מלאך לבנה (מפלצת למהדורה 3.5)

מלאך לבנה (מפלצת למהדורה 3.5)

Information
פורסם ב17 יולי 2009
נכתב על ידי פלאפי

מלאכי לבנה משתייכים לגזע המלאכים, אך נחשבים המתועבים והנדירים ביותר מגזע זה. אלו הם מלאכי חמה אשר לקחו על עצמם את תפקיד קצירת נשמותיהם של אלו שמתו מוות כה נורא עד כי נשמותיהם ממשיכות לרחף בין חיים ומוות ומסרבות להמשיך אל העולם הבא, או את נשמותיהם של אלו שמסרבים להמשיך אל העולם הבא מרצונם.

חוצן גדול (מלאך, נכרי)
ק"פ: 18ק8 +72 (153 נק"פ)
יוזמה: 9+
מהירות תנועה: 12 מ', מעוף 30 מ' (טוב)
דרג"ש: 33 (1- גודל, 5+ זריזות, 19+ טבעי), מגע 14, נטוע במקומו, 28
תה"ב/היאבקות: 18+/30+
התקפה: סהר העצב (חרמש גדול מגע רפאים 5+) 31+ קפא"פ (2ק6 +13 /X4 וגם קללה) או מכה 26+ קפא"פ (2ק8 +8)
התקפה מלאה: סהר העצב (חרמש גדול מגע רפאים 5+) 16+/21+/26+/31+ קפא"פ (2ק6 +13 /X4 וגם קללה) או מכה 26+ קפא"פ (2ק8 +8)
תפוסה/הישג: 3 מ'/3 מ'
התקפות מיוחדות: סהר העצב, יכולות דמויות לחש, גערה באלמתים, קוצר הצער.
תכונות מיוחדות: ראיית חושך 18 מ', הפחתת נזק 10/קסם וטוב או קסם ורשע, ראייה באור מועט, חסינות לחומצה, קור והתאבנות, עמידות לחשמל 10, עמידות לאש 10, הילת הגנה, התחדשות 10, לשונות, אנוס רפאים.
הצלות: קשיחות 15+ (19+ כנגד רעלים), תגובה 16+, רצון 16+
תכונות: כוח 26, זריזות 20, חוסן 18, תבונה 19, חוכמה 21, כריזמה 23
מיומנויות: ריכוז 25+, דיפלומטיה 22+, איום 27+, אומנות הבריחה 26+, הסתתרות 26+, תנועה שקטה 26+, האזנה 26+, זיהוי 26+, זיהוי מניע 26+, חיפוש 22+, תורת הלחשים 25+, שימוש בחבל 8+ (10+ לקשירות), ידע או מלאכה (שניים כלשהם) 17+.
כישרונות: התקפת עוצמה, ביקוע, ביקוע עצום, חמיקה, יוזמה משופרת, מיקוד יכולת (קוצר הצער).
סביבה: כלשהי
ארגון: יחיד
ד"א: 19
אוצר: סהר העצב (ראה פירוט), שרשרת קצירת הצער (ראה פירוט)
נטייה: תמיד ניטראלי, ניטראלי תוהו, או ניטראלי סדר
התפתחות: 18-27 ק"פ (גדול); 28-54 ק"פ (ענק)
מתאם דרגה: -

היצור נראה כבן אדם חיוור מאוד הלבוש בגלימות מאובקות ושחורות הנגררות על הקרקע מאחוריו. גבו כפוף, אך נראה שגופו חזק ושרירי מתחת לבדים העבים. שתי כנפיים לבנות וחבוטות המנצנצות באור כסוף בוקעות מגבו, ומטילות זוהר נוגה על סביבתו. כאשר עיניו אינן מוסתרות מתחת לברדס השחור, הן מקרינות בוהק עגמומי וחלול, המשקף צער רב. חוץ ממלבושו, חפציו היחידים הם שרשרת כסף כבדה הנושאת סמל הנראה כגולגולת בן אנוש המוטבעת בתוך צלמית ירח, וחרמש ענקי ופשוט למראה.

