Ascension, בניית חבילות דמוי מג'יק

Ascension, בניית חבילות דמוי מג'יק

Information
פורסם ב01 דצמבר 2012
נכתב על ידי האיש הזקן

Ascension boardgame משחק קלפים

שם המשחק: Ascension: Chronicle of the Godslayer

סוג: משחק קלפים, בניית חבילות, טקטי

מספר שחקנים: 2-4

זמן משחק: 30-45 דקות

גילאים: 12+

מוציא לאור: Gary Games

מחיר מומלץ לצרכן: 40 דולר

דרוג: 3.5 מתוך 5


אסנשיון (Ascension) הוא משחק קלפים שמתרחש בעולם פנטזיה, בו שד קדמון מאיים על הבריאה. המשחק מתבסס על בניית חבילות (Deck Building Game), ומהווה תחליף גם לשחקני מג'יק, שמאסו בקנייה אינסופית של בוסטרים חדשים. 

במשחק כל שחקן בונה לעצמו חבילה של קלפים, ומנסה לצבור כמה שיותר נקודות תהילה –על-ידי הריגת מפלצות או באמצעות רכישת קלפים חדשים. המשחק מיועד ל-2 עד 4 שחקנים, ועד היום יצאו לו שלושה הרחבות, כמו-גם אפליקציה לסמארטפונים.
 

סקירה כללית

במשחקי בניית חבילות, שפרצו לשוק ביחד עם דומיניון, כל שחקן מתחיל עם יד התחלתית ובונה לעצמו חבילה חזקה יותר באמצעות רכישת קלפים חדשים לחבילה שלו. 

במשחק יש שני סוגי קלפים: קלפי שחקן ומפלצות. התמונה הבאה מציגה דוגמא לכל אחד מסוגי הקלפים:

ascen cards

קלפי השחקן מתחלקים לשניים – החבילה ההתחלתית של כל שחקן - כולם מתחילים עם אותם קלפים; קלפי שחקן מתקדמים שניתן לרכוש במהלך המשחק. קלפי השחקן מאפשרים לכם לצבור רונות (סימון של משולש כסוף) המאפשרות לכם לרכוש קלפי שחקן נוספים, או חרבות (חרב על רקע עיגול) שמאפשרים לכם להביס מפלצות. בנוסף לקלפי השחקן המתקדמים יש גם השפעות מיוחדות, כגון שליפת קלפים נוספים, שווי בנקודות תהילה (הערך נמצא בפינה השמאלית למטה בכוכב), ועוד. חלק מקלפי השחקן הם עתקים – קלפים אלו נשארים במשחק באופן קבוע, ולא נזרקים לאחר השימוש. 

למפלצות יש עוצמה, ובכדי להביס אותם יש לשחק קלפי שחקן בעלי חרבות השווים במספרם לעוצמת המפלצת. עם הבסת המפלצת השחקן מקבל נקודות תהילה, וגם יכול להשתמש ביכולות מיוחדות בצורה חד-פעמית, בהתאם לכתוב בקלף המפלצת.

חוקי המשחק פשוטים, וכל שחקן מבצע בתורו את הפעולות הבאות:

- משחק קלפים מהיד בכדי לצבור רונות וחרבות לפי הקלפים שהוא שיחק וגם מבצע השפעות מיוחדות (שליפת קלפים וכיו"ב).

- רוכש קלפי שחקן חדשים באמצעות רונות, ומביס מפלצות באמצעות חרבות. ניתן להשפיע רק על הקלפים שנמצאים על הלוח – שישה קלפים בשורה המרכזית, שנשלפים אקראית מהחבילה, ו-3 קלפים קבועים: קלף שמקנה 2 רונות, קלף שמקנה 2 חרבות, ופנאט שניתן להביס אותו תמורת נקודת תהילה אחת.

קלפי שחקן חדשים שנרכשו מושלכים לערמת ה Discard.

- בסיום תורו, השחקן משליך את הקלפים שנותרו לו ביד, ושולף חמישה קלפים חדשים. אם אזלו הקלפים בחבילת השליפה, הוא מערבב את הקלפים שב Discard ויוצר חבילת שליפה חדשה.
 

