כנס המשחקים דרקוניקון עלה בדרגה!

כנס המשחקים דרקוניקון עלה בדרגה!

Information
פורסם ב07 יולי 2016
נכתב על ידי האיש הזקן
תגיות: דרקוניקון , אירוע , 136 , 174

דרקוניקון כנס משחקים 2016בעוד כחודש וחצי, ב-18 לאוגוסט, יתקיים כנס דרקוניקון 2016: כנס משחקי תפקידים ולוח ישראלי. כמו בכל שנה תמצאו בכנס עשרות משחקי תפקידים, מגוון עשיר של שיטות, ספריית משחקי לוח עשירה וגם אירועים וטורנירים מכל הסוגים – המתיישבים של קטאן, מג'יק, X-wing ועוד!

בדרקוניקון 2015 השתתפו מעל ל-300 שחקניות ושחקנים, מכל הגילאים והאזורים בישראל, והוא התרחש בבית הצנחן. השנה אנו עוברים למיקום חדש: אולם "אהל שם" ברמת גן, זהו מקום מרווח ומפואר יותר. בנוסף אנו מרחיבים את שעות הפעילות של הכנס כך שתוכלו לשחק יותר ולפגוש עוד חברים.

הקווסט אחרי המקום המושלם לכנס

ב-2015 ערכנו את הכנס בבית הצנחן ברמת-גן, המקום המיתולוגי של כנסי מבוכים ודרקונים ומג'יק לפני כעשרים שנה. המקום היה נפלא, אפילו שהיה מעט צפוף, ותכננו במקור להמשיך עמו גם ל-2016. אך לפני מספר חודשים קיבלנו עדכון שבית הצנחן השכיר את האולם שלהם למשך כל הקיץ לטובת קייטנה. כהורה לילדים קטנים אני בהחלט יכול להעריך את זה, אך כמארגן כנסים זה מבאס.

לאתר מיקום מוצלח לכנס זהו אתגר מורכב ביותר, בייחוד כשמדובר בכנס של מעל 300 אנשים. אנחנו גם גדלים כל שנה ב-15-20%, אז הגביע הקדוש הוא למצוא מיקום שיהיה אפשר לקבוע בו את המאורה שלנו, השנה נגלה האם אהל שם יזכה בתואר הנכסף :)

אז מה בעצם אנחנו מחפשים במיקום? המרכיבים של מיקום מוצלח הם: אולם מרכזי למשחקי הלוח ולדוכנים, אולמות קטנים לפרויקטים ולמשחקי תפקידים מיוחדים, מיקום במרכז שנגיש בתחבורה ציבורית, וכמובן בתקציב מתאים - אנחנו קבוצה של אנשים פרטיים, בלי גוף מסחרי או ארגון שעומד מאחורינו, כך שההכנסות שלנו הם מכרטיסים (ואנחנו שומרים על מחירי הכרטיסים זולים בהשוואה לאירועים מקבילים).

אירוע של 300-400 אנשים בישיבה מסביב לשולחנות נמצא באזור הדמדומים: יש הרבה מקומות שיכולים לארח אירועים של עד כ-200 משתתפים, אבל מעבר לכך, מרבית המיקומים הם גדולים יותר, כגון אולמות אירועים או בתי-מלון, שדורשים תקציב גבוה בהרבה. לאחר חיפוש ארוך, לפני כחודש סגרנו במקום המתאים: היכל אהל שם, שנמצא ממש מעבר לכביש לבית הצנחן.

האולם הראשי של אהל שם הוא אולם ענק שניתן לחלק אותו ובמקום יש גם שני אולמות קטנים יותר שמתאימים למשחקי תפקידים, לובי נחמד וקפיטריה שתפעל בזמן האירוע. הוא צמוד לבית הצנחן, ולגני יהושע, כך שמדובר באזור ירוק ונעים ובמרחק הליכה של דקות ספורות נמצא רחוב אבא הלל סילבר עם שפע אוטובוסים ומסעדות.

כנס ארוך יותר עם עוד משחקים

בשנים הקודמות דרקוניקון התחיל בשעות הבוקר והסתיים בתשע בערב, אך שמענו רבים ממכם אומרים שהם רוצים עוד מדרקוניקון. גם אנו רוצים יותר דרקוניקון – המטרה היא להפוך את דרקוניקון לכנס דו-יומי: צעד קדימה לדרקוניקון ולקהילת השחקנים בארץ. כך גם לנו יהיה כנס משחקים קיצי רב-יומי.

השנה זה עדיין לא הולך לקרות, למרות שהרגע הולך ומתקרב. למעשה אחד התנאים לכנס דו-יומי, זה למצוא מקום קבוע וכבר הסברתי שזה לא פשוט... אבל השנה כן נרחיב את שעות הכנס, כך שהוא יסתיים בשעה 23:00 בלילה.

אז גם אם אתם מגיעים לדרקוניקון אחרי העבודה, בשעה חמש או שבע בערב, עדיין יהיה לכם מספיק זמן בכדי ליהנות מכמה סבבים של משחקי לוח או משחק תפקידים. הרחבת שעות הכנס באה בעקבות הבקשות הרבות ששמענו מכם בעניין – מענה לחבר'ה שעובדים ורוצים לשחק בכנס. יתרון נוסף הוא האפשרות לקיים את משחקי התפקידים בסבב הערב במשך זמן ארוך יותר, של חמש שעות למשחק, בין משחק שולחני ובין משחק חי.

אם נראה שהרחבת השעות מצליחה, ייתכן שנחליט להאריך את שעות הכנס עד לחצות. כמובן שהגביע הקדוש הוא לעבור לפורמט רב-יומי: חמישי וכנראה שגם שישי. אמנם יום שישי לא יהיה יום משחקים מלא, אבל זה יאפשר לאנשים שעובדים במהלך השעות, וגם למשפחות, להגיע בבוקר ועד אחרי הצהריים.

dragoncon2015 14

מה עוד אתם רוצים לראות בכנס?

דרקוניקון הוא כנס לקהילת השחקנים הישראלית, שחקני תפקידים, לוח וכל משחק תחביב אחר. לאחר שתיארתי מה אנחנו מכינים לכם השנה, נשמח לשמוע גם מה אתם חושבים – בתגובות כאן, בפייסבוק או בכל מקום אחר.

אם יש לך רעיון לפרויקט חדש, הצעה לשיפור הכנס, או בקשה מאיתנו – נשמח לשמוע. אנחנו מארגנים את הכנס בהתנדבות, ועושים זאת מאהבה לתחביב ונהנים לראות מאות שחקנים מתאספים יחדיו כדי לעסוק בתחביב הטוב ביותר – משחקים!

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.