אלופי האור, צעדים אחרונים והתחלות חדשות

אלופי האור, צעדים אחרונים והתחלות חדשות

Information
פורסם ב09 ינואר 2016
נכתב על ידי האיש הזקן

champs cover אלופי האור הרפתקה פאת'פיינדרההרפתקה אלופי האור, למשחק התפקידים פאת'פיינדר, נשלחה היום לתומכי מימון ההמונים בגרסת הספר הדיגיטלי (שגם זמין לרכישה). במקביל הספר הפיזי בתהליכי הדפסה, וזה זמן מצוין לדבר על העתיד: התאימות למהדורה 5 ויעדי ההרחבה השונים, ועל התוכניות העתידיות של עולם המערכה איי הסערה.

רגע, לא שמעת על אלופי האור?
בהרפתקה אלופי האור מזימה מאיימת על העיר פריהולד והדמויות צריכים לעצור אותה. בהצלחה הדמויות תהפכנה לגיבורים, אך בכשלון כוחות הרוע ישתלטו על העיר. ההרפתקה משלבת אתגרים קלאסיים של מבוכים ודרקונים: קרבות מול מפלצות במבוכים, חקירה עירונית ואתגרים דיפלומטיים. היא מיועדת לפאת'פיינדר או מבוכים ודרקונים, לדרגות 4-5.

הספר הדיגיטלי מופץ דרך חנות גיבורים, שעבורי הוא גם תוצר של מימון ההמונים – בלעדיכם, לא הייתי דוחף להקים חנות אינטרנט עברית למשחקי תפקידים.

ספרים דיגיטליים בדרך!

בפעם האחרונה שעדכנתי אתכם, סיימנו את האומנות של אלופי האור ונותר רק לעבוד על הכריכה. אך השקת הספר התעכבה גם עקב חנות גיבורים, או עקב הצורך למצוא פתרון מעולה להפצת הספרים הדיגיטליים לתומכים. שלוש האפשרויות העיקריות היו:

שליחה במייל של הספר: לא ישים עקב גודל הספר, אבל גם כי זה לא מאפשר לך להוריד את הספר בכל זמן שבו תרצה, ומכל מקום שבו אתה נמצא. שימוש בדרופבוקס או פתרון דומה לא מאפשר לי לדעת שכל התומכים קיבלו את הספר.

שימוש באתר בחו"ל, כגון DrivethruRPG: הפתרון שבו הפיצו עד היום ספרי משחקי-תפקידים דיגיטליים בעברית. אבל האתר הוא באנגלית והספר טובע בין שלל המוצרים בלעז. זה פתרון מהיר, אך לא באמת מקדם את התחביב בישראל.

אתר חדש בעברית שתומך במכירת ספרים דיגיטליים: הפתרון הנבחר! בחנות גיבורים אפשר גם לקנות ספרים דיגיטליים, גם ספרים פיזיים ואפילו שילוב שלהם.

חנות גיבורים מהווה מהפכה באופן מכירת משחקי תפקידים בעברית. בפעם הראשונה קיים אתר ישראלי שמאפשר למכור ספרים דיגיטליים ומדגיש יצירה ישראלית. עם השקת האתר תמצאו בו ספרים של הוצאת הגיבורים מבית העמותה, ושל הפונדק הוצאה לאור. אך האתר פתוח לכל יוצר של משחק תפקידים בעברית.

אלופי האור לבית הדפוס

הנה הכריכה המלאה של אלופי האור, בעיצובו של ברק ברודו:

champs spread

בקרוב תוכלו גם להחזיק בידכם את אלופי האור ולרכוש את ההרפתקה בחנות הספרים הקרובה לביתכם. לדעתי המשוחדת בעליל היא הרפתקה מצוינת המציגה לראשונה בעברית הרפתקה עירונית כמו שצריך. ההדפסה של הספרים צפויה להסתיים בשבועיים הקרובים ולאחר מכן הספרים ישלחו לתומכים בדואר. רק לאחר שכל הספרים ישלחו נתחיל בהפצת הספרים לחנויות, דבר שצפוי לקחת כשבועיים נוספים.

אך העבודה לא הגיעה עדיין לסיומה: במהלך החודשים הקרובים אמשיך ואמלא את כל יעדי ההרחבה שהגענו אליהם ואעבוד על הרחבות הרשת. התוכנית שלי היא לשחרר יעד אחד בכל חודש, כשבתחילה אתמקד בהמרה של ההרפתקאות "מגילות העוצמה" ו"אלופי האור" לתאימות עם המהדורה החמישית של מבוכים ודרקונים.

