ארוכי החוטם - הגרמלינים

ארוכי החוטם - הגרמלינים

Information
פורסם ב10 ספטמבר 2009
נכתב על ידי Shardy

גרמלינים הם יצורים ירוקים ובעלי קומה ממוצעת, אף ארוך וניבים של חזיר בר, הם ממציאים דגולים ויש להם בהחלט שושלות עתיקות. הם בני דודים בשביל הגובלינים, קרוביהם של הגובלינואידים האחרים ואף בעלי קו דם עתיק כלשהו המשייך אותם [לטענתם] לגזע העוגים. יצורים אמיצים ומשעשעים שכאלו, הגרמלינים חשים קרבה עזה לננסים בכל מה שנוגע לניסויים, מדע וחקר הידע, אבל יש הבדל דק אחד שהופך אותם משוחרי ידע תימים לאומנים הגדולים ביותר מעולם - הגרמלינים לא מתעניינים בידע לשמו, אלא במדעים. "מדעים" אינם חוקי הפיזיקה בהכרח, אלא קובץ של עובדות טבעיות המתרחשות בגאוקאגון - לדוגמה, כוח הקיטור. הגרמלינים רותמים לשירותם את כוחות המדע והופכים את כלי התחבורה הממוצעים לישנים ולחסרי תועלת, ומשלבים במבניהם ובאומנותם קסם רב. אחד הענפים היותר חשובים, הינו מנועי הקיטור - שימוש בקיטור בכדי להניע מערכות מכאניות (בדומה לרכבות ישנות בעולמנו-אנו).

חשוב: זה לא מדע בדיוני. יצרתי את הגזע בשביל עולם פנטזיה ממוצע, ולכן לא התחלתי להתעמק במדעים ובחוקים ביולוגיים, כדי שלא להפוך את העולם שלכם למקום שבו נעות ספינות חלל וישנם רובי לייזר. אם לא מתאימים לכם לשלב אווירת סטימפאנק (שימוש בטכנולוגיה של קיטור וקפיצים, שהיא לא מציאותית באופן הפעולה שלה כמו שהיא נראית מרשימה), תוכלו להתמקד בהיבט של הגרמלינים כאלכימאים.

