תולדות הפונדק, חלק שני

תולדות הפונדק, חלק שני

Information
פורסם ב04 פברואר 2018
נכתב על ידי האיש הזקן
תגיות: חדשות אתר , 51

Vini V5באיחור אופנתי, הגיע הזמן לחלק השני של תולדות הפונדק. חלק זה יעסוק באתר התוכן של הפונדק, הפורטל. בחלק הראשון של תולדות הפונדק סקרנו את הרקע לפונדק, ואת מגוון הפעילויות שאנו מארגנים: כנס דרקוניקון, ההוצאה לאור, פורומים ועוד.

אתר הפונדק נולד כשהפכתי מחייל לאזרח - הוא התחיל את המסע הארוך באנגלית, בתקופה שהאינטרנט עדיין היה בחיתוליו. באותה תקופה עדיין רבו כיצד צריך להציג אותיות בעברית (והיה צריך להחליף קידוד ידנית בדפדפן לעתים). זו הייתה תקופה שלא היו משחקי תפקידים בעברית, וכולנו שיחקנו באנגלית. גם לא הייתי כל-כך זקן אז, ולשחק באנגלית היה מה שכולם עשו.

בהתאם האתר היה באנגלית, אפילו שתמיד פנינו לקהל הישראלי. השינוי המשמעותי הראשון של הפונדק הגיע לאחר שהמהדורה השלישית של מבוכים ודרקונים תורגמה לעברית, ועמה נולד לו דור חדש של שחקני תפקידים. בהתאם גם האתר תורגם לעברית במחצית שנות ה-2000.

השינוי המשמעותי השני שהפונדק עבר, היה שהפכנו לצוות אמיתי: זה התחיל עם מיכאל פבזנר ורני שרים בתחילת 2008, וממשיך היום עם גיא קאפח, חגי גומפרט ועוד רבים וטובים אחרים. למעשה מרבית התוכן באתר נכתב על-ידי סגל הכותבים המוכשר שלנו, ולא על-ידי צוות האתר עצמו, שזה שינוי מדהים – אנו שמחים תמיד לכותבים ומנהלי תוכן חדשים, אז אתם מוזמנים לקרוא את המדריך להגשת תוכן לאתר.

תחילת הדרך – הפונדק בסגול

בתחילת הדרך הפונדק היה אתר HTML סטטי, וכמיטב המסורת של סוף שנות התשעים, היה עם עמוד נחיתה:

pundak v1 landing

והעמוד הראשי של האתר, אפילו היה תוכן בשנת 2000, אמנם באנגלית, עם אנימציות של Gif ודרקונים סגולים ברקע

pundak v1 main

אי-שם לקראת סוף 2000, תחילת 2001, שדרגנו את האתר – מהדורה שניה. Frames בייבי! שלא לדבר על קובץ אודיו שמושמע באתר...

pundak v2 main

כבר אז חיפוש שחקנים היה דבר לוהט, למרות שזה היה עדכון ידני. מאז הצטרפנו לגילדה של העמותה, שנסגרה וכיום חזרנו ללוח חיפוש שחקנים במסגרת פורום הפונדק.

pundak v2 players

בסוף 2001, גם מהדורה 2.5 הגיעה, עם עיצוב קצת יותר רענן ורשת הפונדק נפתחה באופן רשמי – מזמינים עוד אנשים לפתוח אתרים על משחקי תפקידים. וגם לוגו ראשון של ויני

pundak v25 network

ב-2002 השקנו את המהדורה השלישית של האתר, הייתה יותר מקצועית ולראשונה גם תכנות ייעודי של PHP ו MYSQL.

pundak v3 main

גם התחילו ניצנים של עברית באתר, כפי שאפשר לראות ב-2003 את קו הזמן שמתעד את כל משחקי התפקידים שפורסמו בעברית.

pundak v3 timeline
בתחילת 2004 פרסמתי קובץ קצר של מספר עמודים שמתאר את עולם המערכה איי הסערה. זה היה ראשוני, אבל זה הפרסום הראשון של העולם שבוצע בספרייה של הפונדק שהכילה תוכן רב של משחקי תפקידים.

pundak v3 library

המהפכה העברית מגיעה לבשלות

אפשר לומר שבין שלהי 2004 עד המחצית השנייה של 2007 הפעילות באתר ירדה יחסית, כשעיקר הדגש היה על הפורומים ועל ההוצאה לאור. עם זאת, ב-2007 הגיעה המהדורה הרביעית של הפונדק שנשאה בשורות חדשות:
1. האתר הפך לעברי לחלוטין.
2. והשתמשנו במערכת לניהול התוכן ג'ומלה, לראשונה הייתה לנו מערכת מודרנית.

