Castle Ravenloft, משחק שיתופי בטירת רייבנלופט

Castle Ravenloft, משחק שיתופי בטירת רייבנלופט

Information
פורסם ב07 מאי 2011
נכתב על ידי סול

Castle Ravenloft רייבנלופט משחק לוח

שם המשחק: Castle Ravenloft

סוג: משחק לוח, פנטזיה, שיתופי

מספר שחקנים: 1-5

זמן משחק: 60-90 דקות

גילאים: 12+

מוציא לאור: Wizards of the Coast

מחיר מומלץ לצרכן: 65 דולר

דרוג: 4 מתוך 5


טירת רייבנלופט הוא משחק קופסא שבו מנסים לשלב את מבוכים ודרקונים עם משחק לוח בקופסא סגורה אחת עם מיניאטורות וקלפים, וזה לא דבר רע.

בעיקרון, אתה מסייר בטירת רייבנלופט דמוית המבוך והורג מפלצות, בזמן שאתה מנסה להשיג את המטרות שנקבעו באחד מהתרחישים הרבים שיש במשחק - לדוגמא, להרוג מפלצת מסויימת או לסחוב כמה שיותר אוצרות מהטירה של סטרהד הערפד לפני שהוא מופיע. ניתן להסתכל על החוקים הבסיסיים של המשחק באתר או אצל חבר לפני שקונים את המשחק.

נתחיל את הסקירה בתמונה של רכיבי המשחק:

ravenloft_box

כל המיניאטורות בקופסה הן מיניאטורות מו''ד קיימות ולא צבועות, פרט לחמשת המיניאטורות של הגיבורים (האיכות של המיניאטורות זהה למיניאטורות המוכרות של מכשפי החוף). ישנן מיניאטורות רגילות של שלדים, קובולדים, עכבישים ודומים להם, ויש בוסים (ארבעה, למעשה): מכשף קובולד, מכשפה (hag), איש-זאב וסטרהד עצמו. כמובן שיש בדרך דרקוני-ליץ' ודומים לאלו. אריחי המבוך בקופסא (מקוריים אמנם) הם טיפוסיים למו''ד 4 וקשיחים כמו אריחי המבוך הרגילים של מו''ד, אך קטנים הרבה יותר. לכל אריח יש בליטות לאורך הקצה שמאפשרות לו להתחבר לשאר אריחי המבוך. הסמנים מיוצרים מאותו החומר והם משמשים לכמעט כל דבר: ישנם סמנים לנקודות פגיעה, לעקיבה אחר מספר פרצי הריפוי, לעקיבה אחר כוחות מתחדשים של מפלצות (כגון נשקי נשיפה למיניהם), לנשקים ועוד רבים וטובים (טוב, אולי לא טובים). ישנן כמה וכמה חפיסות קלפים: למפלצות, למלכודות, לכוחות ולאוצרות. כמו כן יש ק20 בתוך הקופסא.

בכלליות, המשחק מתנהל באופן הבא. לכל שחקן יש דמות. בכל תור שחקן אחר שולף קלף מפלצת או התקלות (מלכודת וכו'). הנה מספר תורות לדוגמא: בתורו של הקוסם, הוא זז ומתקיף את הקובולד מהתור הקודם והורג אותו. אז הוא שולף קלף מפלצת, יוצא שלד, הוא שם אותו בקצה האריח והשלד זז ותוקף את השחקנים (השחקן של הקוסם מגלגל לשלד התקפה - הרי אין מנחה). לאחר מכן מגיע תורו של הלוחם. הוא תוקף את השלד ושולף קלף מלכודת שמפעילה חצים קטלניים הנורים מהקירות. לאחר מכן מגיע תורו של הכוהן, שמרפא את השאר, מתקיף ושולף, וכך הלאה. המשחק הרבה יותר מהיר ואינטנסיבי ממו"ד, ומערב הרבה יותר אקשן. המפלצות והמלכודות פשוט לא מפסיקות לבוא. הדרך שבה מתנהלים התורות הופכת כל אחד למיני שליט מבוך. די כיף לאמלל את שאר הקבוצה כאשר אתה שליט מבוך, אבל רגע לאחר מכן אתה מתמודד עם האיום שאתה שמת בתור הקודם...
וכך נראה הלוח בעת קרב:
ravenloft_battle

המשחק דומה יחסית למו''ד 4, אך כמה דברים השתנו בשביל להתאים למשחק קופסא. לדוגמא, גלגולי התקפה נשארו זהים, אך נקודות פגיעה הופחתו (לגמד הכהן יש שמונה) ופרצי הריפוי פועלים כמאגר משותף של חיים נוספים: אם דמות מתה, השחקן מפעיל אחד מפרצי הריפוי שלו וחוזר בחזרה על הרגליים, אבל כולם צריכים להתחלק במספר המוגבל של פרצי הריפוי. מכאניקות אחרות נהפכו לעוד יותר מסובכות - לדוגמא, נשק הנשיפה של לוחם דם הדרקון יכול לסמן כל יצור על אותו אריח או שהוא יכול לבזבז נק"ן בכדי להתחמק אוטומטית ממלכודות ואירועים מיוחדים. למרות זאת, המשחק יחסית פשוט להבנה. אין מהירויות, אלא ניתן לזוז אריחים, דבר הכולל גם להתקפות רחוקות טווח: אתה יכול להתקיף כל אחד באריח שבו אתה נמצא, ולפעמים אחד או שניים ממך. דרג''ש הוא ההגנה היחידה, אין רצון ותגובה, ורוב ההתקפות מורידות באיזור ה-1 נק''פ.

חלק מהתרחישים במשחק עלובים למדי אם מתייחסים לסיפור מאחוריהם. לדוגמא, אחד התרחישים מערב מכשפה שהופרדה מכל שאר החלקים האחרים של הטירה בשביל שהיא תוכל להשלים טקס. אחר מתאר את סטרהד חוטף את כולם מסיבה לא מובנת ושם אותם בדיוק מחוץ לארון המתים שלו (ובאופן לא מובן, המטרה היא לברוח מהטירה, במקום לגרור את כל המפלצות החוצה אל השמש שתשמיד אותן). מדוע סטרהד לא הרג את כל הדמויות או כלא אותן במבוך אמיתי זה מעבר להבנתי. חלק מהתרחישים הם יותר ישירים, כמו תרחיש בו צריך למנוע ממספר מסויים של מפלצות לברוח. אבל ברגע שהכיף האמיתי מתחיל – האקשן – לאף אחד כבר לא אכפת מפיסות הסיפור של התרחיש.

לשחק במשחק עצמו היה מאוד כיף. כולנו משחקים מו''ד 4 באותה הקבוצה, כך שהיה די זורם. אני אישית הופתעתי שהצלחנו להבין את המשחק, במיוחד כאשר העבר שלי עם משחקי קופסא כאלו כמעט תמיד נגמר באסון. זה לא היה קל, אבל היי, פעם ראשונה והכל.
בסך הכול זה משחק טוב. למי שלא משחק מו''ד 4 יהיה קצת קשה בהתחלה, אבל הוא יסתדר. החוקים פשוטים, ויותר קלים להבנה מאלה של משחק התפקידים. אני מצפה להרחבה Wrath of Ashardalon, שם יהיו יותר אריחי מבוך שונים וכן עוד תרחישים, מטרות, מפלצות ומלכודות שונות.


סקירות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.