גיבורי הסערה ניצחו את האפלה

גיבורי הסערה ניצחו את האפלה

Information
פורסם ב15 ינואר 2018
נכתב על ידי האיש הזקן

איור הכריכה של גיבורי הסערה נחשף! בשעה טובה הגיע הזמן לעדכון מסיבי על גיבורי הסערה, ספר הרחבה ראשון בעברית לפאת'פיינדר שיוצא לאור בקרוב.

Storm heroes cover art

בתחילת נובמבר הגיע לסיומו מימון ההמון של גיבורי הסערה, לאחר שגייס סכום מרשים ואף עבר את הקמפיין של אלופי האור. בחודשים מאז התקדמנו מאוד עם הספר, וזה זמן מצוין לעדכון. גיבורי הסערה הוא ספר ההרחבה הראשון שלנו שמיועד גם לשחקנים – עד היום הספרים שלנו פנו בעיקר למנחה, בין אם מדובר בעולם מערכה, הרפתקאות או ספר מפלצות.

אני גם אסכם את הקמפיין בקצרה, כולל לקחים וטיפים למי שמתעניין לארגן בעצמו פרויקט במימון-המון. לבסוף זה הזמן להיפרד לשלום מאוגדן המפלצות "מתוך האפלה", שהעותקים האחרונים שלו שהיו במלאי שלנו נמכרו במסגרת הקמפיין של גיבורי הסערה. זה אירוע משמח ומעציב בו-זמנית, מתוך האפלה הוא מגדיר המפלצות הראשון של איי הסערה והראשון שיצא לאור בעברית למבוכים ודרקונים 4.

סיכום הקמפיין של גיבורי הסערה

ראשית, למי שלא מכיר את גיבורי הסערה, מומלץ לקרוא את הכתבות שחגי גומפרט, הכותב העיקרי של גיבורי הסערה, פרסם במהלך הקמפיין. הנה הכתבה הראשונה שלו: גיבורי הסערה, ההרפתקה מתחילה!

הפעם הראשונה שבה גייסנו כסף במימון המון לספר חדש היה עבור אלופי האור, הרפתקת ההמשך למגילות העוצמה שהוצאנו לפאת'פיינדר. הקמפיין רץ במקביל להוצאה לאור של פאת'פיינדר בעברית. הפעם יישמנו את מרבית הלקחים מהקמפיין הראשון, למרות שעקב קוצר זמן לא את כולם. למי שמעוניין, פרסמתי בעבר סיכום וטיפים של אלופי האור.

באלופי האור, הקמפיין היה יותר "קלאסי" – במובן שהגדרנו מראש יעדי הרחבה, כמו הוספת מפה צבעונית ומגניבה של פריהולד, אפשרות לתומכים לשלב תוכן משלהם בספר ועוד. בגיבורי הסערה נקטנו גישה אחרת, גם בגלל פרץ הכתיבה של חגי –הספר הגיע ל-64 עמודים לעומת התכנון המקורי של 36 עמודים, מה שהיווה טריגר למימון ההמון עצמו. לכן בעצם כל יעדי ההרחבה כבר נכללו מראש. כהערה, הספר הסופי כנראה גדל עוד קצת, ואולי אף יגיע ל-72 עמודים!

לפני הקמפיין התלבטנו האם בכלל להריץ מימון-המון, הרי גיבורי הסערה זה הספר השישי של הפונדק הוצאה לאור. אבל כשראינו שחרגנו באופן מסיבי מכמות העמודים המתוכננת ומהתקציב, הבנו שאין ברירה וכדי לסנכרן בין הספר שצמח לבין התקציב צריך את העזרה שלכם.

הקמפיין עצמו תוכנן כפשוט ולעניין, כלומר ללא יעדי הרחבה, עם פחות פעמונים וצלצולים ויותר התמקדות במטרה – גיוס הכסף שנדרש. אני שמח לומר שעמדנו ביחד במשימה בענק!