גרמלינים

גרמלינים הם הממציאים הגדולים של גאוקאגון. הם לא מתעניינים בידע לשמו, כמו הננסים, אלא בידע ככלי ליצירת דברים חדשים. הם נחשבים לקרובים המפותחים והמסודרים יותר של הגובלינים והדובלינים. הם נחשבים לראשונים שהצליחו להצית אש, ולראשונים שחישלו חרב. מדענים, הרפתקנים וסוחרים, הם העורק הראשי של הטכנולוגיה הקסומה והמדעית והחדשנית בניצוץ הגדול. הם אלה שסוחרים עם הגמדים השבטיים, ומביאים מהטונדרה הקפואה ומהאמת הקודרת ומהדרום, חפצים מעניינים ומיוחדים. גרמלינים הם חכמים, מצחיקים ומצליחים בחברתם, והם עשירים ומצוידים בכל טוב כמעט תמיד. שנות חייהם ארוכות, והם מתים לרוב בשיבה טובה. הם מצאו את הפלסטיק הנפוץ, חידדו את העדשות הראשונות לטלסקופים, ובעיקר הצליחו לרקוח שיקויים ומשחות מרפא שונות ומשונות.
אישיות: גרמילנים הם בהירי/מהירי מחשבה, גמישים, וצנועים מאוד. המוסר שלהם מיוחד מאוד, וטעמם הוא מעניין פי שניים. שושלות האצולה שלהם היו לאגדה, והם מייחסים חשיבות רבה לנימוסים במקומות שונים. לדוגמה, גרמלין במעבדה שלו יתנהג בגסות רבה יותר מאשר ליד שולחן האוכל. לגרמלינים יש המון מילים משונות ומוזרות, והם מדברים בשמות קוד רבים והשפה הגובלינית שאותה הם דוברים היא פאר יצירה של עשרות אלפי שנים. הגרמלינים הם נוחים לגינונים ולמעשים שונים ומשונים, איטיים לכעוס, וסקרנים מאוד. רובם הגדול של הגרמלינים הוא משכיל, וכך גם התנהגותם המושפעת משנות לימוד רבות.
תיאור פיזי: גרמלינים חיים שנים רבות, כמעט כמו גמדים. מבנה גופם הוא צנום עד מלא, עורם ירקרק כהה, והם בעלי שיער קצר מאוד [בצבע אפור], פרט לאדמוניים ששערם ארוך מהרגיל. גרמלינים צובעים את שיערם אם הוא אינו אדמוני, ומעדיפים כחול מחשמל, לבן, ירוק, כתום, צהוב, סגול ובורדו. הם לבושים בבגדים אחידים באותם הצבעים, ומרכיבים תמיד משקפיים קטנות ושחורות על אפם המוארך. אפם של הגרמלינים הוא מיוחד במינו. הוא יכול להגיע לאורכים של שישה או שבעה סנטימטרים, והוא בעובי של חצי מאפו של בן אנוש. האף הולך ונהיה דק יותר בקצהו. האף הגרמליני הוא מכשיר חישה מיוחד וחשוב, ובעזרתו הגרמלינים משתמשים בתרכובות שונות ומשונות. הנחיריים הם מוארכים מאוד, ובני הגזעים האחרים נוהגים לספר שהכל קרה בגלל שהגרמלינים גנבו מהגובלינים את האפים שלהם, שכיום הם פחוסים לחלוטין, ובשל כך "זכו" בקללה. הגרמלינים הזכרים נוהגים לטפח שפם בגילאי העמידה, וזקן בגילאי השיבה. גובהם של הגרמלינים נע בין 1.3 מ' עד 1.7 מ', וראשם גדול פי 1.5 מראשו של בן אנוש. אוזניהם של הגרמלינים הן ארוכות מהרגיל, הרבה יותר משל אלפים. הגרמלינים הם אוכלי כל, אך הם אוכלים יותר בשר בהרבה מאשר צמחים. לכן ניביהם הקדמיים של הגרמלינים הם ארוכים מאוד, ונראים כמו חיטי פיל קצרים.
יחסים: גרמלינים מסתדרים מעולה עם גמדים, הספקים הראשיים שלהם, עם ננסים אשר חולקים איתם את האהבה להמצאות ולידע, ואלפים, שתמיד מדברים לעניין, לדעתם. גרמלינים לא מסתדרים כמו שצריך עם בני מחצית, הכאוטיים והסקרנים יתר על המידה, והם חושבים את בני האנוש ליצורים רפי שכל במקצת. הגובלינים לדעתם הם קרובי משפחה כוחניים ורצחניים, וחצאי האורקים, האורקים וחצאי האלפים הם בסדר גמור, פרט לתאוות המכות הבלתי נדלית שלהם. הגרמלינים לא מסתדרים עם גזעים שהורסים להם את המעבדה, בסופו של דבר. אלדרינים נחשבים בעיני הגרמלינים כיצורים מרוחקים, מוזרים ומכושפים, שרצוי שלא להכעיסם. אישצים הם, בסופו של דבר, בריות מעניינות ותו לא. הגרמלינים מתעניינים בהם בדיוק כפי שהם מתעניינים בזן מיוחד של פרח טורף - מרחוק.
נטייה: גרמלינים נוטים לנייטרליות. אין להם דבר וחצי דבר עם רשע, ולא מעניינים אותם עסקי האבירים המתחסדים. רובם הוא ניטרלי, חלקם הוא סדר ניטרלי, וחלקם הוא ניטרלי טוב. כבר נודעו במעשיהם גרמלינים רעים וטובים כאחד, אבל הם היו במיעוט זעום.
ארצות הגרמלינים: הגרמלינים חיים ברובם בקאגי, באזור 'שרשרת המומיה' הידועה לשמצה, שם הם מקימים מפעלי ענק באזורים מרוחקים ולא נגישים. חלקם של הגרמלינים חי באואק, והאליטה הגרמלינית נמצאת בקאר, ומשתמשת בשערי זימון מיוחדים כדי לקשר בינה לבין הקהילות באואק. הגרמלינים מתיישבים במקומות מבודדים עם תנאים קיצוניים, כמו פסגות גבוהות, איים מבודדים ועומק המדבריות, היכן שהם יכולים להרחיב את המעבדות והסדנאות שלהם ולבצע ניסויים בשטח פתוח, מבלי שיפריעו למישהו או שמישהו יפריע להם.
דת: הגרמלינים נמנעים מדת ואינם נושאים כל תפילה לאלים או לכוחות דומים אחרים. אפילו כאשר המטרות או האופי שלהם חופף לאלו של אלוהות, הגרמלינים סומכים רק על עצמם ועל ההמצאות שלהם, ולא על תמיכתו של האל. הם נמנעים מכל לקיחת צד במלחמות בין האלים, למרות שהם כן מתנגדים בתוקף לכפייה דתית או מלחמות קודש. הקסם הוא אמצעי עבורם, וכך גם המדע. נדיר למצוא כוהנים גרמלינים. נדיר אף יותר למצוא נבחרים גרמלינים. הגרמלינים מתייחסים למקרים הנדירים הללו כפי שהם מתייחסים לגרמלין רפה-שכל: הם מתעלמים בעיקשות מדבריו של הכהן ועדיין נוהגים כלפיו בגינוני נימוס מוגזמים. הם יטענו תמיד ש"אנחנו מכבדים את הבחירה שלך, אבל המנע בבקשה מלהתפלל ליד שולחן האוכל". גרמלינים נוהגים לגלגל עיניים בכל פעם שמישהו מתחיל לדבר לידם על גדולתו של אל.
שפה: הגרמלינים מדברים גובלינית. הגובלינית שלהם היא הרבה יותר טובה משל היצור הטיפש והגס הממוצע, והם המציאו מילים חדשות רבות. שפתם נחלקת לשני עולמות שונים לחלוטין. שפת המפעלים, ה"סלנג" הגרמליני, המוני מושגים ושמות קוד, השפה בה הם משתמשים ביום יום מחוץ לביתם. החלק השני, הוא שפת האולמות. זוהי השפה הגבוהה של הגרמלינים, בה הם מדברים בביתם ובארוחות חשובות, בכינוסים ובמועצות. ילדיהם של הגרמלינים נחשפים לסגנונות השפה השונים לחלוטין כל הזמן, עוד בינקותם. חוקי השפה והנימוסים מחייבים את הגרמלינים שלא לערב את שתי השפות יחדיו. גרמלין מכובד לעולם לא ישתמש במושגי מפעלים בביתו.
שמות: הגרמלינים בוחרים את שמותיהם ממגוון השמות האלפי והננסי. השפה הגובלינית אינה מתאימה לשמות, כך הם טוענים. עם זאת, כל שם אלפי תורגם לפירוש המילולי שלו בגובלינית. "קורלון" הפך ל"ת'יקיפאח", ו"ירח שמש" הפך ל"מאבסוד". השמות אינם חשובים כל כך בחברה הגרמלינית.
הרפתקנים: גרמלינים אף פעם כמעט לא יוצאים להרפתקנות בגלל זהב. הם נחושים במטרתם, בשביל רכיבי שיקויים, סקרנות, או עסקים. גרמלינים אינם אוהבים הרפתקנות לשמה, והם לא אוהבים לחסל מפלצות סתם.

