מורשת הענקים, כשרונות חדשים למבוכים ודרקונים 3.5

מורשת הענקים, כשרונות חדשים למבוכים ודרקונים 3.5

Information
פורסם ב28 ינואר 2011
נכתב על ידי חגי

אינדקס מאמר

ettinהענקים שלטו ביבשת במשך אלפי שנים, עד שהם הובסו לבסוף והוברחו למאורתיהם בהרים ובגבעות. אך מאחוריהם נותרה מורשת עשירה של דם ענקי וכשפים של שרי הענקים, שהאדירו והעצימו את כוחם של הגזעים האחרים בעולם. מורשת הענקים ניתנה כמתנה ליצורים הללו, האם ההרפתקן שלך הוא אחד מאותם מבורכים?

מורשת הענקים כולל מגוון רחב של כשרונות מורשת, לשימוש במערכה של מבוכים ודרקונים 3.5, לשחקן או למנחה שמעוניינים להעשיר את ההרפתקה ואת עולם המו"ד שלהם. כשרונות המורשת מאפשרים לכם לשחק דמות עם מאפיינים ענקיים, בין אם מדובר בענק, אטין, טרול או כל גזע ענקי אחר.

כשרונות מורשת:

הכלאות בין יצורים מסוגים שונים התקיימו מאז ומעולם. חצאי דרקונים וחצאי שדים נוצרים כך, ככל שהדם מדלדל, צאצאיהם מאבדים אף יותר מהמורשת יוצאת הדופן שלהם- נגועי המישורים הם דוגמה לכך. לעיתים נדירות בלבד, הפוטנציאל הקסום מרים את ראשו, ויוצר כוחות מוזרים או יכולות כישוף שבאים לידי ביטוי מוקדם בצאצא.
במקרים אחרים הפוטנציאל מתממש בשלב מאוחר בחיים- שימוש בקסם, תהפוכות נפשיות והיחשפות לכוחות מסוימים עשויים לעורר את הכוח הטמון בבן-תמותה רגיל למראה, אשר למעשה נושא דם יוצא דופן בעורקיו.
כשרון מורשת – Heritage Feat, הינו סוג של כשרון אשר מעניק ליצור מאפיינים של קבוצת יצורים נפרדת. כשרונות מורשת מסודרים בקבוצות לפי סוג, והתוסף שהם מעניקים גדל ככל שיש לאותו יצור יותר כשרונות מורשת מאותה הסדרה. כשרונות מורשת לדוגמה הם מורשת התפלץ (מ"אדוני הטירוף"), מורשת השאול (מ"כרך האופל 1: עדרי השאול"), המורשת השמימית (מ"ספר החוקים לשחקן 2") או מורשת הדרקון (אשר מפוזרים על פני מגוון ספרים, מ"המדריך השלם למאגיה" ועד "גזעי הדרקון").
אין לבלבל בין כשרונות מורשת ובין כשרונות דומים (כגון כשרונות הנגע-השטני מ"כרך האופל 2: רודני תשעת הגהנומים", וכן מספר כשרונות לא קטן ב"קסם הדרקונים") אשר מייצגים למעשה שינוי קסום שיצור רב עוצמה מעניק לאלו הסוגדים לו.

מורשת הענקים:

בראשית הזמנים התאחדו הטיטאנים ומרדו באלים. הם ירדו בהמוניהם אל מישור החומר וביחד עם הענקים שסגדו להם, הביאו עידן קרח חדש שכיסה קרוב למחצית מהעולם. הם משלו על עמים שלמים שהפכו לעבדים במשך מאות שנים, עד אשר האלים הכו אותם והעמידו אותם על מקומם. הטיטאנים פרשו חזרה אל המישורים החיצוניים והאלים סלחו להם על נפשם המרדנית והנערית. רובם התנצלו ורק מעטים מהטיטאנים נעשו אפלים ונקמנים.
אך הענקים ששלטו תחת הטיטאנים נשארו לאחר היעלמותם של הטיטאנים, והאלים הניחו להם. אלפיים וחמש מאות שנים העולם נשלט בידי הענקים, , עד אשר הגמדים הפילו אותם מגדולתם. פרק זמן ארוך זה הותיר סימן עמוק שעובר עד היום בירושה בקרב בני הגזעים של מישור החומר.
חלק מהעמים השונים בארצות הצפון מלחשים על היסטוריה נשכחת של גזעי הענקים – היסטוריה שרבים מעדיפים לשכוח: הענקים ואדוניהם הטיטאנים השתמשו באמצעים קסומים בכדי לשנות לאורך זמן את גזעי העבדים, כל דור היה שונה מעט מקודמו, מזכיר יותר ויותר גזע חדש של ענקים פחותים. ככל שהלכה האימפריה והתפרקה לכדי ממלכות נפרדות הנאבקות זו בזו, כך גדל מגוון גזעי הענקים הפחותים, אותם עיצב כל אדון-ענקים לעצמו.
נראה שהפוטנציאל להפוך לענקים זורם עדיין בעורקי בני התמותה של ארצות הצפון – בעיקר בני האנוש והאורקים, אך גם אצל חלק ממשפחות האלפים והגמדים.
כשרונות מורשת הענקים מייצגים לא רק את נוכחות הפוטנציאל הזורם בעורקי הדמות – אלא גם את העובדה שהדמות מממשת את הפוטנציאל במידת-מה. גזעי הענקים "האדונים" כמו ענקי הצל, ענקי האש והכפור או הענקים המאגיים אינם זמינים לדמויות אלו – אבל הן יכולות בהחלט להתקרב אל הזנים הנחותים יותר כמו הטרולים, ענקי הגבעות, עוגים והאטינים.