לסיכום הקמפיין השני שלנו, כמה טיפים לפני שנמשיך הלאה:

  • יעדי הרחבה זה מצוין לשיווק, אבל לא חובה. הוכחנו הפעם שאפשר גם בלי, אם בונים את הקמפיין נכון. זה הרבה יותר פשוט להריץ וגם לבצע את הפרויקט אם אין יעדי הרחבה, אלא מדובר ביעדי הרחבה "פיקטיביים" - דהיינו להוריד תוכן מראש מהפרויקט ואז להוסיף אותו מחדש כיעד הרחבה – דבר שקיים בחו"ל.
  • קמפיין קצר זה טוב, אבל צריך לתפוס תחילת חודש. באמצע הקמפיין של גיבורי הסערה וגם באלופי האור היו מספר ימים שקטים. שני הקמפיינים היו כ-25 יום, שזה קצר-בינוני בעולם הזה. בסך הכל היה אפשר לקצר, אבל מצד שני חשוב לחלק את הקמפיין בין שני חודשים, כלומר מאמצע חודש אחד עד לתחילת החודש הבא, כי לחלק מהאנשים האשראי מוגבל ומתאפס בתחילת החודש.
  • להתחיל קמפיין בחגים זה פחות טוב, אמנם באייקון הצגנו את הפרויקט בקרב אנשים, אבל בפועל זה לא היה יעיל. גם מי שהתעניין לא תמך במקום. עדיף היה לתכנן את ההשקה לפני החגים או אחריהם.
  • יחס אישי זה העיקר – בקמפיין של גיבורי הסערה לא פנינו כלל למשפחות או לחברים, למרות שלרוב זו ההמלצה הראשונה בכל קמפיין, כדי להשיג את המימון הראשוני. בהחלט פנינו לשחקנים אחרים שאנחנו מכירים וגם לחנויות ולעוסקים בתחום, והם תמכו בנו בענק. עם זאת, חשוב לזכור לא להתבייש במימון-המון שלכם – פנייה מנומסת לשחקן אחר, היא הרבה יותר מועילה לכל הצדדים מאשר פרסום מסיבי בערוצים פומביים.
  • צריך בשר בשביל קמפיין מוצלח: שמתחילים מימון-המון, הפרויקט כבר צריך להיות מתקדם יחסית. זה גם עוזר לעמוד בלוח הזמנים של ההוצאה לאור בסוף, אבל גם מאפשר להציג מוצר בשל, גם במובן שניתן להציג כבר אומנות ואיורים מהספר.

גיבורי הסערה – עדכון סטטוס

מאז שסיימנו את הקמפיין אנחנו עובדים במרץ על ההוצאה לאור של גיבורי הסערה. אם אינכם מכירים את השלבים של הוצאת ספר לאור, מומלץ לקרוא את המדריך להוצאת משחק תפקידים לאור, שכתבתי בבלוג.

כשהתחלנו את מימון ההמון, הטקסט היה מוכן רובו ככולו, ומאז השלמנו את הטקסט כולו. הוא עבר כבר עריכה מכאנית, ובדרך גם הוספנו עוד דברים חדשים. זו הזדמנות טובה להזכיר את הפרקים שמחכים לכם בספר:

פרק 1: גזעים, כולל שלושה גזעים חדשים: האלף האפל, נגוע הפיה והלטא, וגם שני תתי-גזעים חדשים: נמיית הים (בן-מחצית), והאורק.

פרק 2: מקצועות, שמכיל שני מקצועות בסיס חדשים, הטכנואמג שמשלב קסם עם טכנולוגיה; ותרגום של האורקל לעברית, מטיל לחשי קדושה ששואב את כוחו מאידיאלים ולא מהאלים, ונושא קללה. האורקל גם כולל סתרים חדשים ומקוריים. בפרק זה גם תמצאו חמישה ארכיטיפים חדשים.

פרק 3: מקצועות יוקרה, המכאניקה החביבה ממבוכים ודרקונים 3.5 וגם של פאת'פיינדר, מכיל שבעה מקצועות חדשים. ביחד עם הארכיטיפים, זה מציע אפשרויות נהדרות להתאמת הדמות שלכם.

פרק 4: כשרונות, פרק קצר ולעניין.

פרק 5: אמונה וקסם, מציע חפצי קסם חדשים, תוספת לחשים, וגם חוקי קסם חילופיים למערכה שלכם בנושא שיגור, החייאת מתים ועוד.

פרק 6: עולם איי הסערה, מציג בקצרה מידע אודות איי הסערה לשחקנים שיוצרים את הדמות שלהם בעולם זה.

