סיכום דרקוניקון 2016

סיכום דרקוניקון 2016

Information
פורסם ב02 ספטמבר 2016
נכתב על ידי האיש הזקן

דרקוניקון 2016
דרקוניקון 2016
דרקוניקון 2016 תם ונשלם, לאחר שהתקיים עם יותר משחקים ויותר שחקנים מאשר בשנים הקודמות, וגם במקום חדש – היכל אוהל שם. הנה סיכום הכנס שלנו, לשתף אתכם בחוויות ולדבר קצת על מאחורי הקלעים של דרקוניקון וכמובן גם תמונות מהכנס.

דרקוניקון התרחב השנה להיכל אהל שם, בעקבות המסקנה מדרקוניקון 2015 שהכנס צריך מקום גדול יותר. השנה הגיעו לכנס כ-370 שחקנים, שזה כבר מספר מכובד גם בהשוואה לכנסים אזוריים בחו"ל. מהמשוב שפרסמנו לאחר הכנס נראה שהרוב המוחלט של המשתתפים בכנס נהנה מאוד – שזו מוטיבציה אדירה ל-2017!

אזכיר גם חלק מהתוכניות שלנו לדרקוניקון 2017 שיתקיים ב-24 (ואולי גם ב-25!) לאוגוסט. זו תהיה הפעם העשירית שנקיים את דרקוניקון (הכנס הראשון נערך ב-2007 בחנות פריק עם כ-40 שחקנים...)

הדברים המגניבים בדרקוניקון 2016

-        שלל משחקי תפקידים: השנה היו לנו עוד יותר משחקי תפקידים. במהלך היום רצו בפועל כ-50 שולחנות של משחקי תפקידים בנוסף למשחקי תפקידים חיים. ליגת ההרפתקנים של מבוכים ודרקונים 5 בלטה במיוחד, ולצידה גם משחקים של אגודת מגלי הארצות, עולמות פראיים, הדגמות למשחק חדש של יוצרים ישראליים: עיר בערפל, משחקים פרטיים ועוד.

-        הארכת הכנס ללילה: אחד המשובים שקיבלנו ב-2015 הוא שאנשים עובדים מגיעים לכנס מאוחר יחסית ואז הוא נגמר. השנה הארכנו את הכנס ללילה, ולפי המשוב הייתם מרוצים.

-        ספריית משחקי הלוח פופולארית כתמיד. הרבה אנשים מתחילים את הכנס בבוקר (או בשעה מאוחרת יותר) ופשוט משחקים עד הלילה במגוון האדיר של המשחקים שבספרייה.

-        הטורנירים של משחקי הלוח מתחילים להתרומם: בשנה קודמת היה לנו יותר טורנירים, אך רובם זכו להיענות מועטה. השנה צמצמנו את כמות הטורנירים והתמקדנו בטורנירים ביוזמת קהילת שחקני הלוח: מה שגרם לכך שכל הטורנירים רצו ובתפוסה גבוהה יותר. זה אחד היעדים שלנו בדרקוניקון – לפתח את "סצנת" משחקי הלוח בישראל למחוזות חדשים.

-        יוצרים ישראליים של משחקי לוח מגיעים לדרקוניקון. בנוסף להשקה של נדל"ן בקטן בכנס, הצטרפו אלינו מספר יוצרים ישראליים שהציגו משחקים מקוריים שלהם בכנס להרצות ניסיון ציבוריות – חוויה ייחודית לנסות ולהשפיע על משחק שטרם יצא לאור.

-        "משחקים וחושבים" ארגנו הדגמות מרובות של משחקי המיניאטורות מבית Games Workshop אותם הם מייבאים לארץ וזכו להצלחה: עשרות שחקנים השתתפו במשחקי ההדגמה וסדנאות הצביעה.

-        אהל שם הוא מקום גדול, עם אולם מרכזי רחב ידיים שבהחלט משאיר הרבה מקום לעוד. מצד שני, במקום יש רק שני אולמות קטנים, מה שמגביל אותנו במשחקי התפקידים החיים ובקיום הרצאות וערב תיאוריה המסורתי. אנחנו עדיין שוקלים האם להישאר במקום שנה נוספת או לחפש מקום שמציע שילוב מוצלח יותר של אולם ראשי עם חדרים קטנים יותר.