מלאכי לבנה משתייכים לגזע המלאכים, אך נחשבים המתועבים והנדירים ביותר מגזע זה. אלו הם מלאכי חמה אשר לקחו על עצמם את תפקיד קצירת נשמותיהם של אלו שמתו מוות כה נורא עד כי נשמותיהם ממשיכות לרחף בין חיים ומוות ומסרבות להמשיך אל העולם הבא, או את נשמותיהם של אלו שמסרבים להמשיך אל העולם הבא מרצונם. הם נודדים בינות למישורים, ומכריחים רוחות רפאים, ערפדים ושאר אלמתים הדומים להן, לעזוב את משכנם הפיזי, וללכת למשכן הנצח שנקבע להם בגלגל הגדול. רק מלאכי חמה שבמהלך שירותם למען אלוהות טוב כלשהי חטאו חטא כבד, הופכים למלאכי לבנה, על מנת לכפר על החטא. מלאכים אלו לעולם אינם זוכים לכפרה, כיוון שמהותם הקדושה טומאה על ידי רשע. אך עם זאת, הם אינם הופכים למלאכים שנפלו, ואינם הופכים למשרתי הרשע, בתמורה לחיי נצח של צער וסבל.
לעומת סוגים אחרים של מלאכים, מלאכי לבנה אינם מקרינים טוב וכוחותיהם לא נובעים מכוח הטוב. כוחם נובע מכוח הנטל שהוטל עליהם, ושמחזיק אותם על קצה התהום אליה נפלו מלאכים רבים אחרים ונהפכו לשדים ושטנים. אופים הפסימי של מלאכי הלבנה גורם להם להיות שתקנים ומתבודדים, החיים כדי לבצע את שליחותם לבד וללא עזרה. לעיתים נדירות בלבד מלאך לבנה יבצע מעשה שלא ישרת את חיי הכפרה שלו. לכן, מלאך לבנה יכול להיות בעל ברית עוצמתי לאלו שיש להם מטרות זהות לשלו, אך אף פעם אין לסמוך עליו שיהיה נאמן.
מלאכי הלבנה דוברים את השפה השמיימית, שפת הגהנום ודרקונית, אולם הם מסוגלים לתקשר כמעט עם כל יצור בזכות יכולת הלשונות שלהם.

