2017 בפתח: גיבורי הסערה, דרקוניקון והפונדק קורא לך!

2017 בפתח: גיבורי הסערה, דרקוניקון והפונדק קורא לך!

Information
פורסם ב01 מרס 2017
נכתב על ידי האיש הזקן

darkness Rakshasa2016 הסתיימה וכללה שלל פעילויות של הפונדק: דרקוניקון 2016, כנס משחקי לוח ותפקידים שהולך וגדל משנה לשנה. אלופי האור, הרפתקה שלישית בעברית לפאת'פיינדר שיצאה לאור בתחילת השנה, ובמהלך כל השנה המשכנו והרחבנו את הכתבות והסקירות באתר, ושדרגנו אותו ואת הפורומים.

בשנה הקרובה יש שלושה דברים עיקריים שאני רוצה לעשות: לפרסם את גיבורי הסערה, ספר הרחבה חדש (וראשון!) בעברית למשחק התפקידים פאת'פיינדר; להרחיב את דרקוניקון לכנס בן יומיים; ולבסוף להגדיל את הצוות וכמות התוכן באתר.

גיבורי הסערה, ספר הרחבה חדש בעברית

אני גאה להכריז על גיבורי הסערה, ספר הרחבה לשחקנים שנכתב על-ידי חגי גומפרט הכישרוני, הידוע בפורומים כ The Nerubian, כמארגן משחקי התפקידים בדרקוניקון ובאייקון וגם כאחד מהכותבים של "מתוך האפלה", אוגדן המפלצות שהוצאנו למבוכים ודרקונים 4 בעולם איי הסערה ושל משחק התפקידים ואנור.

על גיבורי הסערה חשבנו כבר ב-2016, והזכרתי אותו בעקיפין בבלוג המסכם שלי לאלופי האור. כעת, לאחר כמה חודשים טובים של כתיבה, מרבית התוכן של הספר כבר מוכן, והצוות שלו גובש. גיבורי הסערה מתמקד בתוכן לשחקנים, בין אם אתם משחקים בעולם משלכם, באיי הסערה, גולאריון או כל עולם אחר. הספר גם כולל מדריך קצר לשחקנים לעולם איי הסערה, אם אתם כן משחקים בעולם שלי :).

גיבורי הסערה יכלול מקצועות חדשים (טכנומאג!), תוכן חדש למקצועות קיימים, גזעים נוספים, מקצועות יוקרה מגניבים, וכמובן גם לחשים, כישרונות, חפצי-קסם ועוד. מרבית התוכן כבר נכתב, ובימים אלו ממש אנחנו מתחילים את שלב הביקורת, במטרה להוציא לאור את הספר בקיץ, לכנס דרקוניקון. בעתיד חגי יפרסם סדרה של כתבות, על מאחורי הקלעים של גיבורי הסערה – יש למה לצפות!

אני מאמין במשחקי תפקידים בעברית, אפילו שלקח יותר זמן ממה שצפיתי עד שאוגדן המפלצות של פאתפ'יינדר יצא לאור, והשוק חווה פיצול בין פאת'פיינדר לבין מבוכים ודרקונים 5. התוכנית המקורית שלנו הייתה לפרסם את גיבורי הסערה כספר בן 36-40 עמודים, ללא מימון המון - פשוט כי ניהול קמפיין דורש הרבה זמן...

אבל מכיוון שחגי כותב הרבה דברים משובחים, לספר נוספים כל הזמן עוד ועוד עמודים :). זה מצוין מחד, מצד שני זה דורש עוד תקציב, לא רק לחגי עצמו אלא גם להדפסה של ספר גדול יותר ולעוד איורים – דבר שהחזיר אותנו שוב למחשבות על מימון המון עקב הגדלת התקציב הנדרש. כדי לעזור לנו להחליט, נשמח לשמוע מכם, כאן בתגובות לבלוג, בפורום או בפייסבוק, האם הייתם תומכים במימון המון כדי שנוכל להגדיל את גיבורי הסערה ולהוסיף עוד איורים לספר?

darkness blood legion

דרקוניקון 2017

האתר של הכנס יעלה לאוויר לקראת פסח, במטרה שתוכלו כבר אז להגיש משחקים לכנס השנה!

