לחשים גיאומנטיים למבוכים ודרקונים, חלק שני

לחשים גיאומנטיים למבוכים ודרקונים, חלק שני

פורסם ב20 ספטמבר 2008
נכתב על ידי Icel

לחשים חדשים לשימוש במשחק התפקידים מבוכים ודרקונים מהדורה 3.

 
 
עיני קרח (Icy Eyes)
חיזוי [קור, מים]
דרגה: אשף\מכשף 1, כהן 1
רכיבים: ת, ק, מ
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: אישי (וגם 18 מטרים, ראה תיאור הלחש)
מטרה: המטיל
משך: 10 דקות\דרגה
הצלה: אין
התנגדות ללחשים: לא
המטיל ממצמץ, ולפתע עיניו נראות כשני כדורי קרח. הוא מסוגל לראות בקלות דרך מים, בכל מצב צבירה.
המטיל מסוגל לראות ללא קושי דרך קרח, שלג, ערפל ומים, כולל השפעות כמו ענן ערפל, מעטה ערפל וזלעפות, עד לטווח 18 מטרים. מטרות אשר מוסתרות בידי מכשולים שכאלו אינן זוכות להסתרה כנגד המטיל, ואינן נחשבות כבעלות מחסה מספק עבור בדיקות הסתתרות.
הלחש מאפשר למטיל לראות רק דרך מים. המטיל לא מסוגל לראות דרך נוזלים אחרים, גזים (כגון ערפל חומצי, ענן מצחין או עשן) או נוזל קפוא שאינו מים.
מוקד: אבן ספיר בשווי 150 מ"ז לפחות.
 
זימון ישות סופה (Summon Being of Storm)
יצירה (זימון) [חשמל, אוויר]
דרגה: אשף\מכשף 3, דרואיד 4, כהן 4
רכיבים: ת, ק, מ
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: בינוני (30 מטרים +3 מטר \דרגת מטיל)
מטרה: יצור או חפץ אחד, במשקל של עד 150 ק"ג
משך: ריכוז, עד למקסימום של סיבוב\דרגה
הצלה: תגובה נוגדת (ראה תוכן)
התנגדות ללחשים: לא
המטיל מזמן ישות דמויית ענן של רוח סערה. הישות הקטנה והאוורירית תופסת את מטרת הלחש, מרימה אותה, ורשאית לתקוף אותה בזרמים של חשמל.
ראשית, ישות-הסופה עוטפת את מטרת הלחש. יצור מושפע רשאי לבצע הצלת תגובה על מנת לחמוק מהישות הערפילית, אולם היא תנסה לתפוס אותו שוב בכל סיבוב לאחר מכן. ברגע שהצליחה, היא מרימה את המטרה באוויר. המטיל רשאי לכוון את המטרה באוויר, באופן דומה ללחש יד מאגית (פעולה רגילה שאינה פוגעת בריכוז, 4.5 מטרים\סיבוב). התנועה עשויה לעורר התקפות מזדמנות כרגיל. יצור מושפע רשאי לפעול כרגיל, אולם אינו רשאי לנקוט בפעולות תנועה. הוא אינו נחשב כנטוע במקומו, למרות שהמטיל שולט באופן מלא במיקום שלו. הישות אינה מסוגלת להתרחק מהמטיל למרחק הגדול מטווח הלחש (30 מטרים +3 מטרים\דרגה).
לחלופין, כפעולה רגילה, המטיל רשאי לפקוד על הישות לחשמל את המטרה, עבור 1ק6 נקודות נזק חשמל (אין הצלה). פקודה זו אינה שוברת את הריכוז של המטיל.
ניתן לבטל את הלחש במספר דרכים- ראשית, הפגת קסם המוטלת על המטרה מסלקת את ישות הסערה. בנוסף, תפיסה של מטרת הלחש (בעזרת התקפת מגע וכניסה להאבקות, או בעזרת התקפת התנפלות) כופים על הישות לסגת, והיא עוזבת את המטרה למשך סיבוב אחד, מנסה שוב לתפוס את המטרה בסיבוב הבא.
לבסוף, אם מטרת הלחש סופגת לפחות 10 נקודות נזק אנרגיה (מלבד חשמל או קול) או נזק מהשפעת כוח במהלך סיבוב אחד, ישות הסערה נפגעת ומתפוגגת.
המטיל רשאי להטיל את הלחש על עצמו.
מוקד: יהלום שקוף או לבן בשווי 500 מ"ז לפחות.
 
שינוי הקול (Change of Voice)
תהפוכה [קול]
דרגה:
אשף\מכשף 4, דרואיד 4, קול 3
רכיבים: ת, ק, מ
זמן הטלה: פעולה אחת
טווח: קרוב (7.5 מטרים +1.5 מטר \2 דרגות מטיל)
מטרה: כל איש בטווח שהמטיל בוחר
משך: דקה/דרגה
הצלה: לא
התנגדות ללחשים: לא
המטיל פולט צלילים נמוכים, מתחת לטווח השמיעה האנושי תוך כדי הצבעה באבן הלאפיס שבידו על ספר אנשם. כל מטרה בטווח אותה בוחר המטיל מסוגלת לדבר ולשמוע צלילים הנמוכים מקליטת האוזן הרגילה ובכך לדבר בשפה קבוצתית הנשמעת רק למטרות הלחש.
מוקד: אבן לאפיס בשווי 500 מ"ז לפחות.
 
מחסום בוהק (Bright Barrier)
מגננה [אור, טוב]
דרגה:
אשף\מכשף 4, כהן 4
רכיבים: ת, ק, מ
זמן הטלה: פעולה אחת
טווח: קרוב (7.5 מטרים +1.5 מטר \2 דרגות מטיל)
השפעה: מחסום של אור וטוב יוצר קובייה של 3 על 3 מטרים
משך: ריכוז
הצלה: קשיחות לחצי (ראה תוכן)
התנגדות ללחשים: לא
המטיל קורא לאור השמימי והטהור של השמש. זרמים בוהקים של אור מופיעים, יוצרים מחסום העוטף שטח של 3 על 3 על 3 מטרים. ללחש ישנן שתי השפעות.
ראשית, השפעה הזהה ללחש אור יום, אשר ממוקד במרכז המחסום, מופיעה. האור הזה נחשב כהשפעת אור מדרג 4 (ולא כהשפעה מדרג 2, כמו הלחש אור יום) בעת שמנסים לבטל אותו בעזרת הלחש לחש עם המתאר חושך.
שנית, כל יצור עם תת הסוג רוע, וכן כל יצור מתת הסוג אל-מת, רפש או תפלץ שאין לו את תת הסוג "טוב", מושפעים ממחסום האור כאילו היה קיר כוח. הם רשאים לנסות לעבור דרך קירות המחסום בכוח, על ידי הצלחה בהצלת קשיחות (גם אל-מתים חייבים בהצלה זו) וספיגת 1ק6 נקודות נזק קדוש. יש לבצע את הבדיקה שוב עם כל נסיון מעבר. הלחש יכול לשמש על מנת לכלוא אותם בתוך המחסום, או על מנת להתגונן מפניהם על ידי חסימת דרכם עם המחסום.
מוקד: אבן טופז בשווי 500 מ"ז לפחות.
 

אודות Icel Google Plus

הכותב של ואנור - משחק תפקידים בעברית.

מאמרים נוספים של כותב זה