מורשת הענקים: עבור כל כשרון מורשת ענקים שברשותה, הדמות סופגת מחסר 1- לבדיקות התחזות והד"ק לאתר אותה בעת שימוש במעקב עירוני קטן ב-1. דמות עם 6 כשרונות מורשת ענקים או יותר משנה את גודלה והופכת ליצור גדול. היא גם מקבלת את תת הסוג "דמוי אדם משופר".
בנוסף, אם לדמות עם כשרון מורשת ענקים ישנו תוסף מיוחד כנגד ענקים הנובע מגזעה (כגון תוסף החמיקה שיש לגמדים כנגד יצורים מסוג ענק), היא מאבדת אותו. אם הדמות מחזיקה ברשותה את יכולת האויב המועדף כנגד ענקים, היא רשאית לשמור עליו רק אם היא נוטה לרשע. אחרת, עליה להחליף את התוסף ולהתמקד באויב מועדף אחר.
כשרונות רגילים במסלול כשרונות זה: אגרוף הלם, התקפה משופרת ללא נשק, התקפת עוצמה, יצירת חפצי-פלא, יצירת נשקים ושריונות קסומים, לחימה בשני כלי נשק, סיבולת, עמידות, שליטה בכל כלי הנשק הפשוטים.
מתאים במיוחד: לדמויות ממקצוע הלוחם או הברברי, אך גם לסיירים ודרואידים; נזירים מקבלים יתרונות רבים בלחימה ללא-נשק שאינם מצטברים עם אלו של מורשת הענקים ועל כן עץ כשרונות זה אינו מתאים להם. אבירי-קודש הם סדריים מדי מכדי להתקרב למורשת אותה התחילו הטיטאנים התוהניים.
כוהנים עם מורשת הענקים הם לרוב לא סדריים וסוגדים לטיטאנים: יש להם גישה לתחומי השליטה כוח ותוהו ואחד מהבאים (אותו יש לבחור בדרגה הראשונה): אוויר, אש, הגנה, השמדה, טוב, ידע, מלחמה או רשע.

רעיונות למקצועות או מקצועות יוקרה:

דם-הטרול הוא דרואיד או ברברי עם כשרונות מורשת ענקים אשר מתקרב אל החייתיות הפראית הקיימת בגזע הטרולים, אשר נאמר כי הם ספק חיות וספק אדם. הבסיס ליכולותיו היא זעם הטרול, אשר משלב מאפיינים של צורת-פרא עם יכולת הזעם הברברי. יכולת זו מעניקה לדם-הטרול התקפות טבעיות מסוכנות ויכולות התחדשות. חרש ניפלהיים הוא נצר לאומנויות חרשות-הנשק שהטיטאנים הנחילו למשרתיהם. לאחר סילוק הטיטאנים, המשיכו ענקי הכפור והאש ליצור חפצי-פלא אכזריים מפלדה ממורקת ואף העסיקו ציקלופים, עוגים-מאגים, בני אנוש וגמדים כעובדי הסדנאות שלהם. האומנויות המסתוריות האלו קיימות עד היום ומאפשרות לחרש הענקים לחשל ברקים מוצקים לכדי נשק הטלה, להפוך אש דרקונים לחרב מבריקה, ליצור שלשלאות העשויות צליל ועוד. משורר אסגארד הוא לוחם-טרובדור אשר נקשר אל מישור הקרבות והגבורה. הגבורה שולטת במישור ומנצחת כל גבול ועל כן משורר אסגארד מקורב לעמים השונים השולטים במישור, ולא משנה מה מוצאו שלו. המוזיקה הטרובדורית שלו ממשיכה להשתפר כאשר הוא צובר דרגות, אך אינה עיקרית כמו יכולתו להפוך כל סעודה לסעודת גיבורים באמצעות הבלדות וסיפורי הגבורה שלו או יכולתו לקרוא לעזרתם של אנשי-קשר מקרב הענקים של אסגארד. 