מאפייני הגרמלינים:

  • תכונות: 2+ תבונה. הגרמלינים הם נבונים ומהירי תפיסה.
  • גודל ממוצע: כיצורים שגודלם בינוני, אין לגרמלינים מחסרים או תוספים כתוצאה מגודל.
  • מהירות: 9 מ'.
  • ראיית חושך 18 מ' וראייה באור מועט.
  • תבונת כפיים: מלאכה (שני תחומים, לבחירתו של הגרמלין) וידע (מדעים) הן תמיד מיומנויות מקצוע של הגרמלין והוא זוכה בתוסף גזע 2+ לכל בדיקות המלאכה בשני התחומים שנבחרו.
  • תוסף גזע 1+ לכל זריקות ההצלה כנגד רעלים.
  • הגרמלין רשאי תמיד "לקחת 10" בזריקות הצלת קשיחות נגד רעלי נשימה.
  • גרמלין זוכה ביכולת המיוחדת "חוש ריח". בנוסף, הגרמלין רשאי לרחרח תרכובות שונות, כפעולת סיבוב מלא לרצונו, בכדי לזהות אותן בדומה ללחש אבחון. זוהי יכולת יוצאת דופן הפועלת כמו הלחש, בדרגת מטיל השווה לדרגת הדמות. הגרמלין מסוגל לאבחן בצורה זו רק חומרים אלכימיים וחפצי קסם מהסוג שיקוי או חפצי פלא שמתוארים כמשחה, תרכובת, שמן או אליקסיר.
  • שפות אוטומטיות: סחר, גובלינית ( + שפת המפעלים, שפת האולמות).
  • שפות נוספות: גמדית, אלפית, ננסית, דרקונית, אורקית, ענקית.
  • מקצוע מועדף: מומחה / נוכל.
  • מתאם דרגה: 1+

 

 


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.