לדוגמא, במקור הספר הכיל שני ארכיטיפים חדשים (אתם מוזמנים לעזור לנו בבחירת התרגום לעברית של Archtype). שניהם שילבו פלאף עם מכאניקה כדי לייצג את נביאי הרוח הנושבת מהריק ואת האשפים סוכני מסדר השמש. אבל התלהבנו מהקונספט המכאני, שמזכיר את זה של תתי המקצועות של מבוכים ודרקונים 5, והופיע גם במבוכים ודרקונים 4 כ-Themes, אז החלטנו להוסיף עוד כמה ולהביא אותו גם לעברית.

בימים אלו הטקסט של הספר נמצא בעריכה אצל איתמר פארן, מי שגם תרגום לעברית את ספרי הבסיס של מבוכים ודרקונים. לאחר סיום העריכה, נתחיל בעימוד הספר.

במקביל, כמו שהתרשמתם בתחילת העדכון, האיורים שלנו כבר מוכנים כמעט כולם – איור הכריכה מוכן כבר, בעוד מרבית האיורים הפנימיים מוכנים גם הם, אנחנו רק ממתינים לתיקון שביקשנו לאיור אחד אחרון :)

במקביל, ברק ברודו שהוא המעצב הגרפי של גיבורי הסערה, כבר עסוק בהכנות הסופיות של הכריכה עצמה, שתהיה מהממת.

במלים אחרות, השלב הבא העיקרי שניצב לפנינו הוא עימוד גיבורי הסערה, שיתחיל בימים הקרובים – אני מקווה שנסיים את העימוד עד סוף החודש, אם לא יהיו הפתעות נוספות. בשלב זה אני מתכנן לשנות מעט את התהליך הרגיל, ולהציע את הספר כ PDF לתומכים לפני שליחתו לבית הדפוס – באופן דומה לחברות בחו"ל. באופן זה נוכל גם לקבל משוב ממכם ואולי לגלות דברים שחמקו מעיננו לפני שנרד לדפוס.

לוח הזמנים המעודכן שלנו הוא שחרור גרסה דיגיטלית של גיבורי הסערה לתומכים בסוף ינואר/תחילת פברואר, ושליחת הספר המודפס במחצית-סוף פברואר לתומכים. הספר יגיע לחנויות הספרים כשבוע-שבועיים לאחר מכן.

היה שלום, מתוך האפלה

מתוך האפלה היה הספר השלישי שהוצאנו לאור, והספר הגדול והמושקע ביותר שעבדנו עליו עד היום. ראשית, הוא היה מאמץ משולב של שלושה כותבים מוכשרים: בן שלום, חגי גומפרט ואנוכי. שנית, הוא הציע מגוון עשיר של מפלצות מקוריות, בהן הדגש היה לא רק על המכאניקה, אלא גם על סיפור ורקע למפלצות שמציע למנחה עולם שלם של רעיונות והצעות להרפתקאות ולמשחק שלו. כי מפלצת היא יותר מאשר ערמת נתונים לקרב הקרוב.

את מתוך האפלה כתבנו במקור למהדורה 3.5, אז עם ההכרזה על המהדורה הרביעית, החלטנו להמיר את מתוך האפלה למהדורה 4. לא מעט בקרב חובבי מבוכים ודרקונים לא אהבו את המהדורה הרביעית, אבל בעיניי היא מהדורה נפלאה, שהחטא העיקרי שלה היא שהיא העזה לשבור את המוסכמות של מבוכים ודרקונים ולנסות משהו חדש. לצערי היא לא זכתה לפופאלריות רבה בעולם, למרות שבארץ היא זכתה להצלחה גדולה יותר.

במהלך הקמפיין של גיבורי הסערה, מכרנו את העותקים האחרונים שהיו ברשותי – כעת נותרו רק מספר עותקים מצומצם בחנויות הספרים. לאחר מכן לא יוותרו עותקים נוספים. זהו יום שמח, לראות שכל העותקים שהדפסנו של הספר מצאו בית חם. מצד שני, זה עצוב שבעתיד הנראה לעין כבר לא יהיו עותקים פיזיים (למרות שתמיד ניתן לרכוש ספר דיגיטלי בחנות גיבורים).

אין לנו כרגע תוכניות להדפיס מחדש את מתוך האפלה – מבוכים ודרקונים 4 כבר אינה זמינה יותר בעברית בחנויות הספרים. מאידך, ניתן כמובן להמיר את מתוך האפלה לפאת'פיינדר, אך זהו מאמץ מורכב יחסית, שתלוי גם בהצלחה של גיבורי הסערה בעברית.

darkness cover art


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.