעלם מדרישות אלו).
שני ראשים: לדמות יש שני ראשים. כנגד השפעות תודעה, הדמות מבצעת שתי הצלות. אם שתי ההצלות נכשלות, הדמות מושפעת כרגיל. אם שתיהן מצליחות, היא מתגברת על ההשפעה. אם רק הצלה אחת מצליחה, הדמות נתונה למשך מספר רגעים במאבק פנימי, ונחשבת כהמומה למשך סיבוב אחד (היא אינה רשאית לנקוט באף פעולה, אך מתגוננת כרגיל). שני הראשים מבצעים את אותן הפעולות כל העת- הם מדברים ביחד, מביטים לאותם הכיוונים, ושניהם שותפים בהטלת לחשים, הפעלת נשקי נשיפה, או פעולות דומות (אם ראש אחד אובד, השני ממשיך להפעיל את היכולות כרגיל). מאחר ושני הראשים שותפים בפעולה זו, התקפות נשיכה של היצור גורמות נזק גדול יותר, כאילו הנשיכה הייתה מסיווג גודל אחד יותר. הדמות גם זוכה בתוסף 2+ לבדיקות האזנה.
אם אחד מראשי הדמות נכרת (או מושפע באופן דומה, כגון האכלות בידי מצליף מוח) היא ממשיכה לחיות ללא מחסרים, אולם מאבדת את תוספי הכשרון עד שראשה השני יוחזר לה (בעזרת לחש התחדשות, למשל).
אם הדמות משנה את צורתה (כגון, תוך שימוש ביכולת צורת הפרא של דרואיד) היא הופכת ליצור חד ראשי למשך ההשפעה, ומאבדת את תוספי הכשרון.
מיוחד: ניתן לקחת כשרון זה בדרגה הראשונה בלבד, בעת יצירת הדמות.

כוח מתחדש [מורשת ענקים]
יכולת ההתחדשות המוגבלת שלך משתפרת.
דרישות: 15+ חוסן, בן הענקים, מתת ההתחדשות, כשרון מורשת ענקים אחד כלשהו.
תועלת: אתה מרפא נזק הכנעה בקצב מזורז, השווה למחצית מספר כשרונות מורשת הענקים שלך, בכל סיבוב.
בנוסף, אתה כעת מסוגל לחבר איברים שנקטעו לפני 5 סיבובים עבור כל כשרון מורשת ענקים שברשותך (אך לא להצמיח איברים מחדש). שה"ם רשאי לקבוע כי איברים קטנים, כגון פרקי אצבעות, אתה כן מסוגל להצמיח מחדש- צמיחה כזו אורכת כחודש.
מיוחד: העור שלך נעשה ירקרק, אפור או תכול, בדומה לעורו של טרול או של עוג-מאגי.
רגיל: דמות מרפאת מספר נקודות נזק הכנעה השווה לדרגתה בכל שעה.

כשף העוג [מורשת ענקים]
אתה מסוגל להשתמש בכוחותיו של העוג-המאגי.
דרישות: 13+ כריזמה, 3 ק"פ לפחות, בן הענקים.
תועלת: אתה מסוגל להטיל את היכולות דמויות הלחש היעלמות מעין וחשכה, בדרגת מטיל השווה לק"פ שלך, אחת ליום כל אחת.
מיוחד: השיניים והציפורניים שלך נעשות אפורות-כהות, או אף שחורות. אתה סובל מחסר 2- לבדיקות דיפלומטיה.

לחימה דו-ראשית בשני כלי נשק [מורשת ענקים]
אתה נלחם בשני כלי נשק כמו אטין אמיתי.
דרישות: 15+ זריזות, בן הענקים, יורש האטין, שליטה דו-ראשית משופרת, לחימה בשני כלי נשק.
תועלת: בעת שאתה משתמש בשני כלי נשק בו-זמנית, שניהם נחשבים כמצויים ביד החזקה. אתה נלחם ללא מחסרים להתקפה או לנזק, ושני כלי הנשק יכולים להיות חד-ידיים. למרות זאת, מספר ההתקפות שלך עדיין מוגבל לפי כשרונות הלחימה בשני כלי נשק שיש ברשותך.
אם יש לך יותר משתי ידיים, רק שתיים מהן נחשבות כ"יד החזקה".

מעוף אוני [מורשת ענקים]
כוחות העוג-המאגי שלך מתעצמים.
דרישות: 15+ כריזמה, בן הענקים, כשף העוג.
תועלת: אתה מסוגל להפעיל יכולת מעוף על-טבעית, בדומה לעוג מאגי. הפעלת היכולת היא פעולה חופשית, והיא נמשכת סיבוב אחד, אשר במהלכו אתה זוכה במהירות מעוף של 12 מטרים, בתמרון טוב. אתה מסוגל להפעיל את היכולת למשך מספר סיבובים ביום השווה למספר כשרונות מורשת הענקים שלך.
מיוחד: עיניך נצבעות ונעשות שחורות כדיו, בעוד שאישוניך מלבינים לחלוטין. צמד קרני שנהב קטנות צומחות ממצחך.