-        דוכן יד-2 זכה לשדרוג השנה. בהתאם, הקהל הצביע ברגליים ועשרות משחקים משומשים מצאו בית חדש וחם. מתחם הדוכנים הרגיל גם הציע מגוון גדול יותר של מוצרים לעומת שנה שעברה.

דבר קטן לפני שנמשיך: עקב נסיבות משפחתיות לא יכולתי להשתתף בכנס השנה בהתרעה של הרגע האחרון – המון תודה והערכה לסגל הנפלא של דרקוניקון, שהרים כנס מוצלח!

מספרים בקצרה ל-2016

בסיכום הכנס של 2015 הסברתי יותר לעומק את המתודלוגיה של המספרים בכנס, אז כאן רק אדווח בקצרה: בכנס היו קרוב ל-330 אנשים ששילמו על כרטיס להשתתף בכנס, כאשר ביחד עם מנחים ומתנדבים שגם שיחקו אנחנו מגיעים לכ-370 אנשים ששיחקו בכנס.

לעומת שנה שעברה, אם בכמות השחקנים ששילמו היה גידול של כ-10%, דווקא במספר הכרטיסים היה גידול של כ-15%, מה שמרמז שיותר אנשים שהגיעו לכנס, לא רק שיחקו בספרייה אלא גם השתתפו באירועים הדורשים רישום: בין אם משחקי תפקידים או משחקי לוח.

אתגרים ל-2017

החיפוש אחר מכונת הזמן ממשיך: בכל שנה לדרקוניקון יש מחזור חיים פחות או יותר קבוע:
אחרי אוגוסט אנחנו מלאים בהתלהבות וברצון להמשיך לשנה הבאה. אבל מכיוון שכולנו מתנדבים, בספטמבר אנחנו מגלים שיש עוד המון דברים לעשות: משפחה, עבודה, משחקים ועוד דברים מגניבים אחרים.

כך, בין ספטמבר לאזור ינואר-פברואר אנחנו מעבירים את הזמן ב"תנומת חורף" ושמים את דרקוניקון בצד.
בפברואר-מרץ האביב מתקרב ואנחנו מתעוררים, נזכרים שצריך לסגור מקום, לבדוק שכולם זמינים בקיץ, לגייס סגל חדש היכן שצריך, וכך הלאה. באפריל ובמאי אנחנו מתחילים להעלות הילוך, מנסים לשפר את הדברים שלא עבדו טוב בשנה שעברה, אך אז שעון החול מתקצר.

רק כאשר יוני מגיע אנחנו מתחילים לעבוד במלוא הקצב וכמובן מגלים שלא נספיק לעשות כל מה שרצינו ולשפר את כל מה שתיכננו.
אז אם יש לך מכונת זמן פנויה, נשמח להשאיל אותה לדרקוניקון. כך נוכל לעשות את כל הדברים במועדם. ואם אין לך מכונת זמן, אבל אתה רוצה לעזור – מצוין! צור עמנו קשר ונשמח למצטרפים חדשים לסגל שלנו.

חוזה רב-שנתי למקום: ככה עושים את זה בעולם הגדול: מוצאים מקום, מרוצים ממנו ואז סוגרים עמו את הכנס למספר שנים קדימה. אחד מהדברים הכי מורכבים בכנס זה לאתר מקום, וכפי שגילינו השנה, גם מקום טוב יכול להחליט שבשנה הבאה הוא כבר סגר חוזה עם מישהו אחר. זה יעד מרכזי לכנס הקרוב.

כנס רב-יומי: כל שנה אני מדבר על זה מחדש, אבל אני חושב שבכנס דרקוניקון העשירי, כלומר ב-2017, נוסיף יום לכנס! לפי המשוב שקיבלנו מכם, גם רובכם המכריע רוצה כנס רב-יומי.
הכיוון כרגע הוא להתרחב ליום שישי, לחצי יום כנס מהבוקר עד אחרי הצהריים, כך שכולנו נוכל להספיק גם לארוחת יום שישי. זאת התוכנית, והיא תלויה בהרבה גורמים, אך אני מאמין שנצליח.