קרב
רוב מלאכי הלבנה עדיין זוכרים את חייהם כמלאכי חמה. על אף שהם עוצמתיים פחות ממלאכי חמה (עוצמה אמיתית ניתנת רק לטהורים ביותר), הם עדיין מחזיקים ביכולות קרביות וקסומות חזקות מאוד, ההופכות אותם ליריבים שאין לזלזל בהם. מלאכי לבנה ישתמשו בכוח רק כאשר אין ברירה אחרת. בכל זמן אחר, נוכחותם המאיימת כנראה תספיק כדי לעזור להם להשיג את מבוקשם.
נשקיו הטבעיים של מלאך הלבנה וכל כלי-נשק שהוא עושה בהם שימוש נחשבים ככלי נשק קסומים לצורך התגברות על הפחתת נזק.
הילת הגנה (ע"ט): הילת ההגנה של מלאך הלבנה פועלת אחרת משל שאר סוגי המלאכים. כנגד אלמתים תבוניים (מכל נטייה), יכולת זו מעניקה תוספת הדיפה 4+ לדרג"ש ותוסף התנגדות 4+ למלאך הלבנה בלבד. ההילה מתפקדת כמעטפת חסינות משנית ברדיוס 6 מ' (דרגת מטיל 18). בנוסף, ההילה מתפקדת גם כמעגל קסם כנגד רוע מיוחד, אשר משפיע רק על אלמתים תבוניים. מלאך הלבנה יכול להתקרב אל אלמתים תבוניים אם הוא רוצה, אך הם אינם יכולים להתקרב אליו אם לא קיבלו את רשותו (או אם ההילה שלו הופגה). אפשר להפיג הילה זו, אולם המלאך יכול לחדש אותה כפעולה חופשית, בתור הבא שלו (ההשפעות ההגנתיות של ההילה אינן מחושבות לתוך פסקת הנתונים).
התחדשות (י"ד): מלאך לבנה סופג נזק רגיל מכלי נשק קסומים הנוטים לטוב או לרשע, ומלחשים והשפעות בעלי המתאר טוב או המתאר רשע.
יכולות דמויות לחש: כרצונו – הפגת קסם דגולה, העלמות מעין (עצמי בלבד), ריפוי פצעים חמורים (ד"ק 19), גרימת פצעים חמורים (ד"ק 19), שיקום פחות (ד"ק 18), הסרת קללה (ד"ק 19), הסרת מחלה (ד"ק 19), הסרת פחד (ד"ק 17), דיבור עם המתים (ד"ק 19), התנגדות לאנרגיה, זימון מפלצת V, תקשור, עוגן מימדי, ראיית אמת (עצמי בלבד), ריפוי פצעים קלים המוני (ד"ק 21), גרימת פצעים קלים המוני (ד"ק 21); 3/יום – מרפא, מפגע, קיר אבן, הנפשת חפצים, שיקום (ד"ק 20), השבעה/משימה, סקירה דגולה, מעבר מישור (ד"ק 21), מוות לאל-מוות (ד"ק 22); 1/יום – החייאה, שיקום דגול, סופת נקם (ד"ק 25), קריסה (ד"ק 25), שער, הקסמת מפלצת המונית (ד"ק 24). דרגת מטיל 18. ד"ק להצלה מבוסס כריזמה.
גערה באלמתים: מלאך הלבנה יכול לגעור אלמתים כאילו היה כוהן בדרגה 18.
סהר העצב (Crescent-Moon of Grief) (ע"ט): כל מלאך לבנה מחזיק בנשק מיוחד המשמש אותו בשליחותו. זהו חרמש גדול מגע רפאים 5+ פשוט למראה. בידיו של מלאך לבנה, לחרמש זה תכונה נוספת: כל יצור אשר נפגע מן הלהב חייב להצליח בהצלת רצון (ד"ק 25), או להיתקף בקללה של דיכאון קיומי מחריד אשר משפיעה עליו כמו מחלה עם תקופת דגירה של 10 דקות. בתום תקופת הדגירה, ובכל יום לאחר מכן, הקורבן צריך להצליח בהצלת רצון נוספת (ד"ק 25) או להיתקף בדיכאון עז הנותן לו דרגה שלילית. דרגות שליליות אלו נשארות ואין דרך להסירן חוץ מלחש הסרת קללה המלווה בהצלת רצון מוצלחת (ד"ק 25) של הקורבן. אם ההצלה הצליחה, הקללה וכל הדרגות השליליות מוסרות מן הקורבן. דרגות שליליות אלו מצטברות, עד שסכומן שווה לכמות הק"פ של הקורבן – כאשר זה מתרחש הקורבן אינו מת, להבדיל מהשפעותיהן של דרגות שליליות רגילות, אלא שוקע למעין מצב של דכדוך תמידי. כל תכונותיו המנטאליות צונחות ל-2, והוא אינו מסוגל לתקשר עם יצורים אחרים או לבצע החלטות על דעת עצמו. למעשה, הקורבן מאבד כל צלם אנוש שהיה בו. לאחר שהוא הגיע למצב זה, הדרך היחידה לבטל את הקללה היא באמצעות לחש הסרת קללה המלווה בלחש משאלה, משאלה מוגבלת, או נס.
בנוסף על כך, גם אלמתים אשר בדרך כלל אינם מושפעים מדרגות שליליות ומחלות, מושפעים מיכולת זו. הם אינם סופגים דרגות שליליות רגילות, אך כן מושפעים כאילו ספגו דרגות שליליות (1- לבדיקות מיומנות, תכונה, והתקפה, 5- נק"פ, 1- לדרגה בפועל, וכו; ראה דרגות שליליות במש"מ לפירוט). אלמתים שהגיעו לשלב הסופי של הקללה הופכים לחסרי תבונה, חוכמתם הופכת ל-10, והכריזמה שלהם צונחת ל-1. הם לוקחים על עצמם את התנהגותו של זומבי, ואינם מסוגלים להשתמש בהתקפות ויכולות מיוחדות, אלא רק לתקוף באופן עיוור את אלו שנמצאים בדרכם, מתוך רעב או מתוך מתן פקודה של יצור תבוני אחר (אשר משתמש באמצעים קסומים כגון לחשים או יכולת גערה באלמתים כדי לשלוט בהם).