סיום המשחק מגיע כשכל קריסטלי התהילה נלקחו על-ידי השחקנים – מספר קריסטלי התהילה נקבע לפי כמות השחקנים. בשלב זה השחקנים משלימים עוד תור, כך שלכל השחקנים היו מספר תורות שווה במשחק. 

המנצח נקבע לפי ספירת כמות קריסטלי התהילה של כל שחקן, ביחד עם ערך נקודות התהילה של הקלפים שבחבילה שלו.
 

רכיבי המשחק

רכיבי המשחק הם פשוטים, וכוללים בעיקר קלפים – 200 מהם ליתר דיוק, שכוללים 100 קלפים בחבילה האקראית. בנוסף יש גם חרוזי קריסטל שמייצגים את נקודות התהילה ולוח משחק גדול, כך נראה המשחק בעיצומו:
ascen board 

התאכזבתי מהאומנות שעל הקלפים, לא בגלל חוסר ההשקעה, אלא פשוט מכיוון שהסגנון לא לטעמי. הקופסה מציעה תאים ייעודיים עבור הקלפים השונים, כך שניתן בקלות להפריד את החבילות השונות. בנוסף יש תא מיוחד לחרוזי.

לוח המשחק הוא הרכיב המושקע ביותר, וכולל עליו גם את סדר הפעולות בכל תור, בכל צד של הלוח.
 

חוויית המשחק שלי

יצא לי לשחק מספר רב של פעמים באסנשיון והוא משחק שמציע חוויה שונה בהתאם לסגנון השחקנים ולמספר השחקנים שבו. זמן המשחק הוא לרוב קצר, בין 20 ל-40 דקות, כך שזה יתרון למי מחפש משחק מהיר או פילר. 

המשחק כולל הרבה טקטיקה, וניצול מיטבי של המשאבים. המטרה היא להשיג מספר רב ככל הניתן של נקודות תהילה בכל תור, כשהטקטיקה משתנה בין תחילת המשחק, בו מנסים להשיג משאבים (שליפת קלפים, חרבות, רונות) לסיומו שבו הדגש הוא על נקודות תהילה. 

ניהול השורה המרכזית, ואילו קלפים מופיעים בה, מהווה את האלמנט הטקטי העיקרי במשחק – שמערב מזל (האם יש או אין קלפי מפלצות, למשל) ובחירה – אילו קלפים לקחת, בכדי למקסם את הנקודות שלך, אך על-ידי לקיחת קלף בינוני, ייתכן שהקלף הבא שיצא יהיה מושלם ליריב שלך. בנוסף באמצעות השפעות מסויימות ניתן להעיף קלפים מהשורה המרכזית.
 

נשמע מושלם, לא? תלוי - המשחק הוא משחק טקטי עם בחירות לשחקנים. ואכן בשני שחקנים, השורה המרכזית לא משתנה בהרבה בין התורות שלך, והשליטה שלך בקלפים שבלוח מהותית.

אבל ברגע שיש שלושה שחקנים במשחק, השליטה של שחקן מסוים במה שמתרחש במשחק יורדת פלאים, והמשחק הופך ליותר אקראי. בארבעה שחקנים המצב מחמיר עוד יותר, ולמעשה הוא הופך ממשחק של חישוב טקטי, למשחק מבוסס מזל בעיקרו. עד שהתור הבא שלך מגיע, סביר להניח שכל הקלפים בשורה המרכזית התחלפו כבר.

למשחק יצאו שלוש הרחבות, אחת מהן עומדת בפני עצמה, שלהבנתי משפרות את המשחק משמעותית.
 

סיכום

למי שמחפש משחק קלפים טקטי, שמזכיר מג'יק, אסנשיון עושה עבודה מצוינת אם אתם משחקים בשני שחקנים.

אם אתם מחפשים משחק קלפים קליל לשלושה עד ארבעה שחקנים, ללא הרבה מחשבה עם קסם, מפלצות וכיף, אסנשיון גם מתאים לתיאור. אבל למי שמחפש משחק קלפים לשלושה עד ארבעה שחקנים, שבו צריך יותר ממזל, כדאי לבחור משחק אחר.

סקירות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.