משליך סלעים מומחה [מורשת ענקים]
אתה כעת מאומן בהשלכת סלעים.
דרישות: 15+ כוח, בן הענקים, תה"ב 4+, שליטה בכל כלי הנשק הפשוטים, השלכה עוצמתית.
תועלת: בעת שאתה משליך סלעים כנשק מאולתר, אתה זוכה בתוסף 1+ לגלגולי ההתקפה. בנוסף, אחת לסיבוב אתה מסוגל לנסות לתפוס סלע מושלך, או חפץ מושלך בעל צורה וגודל דומים, שאמור היה לפגוע בך. עליך להצליח בהצלת תגובה (אם לנשק יש תוספי הקסמה, הוסף אותם לד"ק ההצלה):
סלע קטן: 15. סלע בינוני: 20. סלע גדול: 25. סלע ענק: 30. הדמות מסוגלת לתפוס רק סלעים אשר נחשבים כעומס קל עבורה.

מתת ההתחדשות [מורשת ענקים]
אתה מסוגל להחלים כמעט מכל מצב, בדומה לטרול או עוג-מאגי.
דרישות: בן הענקים, כשרון מורשת ענקים אחד כלשהו.
תועלת: בכל סיבוב, אתה רשאי להפוך מספר נקודות נזק קטלני שספגת במהלך הסיבוב, השווה לערך החוסן שלך, לנזק הכנעה. השפעה זו זהה למעשה ליכולת ההתחדשות, אלא שהיא מסוגלת לספוג רק מספר נקודות נזק השווה לערך החוסן של הדמות. כל נקודות נזק נוספת נגרמת כנזק קטלני כרגיל.
בנוסף, בעוד שאתה לא יכול להצמיח איברים שנקטעו, אתה יכול לחברם מחדש כפעולת סיבוב מלא. אתה מסוגל לחבר מחדש רק איבר שנקטע לפני לא יותר ממספר סיבובים השווה למחצית מספר כשרונות מורשת הענקים שלך.
מיוחד: התקפות חומצה גורמות לך תמיד נזק רגיל, ואתה אינך רשאי להפוך אותן לנזק הכנעה. גם התקפות אש או קור (בחר אחד בעת לקיחת הכשרון, לא ניתן לשנות את הבחירה) גורמות לך נזק רגיל.
בנוסף, על מנת לבצע את ההתחדשות שלך, עליך לנצל כמויות אנרגיה גדולות. אתה צריך לאכול כמות כפולה של מזון בכל יום על מנת להימנע ממצב של רעב.

ספיגת חבטות [מורשת ענקים]
אתה מפתח עמידות של ענק.
דרישות: בן הענקים.
תועלת: עבור כל כשרון מורשת ענקים שברשותה (כולל כשרון זה) הדמות זוכה ב-3 נק"פ.
מיוחד: הדמות מתבססת על כושר הספיגה שלה, ולא על יכולתה לחמוק מנזק. היא סובלת ממחסר 1- לדרג"ש. מחסר זה דומה למחסר שנגרם עקב ערך זריזות נמוך ("מחסר חמיקה").

שוכן ים-הקרח [מורשת ענקים]
אתה כעת יצור ימי, ומפתח את היכולות הדרושות על מנת לשרוד במי המלח הקרים של ארצות הצפון.
דרישות: בן הענקים, סיבולת, שני כשרונות מורשת ענקים כלשהם.
תועלת: הדמות זוכה בתת הסוג "שוכן מים" וביכולת "אמפיבי". היא מסוגלת לנשום במים כמו-גם באוויר צח, ומסוגל לדבר, להפעיל נשקי נשיפה ולהטיל לחשים ללא קושי גם מתחת למים וגם מעליהם.
הדמות זוכה במהירות שחייה האיטית ממהירות הבסיס שלה ב- 3 מטרים, וזוכה בתוסף 8+ לבדיקות שחייה, ביכולת לבצע פעולת ריצה מתחת למים, וביכולת לקחת 10 בכל בדיקת שחייה. אם כבר יש לדמות מהירות שחייה, היא משתמשת במהירות השחייה הטובה יותר (הרגילה או זו שמעניק הכשרון). בנוסף, הדמות נעשית חסינה להשפעות היפותרמיה (ראה המדריך לשה"ם לפרטים).
מיוחד: השיער שלך נצבע אפור או ירוק זית, והוא נעשה עבה ולח למגע.

 שליטה דו-ראשית משופרת [מורשת ענקים]
למדת לשלוט בשני ראשיך בנפרד.
דרישות: 13+ זריזות, בן הענקים, יורש האטין.
תועלת: כעת, אתה מסוגל לכוון את שני ראשיך בנפרד. אתה זוכה בתוסף 2+ לבדיקות זיהוי וחיפוש, ואם יש ברשותך התקפת נשיכה, אתה כעת רשאי לבחור אם לנשוך כרגיל (בדומה לאופן שכשרון יורש האטין מאפשר לך) או לבצע שתי התקפות נשיכה נפרדות (אשר הנזק מהן אינו מוגבר). בנוסף, בעת שאתה משתמש בשני כלי נשק, הפחת את המחסרים על לחימה בשני נשקים ב-2. 

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.