היעדים הנוספים הם שחרור הרחבת רשת על הארגונים בפריהולד, אליהם ההרפתקנים יכולים להצטרף, והפתעות נוספות. ואני גם לא שוכח את יעד ההרחבה המוסיף את ההרפתקה "קללת אדון התוהו". בשלב ראשון הכוונה היא להרפתקה קצרה יחסית (10-15 עמודים) אבל אולי העתיד יפתיע :)

פאת'פיינדר בעברית והעתיד של איי הסערה

לפני שלושה חודשים יצא לאור ספר החוקים הבסיסי של פאת'פיינדר בעברית, וכך התחיל עידן חדש. קשה לדעת כיום עד כמה פאת'פיינדר מצליח, למרות שלפי אינדקציות ראשונות יש ביקוש לשיטה, ייקחו עוד מספר חודשים עד שנדע באמת אם היא הצליחה.

מבחינתי, לאחר היציאה לאור של אלופי האור, זה זמן טוב לבחון את השוק ולהבין להיכן הוא מתפתח – כמה ביקוש נוסף יש לתוכן מודפס בעברית.

מכיוון שאני אוהב הרפתקאות, אחד החשודים המיידים לספר נוסף הוא פרסום הרפתקה נוספת, אולי על הבסיס של "קללת אדון התוהו" או הרפתקה חדשה לגמרי. מכיוון שכבר יש שתי הרפתקאות למתחילים של פאת'פיינדר בעברית, אני אכוון לדרגות גבוהות מעט יותר (5-6). כך תוכלו להשתמש בהרפתקה גם כהמשך ל"אלופי האור".

עם זאת, לפני שאוציא לאור הרפתקה נוספת של פאת'פיינדר, לא מספיק להמתין כדי להבין שפאת'פיינדר מצליחה בעברית, אלא גם שהרפתקאות מצליחות. באופן מסורתי הרפתקאות נחשבות למוצלחות פחות מספרי הרחבה, אם כי זה לא תמיד תואם את הנסיון שלי. אני מעריך שבקיץ כבר אוכל לדעת האם יש ביקוש שמצדיק הרפתקה נוספת בעברית - שאם תצא לאור, זה יקרה ב-2017. זה נשמע רחוק, אבל להוציא הרפתקה או משחק תפקידים כלשהו לאור זה עסק מורכב. אחרי אלופי האור, אני מרגיש שאני צריך להתמקד גם בדברים אחרים בחיים, שהיום הם מורכבים יותר מהתקופה בה הייתי סטודנט.

מוצר אחר שאני חושב עליו, ולא מעט בזכות הסקירות של איתמר לספרי ההרחבה "גיבורי הרחובות" ו"גיבורי הפרא" של פאת'פיינדר, הוא להוציא ספר הרחבה לשחקנים. הספר יורכב רובו ככולו מתוכן מכאני חדש לפאת'פיינדר שמצד אחד יתבסס על איי הסערה, אך מאידך יהיה שמיש בכל משחק ועולם מערכה. בספר תהיה גם הקדמה קצרה לעולם, למי שמעוניין.

מכיוון שאני לא מחשיב את עצמי מומחה ביצירת מכאניקה לפאת'פיינדר, ובשילוב עם העובדה שכנראה לא יהיה לי זמן פנוי לכתוב ספר נוסף, פניתי לאנשים אחרים לכתיבת הספר. נמתין ונראה איך זה יתקדם, אבל אם הכל ילך כצפוי – אני מקווה להוציא אותו לאור עוד השנה.

בכל מקרה, למרות שמצד אחד מאוד נהנתי ממימון ההמונים של אלופי האור, המוצר הבא שלנו לא יהיה במימון המונים. בניגוד למצב לפני כשנה, שאף אחד לא ידע כיצד פאת'פיינדר יצליח בעברית, בחודשים הקרובים כולנו נדע זאת. אני מאמין שגם פאת'פיינדר, וגם המוצרים החדשים של איי הסערה ישגשגו ב-2016 ובעתיד הנראה לעין. מימון המונים זה כיף, אבל זה גם דורש עמידה בלוחות זמנים - פרסום איי הסערה נעשה מתוך אהבה למשחקים, ואני מעדיף לעשות זאת בקצב שלי, ללא ההרגשה שאם החיים האמיתיים התערבו באמצע אז אני לא עומד בציפיות של התומכים.

אשמח לשמוע גם מה את/ה חושב בנושא שפרסמתי בפורום: מה אתם רוצים לראות בעתיד לאיי הסערה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.