3 קרסי עלילה:

  1. דמות עם דם ענקים מגלה שאבותיה היו עבדים למשפחת ענקים עתיקה. צאצאי הענקים הללו חוזרים ותובעים בעלות על הדמות.
  2. הניסויים המאגיים שהטיטאנים והענקים הבכירים ערכו בעבדיהם לא תמיד עלו יפה. מתחת להר בצפון הרחוק, מפלצת אדירה השתחררה מכלאה או שמישהו מנסה לשחררה.
  3. דמות שחקן עם דם ענקים שחררה בטעות פוטנציאל שהיה רדום עד עתה – מסיבה טובה. עכשיו הדמות הולכת וגדלה ללא שליטה. על החבורה למצוא טקס שיעצור את התהליך, לפני שהדמות תהפוך למעין גרסת-אימים של טרול.

רשימת הכשרונות:

שם הכשרון דרישות תיאור
בן הענקים דמוי אנוש, גודל בינוני לפחות תוספי מיומנות והדמות נחשבת כענק עבור מרבית ההשפעות
אגרוף אדיר 13+ כוח, בן הענקים, התקפה משופרת ללא נשק מעניק לדמות התקפה הרסנית ללא נשק כפעולה רגילה
אגרוף מקבת 15+ כוח, אגרוף אדיר, בן הענקים, התקפה משופרת ללא נשק האגרוף האדיר של הדמות מכשיל את המטרה
 אגרוף סלע 15+ כוח, אגרוף אדיר, אגרוף הלם, בן הענקים, התקפה משופרת ללא נשק מנצל שימוש יומי באגרוף הלם בכדי להתגבר על הפחתות נזק
אחיזת הענק 13+ כוח, בן הענקים, התקפת עוצמה הדמות מסוגל לאחוז בכלי נשק גדולים מסיווג הגודל שלה
אומנות החישול הענקי בן הענקים, יצירת חפצי-פלא, יצירת נשקים ושריונות קסומים נשקים ושריונות קסומים שהדמות יוצרת יעילים נגד יצורים קטנים
גודל וכוח 15+ כוח, בן הענקים, עמידות, התקפת עוצמה הדמות נחשבת כגדולה יותר עבור בדיקות נוגדות בקרב
   גודל ועוצמה 17+ כוח, אחיזת הענק, בן הענקים, גודל וכוח, עמידות, התקפת עוצמה הדמות גדלה בסיווג גודל אחד
השלכה עוצמתית 15+ כוח, בן הענקים, תה"ב 3+, שליטה בכל כלי הנשק הפשוטים משליך כלי נשק מוחצים ללא מחסר
   משליך סלעים מומחה 15+ כוח, בן הענקים, תה"ב 4+, שליטה בכל כלי הנשק הפשוטים, השלכה עוצמתית משליך סלעים היטב, מסוגל לתפוס קליעים בגודל וצורה דומים
יורש האטין דמוי אנוש, גודל בינוני לפחות לדמות שני ראשים; תוסף האזנה ועמידות בפני הקסמה
שליטה דו-ראשית משופרת 13+ זריזות, בן הענקים, יורש האטין 2+ זיהוי וחיפוש; מפחית מחסרים על לחימה בשני כלי נשק
   אמן דו-ראשי 15+ זריזות, בן הענקים, יורש האטין, שליטה דו-ראשית משופרת פעולת תנועה נוספת בכל תור של הדמות
   לחימה דו-ראשית בשני כלי נשק 15+ זריזות, בן הענקים, יורש האטין, שליטה דו-ראשית משופרת, לחימה בשני כלי נשק שתי הידיים נחשבות כיד החזקה
כשף העוג 13+ כריזמה, 3 ק"פ לפחות, בן הענקים מטיל חשכה והעלמות מעין אחת ליום כל אחד
   מעוף אוני 15+ כריזמה, בן הענקים, כשף העוג מעופף למשך מספר סיבובים בכל יום
מתת ההתחדשות בן הענקים, כשרון מורשת ענקים אחד כלשהו רשאי להפוך נזק קטלני לנזק הכנעה
   כוח מתחדש 15+ חוסן, בן הענקים, מתת ההתחדשות, כשרון מורשת ענקים אחד כלשהו מרפא במהירות נזק הכנעה ויכול לחבר איברים כרותים לאחר מספר דקות
ספיגת חבטות בן הענקים מוסיף 3 נק"פ עבור כל כשרון מורשת ענקים
   בשר ההר בן הענקים, ספיגת חבטות מקבל הפחתת נזק
שוכן ים-הקרח בן הענקים, סיבולת, שני כשרונות מורשת ענקים כלשהם מהירות שחייה, נושם במים; חסין להיפותרמיה

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

אירועים קרובים

אין אירועים

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.