כמו שכתבתי בסיכום דרקוניקון 2016, אחד הדברים העיקריים מבחינתנו זה מציאת מיקום קבוע לכנס. אוהל שם הוא בהחלט מועמד מוביל לכך, ואנו בשלבים הסופיים של סגירת המקום, למרות שזה אורך יותר זמן ממה שציפינו. אחד הדברים המאתגרים בדרקוניקון, שהוא כנס גדול, זה מציאת מיקום מתאים, דבר נדיר בישראל – קל למצוא מקומות לאירועים קטנים יותר, אבל ברגע שמגיעים לסדר גודל של 300-400 משתתפים ביום, אז מגוון המקומות הזמין, בתקציב סביר, מצטמצם משמעותית.

החידוש העיקרי מבחינתי בכנס השנה, צפוי להיות הרחבתו לכנס בן יומיים, חמישי-שישי. יום שישי יהיה יום קצר יותר, עד שעות אחרי הצהריים, והוא מועד נוח למשחקים גם למי שעובד במהלך השבוע וגם למי שרוצה להגיע עם המשפחה לכנס ליום של משחקים.
כמו בכל שנה, גם הפעם יש מספר שיפורים לכנס שאנו עומלים עליהם: שיפור הרישום לאתר והגשת המשחקים, תיאום טוב יותר בין המנחים והמשתתפים, וכמובן הגעה לקהלים חדשים.

אם תרצו לעזור לנו השנה בארגון דרקוניקון, זה הזמן להגיד לנו! אנו מחפשים אנשי תוכן, שיווק וגרפיקה. צרו עמנו קשר באימייל של הכנס.

יותר תוכן בפונדק

התחביב של משחקי לוח ומשחקי תפקידים בישראל (וגם בחוץ לארץ) רק הולך ומשגשג עם הזמן, אבל מבחינת תוכן בעברית יש עוד הרבה פוטנציאל לגדול. למרות שאתר הפונדק היום הוא האתר הגדול למשחקי תפקידים ולוח בישראל, לטעמי יש עוד הרבה לאן להתקדם. למשל, יותר סקירות של משחקי לוח ועל משחקי תפקידים חדשים, פרסום תוכן מקורי בעברית: הרחבות, הרפתקאות ועוד, אירוח בלוגים של כותבים באתר וכך הלאה.

צוואר הבקבוק העיקרי באתר נכון להיום הוא למעשה אני: יש הרבה כתבות במחסנית של מגוון כותבים, אבל בפועל מלאכת הפרסום והתיאום בין הכותבים לעורכים מתנקזת אליי, ופשוט בין העבודה, המשפחה ויתר העיסוקים, אני לא מגיע לזה באופן שוטף לכן, על-מנת לממש את הפוטנציאל של הפונדק, לאחר התייעצות עם חברי הצוות החלטנו לעשות ארגון מחדש בצוות האתר, ולגייס דם חדש לצוות – בין אם ככותבים או כחברי צוות.

אז, מה שאנחנו בעצם מחפשים זה מנהלי תוכן של משחקי לוח ושל משחקי תפקידים, וכמובן שגם נשמח לעוד כותבים. התפקיד של מנהל תוכן הוא לתאם עם הכותבים פרסום של כתבות וסקירות, לוודא שהכתבות עוברות סקירה לשונית, ולבסוף לפרסמן באתר. התפקיד אינו דורש ידע טכני מקדים כלשהו, הוא כן מצריך שתהיו עם זמן פנוי (שעה-שעתיים בשבוע), תקשורת טובה עם אנשים ומוטיבציה.הכוונה שלכל תחום תוכן (משחקי תפקידים, משחקי לוח, מבוכים ודרקונים) יהיה מנהל תוכן אחד או שניים.

במהלך השנה אני מקווה גם לשדרג את הפונדק, לאחר שחלפו כבר מעל לשלוש שנים מאז השדרוג הגדול האחרון. הפעם בדגש על ידידותיות לכותבים וגם לשכלל את הבלוגים באתר. הכוונה היא לתת לכל כותב אזור אישי באתר, בו הוא יכול לפרסם את הכתבות בצורה נוחה ומהירה, באופן ישיר. המטרה היא לבנות פלטפורמה ממוקדת של בלוגים לקהל השחקנים הישראלי.

אז אם אתם רוצים להצטרף לצוות האתר (או יש לכם רעיונות אחרים לאתר) ולתרום לעולם התוכן של משחקי לוח ותפקידים בעברית, צרו עמי קשר.

אודות האיש הזקן

שחקן משחקי-תפקידים מזה 25 שנה, ובנוסף חובב מושבע של משחקי לוח וקלפים. בעלי אתר הפונדק.

מאמרים נוספים של כותב זה

האיש הזקן

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.