יש לציין, שפגיעות מרובות של מלאך הלבנה ביצור אחד אינן גורמות למספר השפעות קללה חופפות, אלא רק להשפעה אחת במכה הראשונה – אך אם הקורבן הצליח בהצלת הרצון שלו, הוא עדיין צריך לבצע הצלת רצון בכל פעם שמלאך הלבנה מכה בו, עד שייכשל או עד שמלאך הלבנה יפסיק את תקיפתו.
ד"ק להצלה מבוסס כריזמה.
קוצר הצער (Harvester of Sorrow) (ע"ט): שרשרת הכסף של חזהו של מלאך הלבנה אינה שם לחינם – זהו מקור כוחו האמיתי, והכלי העיקרי בו הוא משתמש כדי להכריח נשמות סרבניות להמשיך אל העולם הבא. כפעולת סיבוב מלא המעוררת התקפות מזדמנות, מלאך הלבנה יכול להרים את הסמל הכבד שתלוי מן השרשרת, ולהצביע באמצעותו לעבר אלמת תבוני הנמצא בטווח 30 מ'. רק אלמתים תבוניים אשר נשמתם עדיין נמצאת בהם, גם אם בצורה מעוותת מאוד (רוח רפאים, רוח, ערפד, ליץ', אליפ, וכו), מושפעים מיכולת זו. האלמת המושפע חייב בהצלת רצון (ד"ק 27) או שנשמתו תעזוב את גופו ותמשיך מייד הלאה אל המישור החיצוני שאליה היא אמורה ללכת. אלמתים לא גשמיים מתפוגגים מייד אם נכשלו בהצלה, ואלמתים גשמיים כגון ליץ' וערפד פשוט צונחים במקומם, ונהפכים לגופה חסרת רוח חיים.
שרשראות קצירת הצער יכולות לשמש גם כחפץ קסום – כל יצור שאינו מלאך לבנה ולובש את השרשרת זוכה ביכולת הילת ההגנה של מלאך הלבנה, אך סופג שתי דרגות שליליות כל עוד הוא נושא את השרשרת (ללא קשר לנטייתו).
מלאך לבנה שאיבד את שרשרת קצירת הצער שלו מאבד את היכולות קוצר הצער, הילת הגנה, אנוס רפאים, וגערה באלמתים. בכל יום שהשרשרת אינה בידיו, מלאך הלבנה סופג נקודת נזק תכונה לכריזמה שלו. כאשר הכריזמה מגיעה ל-0, מלאך הלבנה קורע מעליו את דמות המלאך, ונהפך לבן-שטן מסוג מלאך חבלה (אם היה סדרי) או שד מסוג סקאבוס (אם הוא היה תוהני) או בודאק (אם היה ניטראלי).
ד"ק להצלה מבוסס כריזמה.
אנוס רפאים (Ghost Raped) (ע"ט): כדי להבין יותר את מהותם של היצורים שאת נשמותיהם הוא צריך לקצור, מלאך הלבנה ניחן ביכולת להפוך ללא גשמי. כאשר הוא מפעיל יכולת זו, מלאך הלבנה יכול לזכות בכל היתרונות והחסרונות של תת-הסוג לא גשמי (ראה פירוט בעמוד 323 במגד"מ), למשך זמן מוגבל: הוא מאבד את השריון הטבעי שלו, אך זוכה בתוסף הדיפה לדרג"ש השווה לתוסף הכריזמה שלו (6+). הוא נעשה חסין לכל צורת התקפה שאינה קסומה, וגם צורות התקפה קסומות הן בעלות סיכוי של 50% לפגוע בו. שלא כמו אלמתים לא גשמיים, מים קדושים אינם משפיעים על מלאך הלבנה. בזמן שהוא לא גשמי, מלאך הלבנה אינו מסוגל לתקוף יצורים גשמיים כרגיל, אך יכול עדיין להשתמש ביכולות דמויות הלחש שלו וביכולת קוצר הצער.
בנוסף לכך, בעת שהוא לא גשמי, מלאך הלבנה יכול לנוע בחופשיות בין המישור האתרי והמישור החומרי (במידה והוא נמצא במישור החומר). כל מעבר כזה הוא פעולה חופשית שאינה מעוררת התקפה מזדמנת. בעת שמלאך הלבנה נמצא במישור האתרי, הוא יכול לבוא במגע עם יצורים הנמצאים שם, וגם עם יצורים לא גשמיים. כאשר הוא אינו במישור האתרי, הוא אינו יכול לבוא במגע עם יצורים הנמצאים במישור האתרי, אלא רק עם יצורים לא גשמיים אחרים, ויצורים במישור החומר.
מלאך הלבנה יכול להשתמש ביכולת זו במשך שעה בכל יום, כאשר ניתן לחלק את השעה הזאת על פני מספר שימושים. אך יש לציין, שכל הפעלה של יכולת זו ומעבר למצב לא גשמי לוקחת סיבוב מלא ואינה מעוררת התקפות מזדמנות. הפסקה של היכולת היא פעולת תנועה שאינה מעוררת התקפות מזדמנות, שבסופה יכול מלאך הלבנה לבחור אם להגיע אל המישור החומרי או המישור האתרי.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.