האתר עוצב על-ידי PeskyTiger, ובתחילה ביחד עם מיכאל פבזנר פרסמנו 3-4 כתבות בשבוע, קצב נאה בהחלט. עם הזמן התבססנו על קצב שפוי יותר, של ככתבה אחת או שתיים חדשות בשבוע.
לצערי לא שמרנו תמונות מסך של מהדורה זו. אני יכול להגיד שהיא הייתה ירוקה, כמו ויני, והאתר העברי הראשון של הפונדק. אפשר לראות את ההכרזה על המהדורה הרביעית של הפונדק בקישור.

מהדורה 4.5 הושקה באוקטובר 2010 היוותה שדרוג לגרסה 1.5 של ג'ומלה דבר שהיה מורכב עקב שינוי הקידוד בין הגרסאות. כך נראה דף הבית:

pundak v45 index

באופן מוזר, בכל פעם שרצינו לשדרג גרסה, זה היה בדיוק כשג'ומלה השיקו גרסה חדשה של התוכנה. מכיוון שנסמכנו על תוספים לגרסה הקודמת בלית ברירה, תמיד שדרגו לגרסה מעט ישנה יותר. עוד שתי תמונות מסך, הראשונה של הספרייה והשנייה של סקירה באתר לדוגמא.

pundak v45 category

pundak v45 review body

המהדורה החמישית של הפונדק

ניתן לראות שבמהדורה הרביעית שלמרות שהעיצוב נקי, הוא למעשה חסר אופי משחקי, ולא מרמז על כך שהאתר הוא האתר הגדול בישראל למשחקי תחביב. לכן אחת המטרות העיקריות למהדורה החמישית של האתר, בניצוחו של אלעד אור, הייתה השדרוג הגרפי של האתר לת'מה שמזכירה פנטזיה (בדומה למהדורות הראשונות של הפונדק)
המהדורה החמישית הושקה באוקטובר 2013, והיא הבסיס שעליו אתר הפונדק ממשיך לעבוד. מדובר בגרסה 2.5 של ג'ומלה, למי שעוקב. זהו עמוד הבית, שאמנם עבר שיפורים מאז, אז נשאר דומה בעקרון:

pundak v5 index

מאז אנחנו ממשיכים בשדרוגים של האתר, כאשר כל 2-3 חודשים אנו מבצעים עדכון קטן, ומשתדלים אחת לשנה (פחות או יותר) לשפר דברים מהותיים באתר. למשל בפברואר 2014 השלמנו את השדרוג למהדורה 5.1, שלמעשה כלל את החלפת מערכת הסקירות שלנו למערכת מודרנית:

pundak v51 review body

שדרוג נוסף שבוצע בסוף 2015 התמקד בתשתית האתר, כששדרגנו למהדורה החדשה של ג'ומלה ושיפרנו את מהירות האתר. למרות שניתן להבחין בהבדלים חזותיים בשנתיים שחלפו מאז השקת המהדורה החמישית, עיקר הדגש היה על שיפור חווית האתר לכותבי התוכן ולמהירות של האתר.

אנחנו תמיד חושבים על השדרוג הבא, כאשר הדגש יהיה על רענון מראה האתר, שדרוג ממשק הגשת התוכן, ושיפור חווית הגלישה בטלפון החכם ובטאבלט.

מתאבן לסיום, גרף של כמות הגולשים באתר, ניתן לראות את מגמת הצמיחה המתמדת מאז שאנו אוספים נותנים באופן מסודר:

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.