יותר שחקנים בכנס: אחת מהסיבות העיקריות שבחרנו ביום שישי בתור יום נוסף לדרקוניקון, הוא שזה אינו יום עבודה. כך אנשים עובדים או בעלי משפחות שלא יכולים לפנות את יום חמישי יוכלו להגיע ביום שישי. יום שישי יכול להיות נוח יותר לחיילים בבסיס סגור, שמעוניינים להגיע לכנס בסוף השבוע. כמובן שמי שמגיע לשני הימים, ייהנה כפליים.

על מנחים ושחקנים: ב-2015 היה לנו סבבים שבהם כל משחקי התפקידים היו מלאים. השנה הוספנו כמות מכובדים של משחקי תפקידים, גם כי לא רצינו להגיד "לא" לאף מנחה, אבל בעוד סבב בוקר רץ בתפוסה כמעט מלאה, התפוסה בסבבי הצהריים והערב הייתה כ-80%-90% מה שגרם לביטול של שניים-שלושה משחקים בסבב.

כמי שמנחה וארגן בעבר את צוות הסערה (ליגת ההרפתקנים) זו תחושה לא נעימה שמבטלים לך משחק אחרי כל ההכנות לכנס: אני מכיר זאת מכנס ביגור מלפני מספר שנים, כאשר מתוך 14 משחקים שארגנתי, 10 משחקים בוטלו עקב חוסר במשתתפים. מצד שני, גם המצב ב-2015, בו משתתפים רצו לשחק אך לא היו עוד מנחים הוא מצב לא נעים.
אז אין לנו כדור בדולח, אבל בשנה הבאה נקפיד יותר על התאמת כמות המשחקים בתוכניה מול הכמות הצפויה, אפילו אם זה אומר לא לקבל את כל המשחקים שמנחים מגישים. בנוסף ננסה להקפיד יותר על חלוקת משחקים למגוון חתכי גיל.

אבל בסופו של דבר, זה המצב בכנסים – לעתים כל המשחקים מתמלאים, ולשחקנים אין מקום פנוי ולעתים ההיפך – משחקים מתבטלים עקב חוסר בשחקנים.

רישום מראש זה מגניב: ככה אתם שומרים לעצמכם מקומות במשחקים אותם אתם רוצים, והכרטיס מחכה לכם עם הגעתכם לכנס ללא צורך להמתין בתור ולהירשם במקום.
אבל מעבר לכך, אם אתם נרשמים מראש אתם עוזרים לנו ולכל באי הכנס האחרים – פחות אנשים שנרשמים במקום זה תור יותר קצר, וחווית כנס יותר נעימה. זה גם כיף למנחים ולמארגני הפעילויות לראות שאנשים נרשמים למשחקים שלהם מראש. לכן אחד הדגשים שלנו בשנה הבאה זה לעודד אתכם להירשם מראש: זה ללא תוספת מחיר וניתן לבטל את הכרטיס עד לכנס עצמו.

שיפור המודיעין והשילוט במקום: קיבלנו מספר הערות השנה על החוסר בשילוט במקום וגם על הבלבול שהיה לגבי חלק מהאירועים והמשחקים. בשנה הבאה נשפר את השילוט ואת המודיעין בכנס.

תם ונשלם הסיכום של דרקוניקון 2016

דרקוניקון 2016 היה הגדול והמוצלח ביותר עד היום, וזה פשוט כיף להמשיך לגדול ולפתח את כנס המשחקים של הקיץ בישראל.
תודה לכל המתנדבים ולסגל – אמרתי זאת בהתחלה ואומר זאת שוב: תודה! דרקוניקון מתעורר לחיים בזכות הסגל המופלא, המתנדבים וכמובן המנחים והשחקנים שבאים לכנס.

נתראה ב-24 לאוגוסט, דרקוניקון 2017 ממתין לכם
והנה תמונות מהשנה, שצולמו על-ידי אלירן ויורי

gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.