סיכום דרקוניקון 2015, עוד חוויה מופלאה

סיכום דרקוניקון 2015, עוד חוויה מופלאה

Information
פורסם ב16 ספטמבר 2015
נכתב על ידי האיש הזקן

b_190_0_16777215_0_0_images_stories_Draconicon-Logo-2015.pngעבר חודש מאז דרקוניקון 2015, והגיע הזמן לסיכום המסורתי של כנס המשחקים של הקיץ - שכמו כל שנה, צומח ומתפתח. בין אם זה השקות של משחקים חדשים בעברית, כגון חידושים והמצאות השנה, שיא חדש בכמות המבקרים בכנס, או מקום חדש ומפואר בדמות בית הצנחן, דרקוניקון זה כיף.

דרקוניקון משלב משחקי לוח עם משחקי תפקידים, כשהשנה ליגת ההרפתקנים של מבוכים ודרקונים 5 הריצה משחקים ראשונים בכנס. במקביל היו לנו בכנס תשעה טורנירים של משחקי לוח, כולל הטורניר השנתי של המתיישבים של קטאן, ועוד. אני בטוח שנהנתם בכנס, ונתראה שוב ב-18 לאוגוסט 2016.

לפני שאמשיך עם הסיכום המפורט אני רוצה להגיד תודה לסגל הנפלא של דרקוניקון, שמצליח כל שנה להרים כנס גדול. בפורום תוכלו גם לקרוא חוויות של השחקנים בכנס.

הדברים המגניבים בדרקוניקון 2015:

והנה רשימה חלקית של הדברים שאהבתי:

- בית הצנחן: לאחר שנתיים במרכז הקהילתי רמת אביב, היינו צריכים מקום גדול יותר, ובית הצנחן היה מעולה. בין אם זה האולם הענק של המשחקים, הלובי בכניסה, או השטח הפתוח בחוץ, מדובר בעליית מדרגה. להערכתנו הוא גם מספיק גדול לשנה הבאה, גם עם גידול הצפוי בכמות המשתתפים בכנס.

- ספריית משחקי הלוח ממשיכה לשגשג משנה לשנה. מי שביקר באולם, ראה בכל זמן נתון עשרות שחקנים נהנים ממנה. אין ספק שתחביב משחקי הלוח פורח בישראל, ורואים את זה גם בדרקוניקון, וגם בארועים הרבים של משחקי לוח בכל הארץ.

- אבל לא רק משחקי לוח פרחו בכנס, גם משחקי התפקידים היו מלאים מהבוקר עד הערב. כל שנה עוד מנחים מצטרפים אלינו, וכל שנה גם עוד שחקנים. בין אם זה משחקים מאורגנים של פאת'פיינדר או מבוכים ודרקונים, משחקים חיים או אף הרצאות - בשבילי משחקי תפקידים הם האהבה הראשונה וזה תענוג לראות שכל המשחקים בכנס רצים. השנה רצו 37 משחקים שולחניים, שני משחקים חיים ושתי הרצאות.

- למרות שלא הייתה השקה של פאת'פיינדר ואלופי האור בכנס (הם צפויים להגיע בתוך כחודש), כן הייתה לנו השקה של משחק לוח חדש בעברית, חידושים והמצאות מבית פרש משחקים. זהו תרגום לעברית של Innovation.

- השנה היו לסגל חולצות, והן היו צהובות! לירן הוביל את המאמץ בנושא זה, וזה בהחלט השתלם. אפילו שאני לא בטוח כמה אוהדי בית"ר יש בסגל.

- האתר שלנו עבר רענון מאחורי הקלעים, כשעברנו מטכנולוגיה מיושנות של Access לתשתית מודרנית יותר. הידד לתומר על העבודה קשה, ולמרות שלא ממש ראיתם תוצאות השנה, זה בונה תשתית לשנים הבאות.

מספרים, מספרים ועוד מספרים

כמו כל שנה, דרקוניקון צומח וגדל. גם השנה יש גידול במספרים, אבל הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן. כשמסתכלים על כנס, אפשר לספור אותו בכמה אופנים. לדוגמה, יש הבדל בין כמות הכרטיסים לכמות המשתתפים. כרטיס הוא כניסה לאירוע, אך אותו אדם יכול להשתתף במספר משחקים, בעוד מי שמשחק בספריה כל היום, לא קונה אף כרטיס. לכן בעיניי זה לא מדד טוב לדרקוניקון.

שאלה נוספת היא כיצד לספור אנשים שמשחקים אך לא משלמים. לדוגמא, מתנדבי הכנס מקבלים כרטיס כניסה בחינם, וכמובן שמנחים לא משלמים על המשחק שאותו הם מנחים - למרות שהם בהחלט משתתפים בכנס ומשחקים בו. הקטגוריה האחרונה היא אנשים שמתבלבלים בכניסה, ולא מבינים שצריך להרשם לכנס בכדי לשחק בספרייה. מצד שני, גם יש את אלו שנרשמים לכנס מראש ולא מופיעים. לדוגמא, ב-2014 היו כ-240 אנשים ששילמו על כרטיס בפועל, אך כ-280 אם סופרים גם את המנחים, המתנדבים.

ב-2015 היו מעל ל-300 אנשים ששילמו על כרטיס למשחק, וסביב כ-350 אנשים אם סופרים את המנחים, המתנדבים והדב"שים במשחקים השונים. אין ספק שזה גידול מרשים, של כ-25% בכמות המשתתפים בכנס. הצפי שלנו הוא לגידול של 10-20% בשנה והשנה התעלנו על הציפיות!

כהערה, בתחום הכרטיסים לארועים הגידול היה נמוך יותר, "רק" כ-15%. לדעתי זה נובע שמרבית שחקני הלוח מגיעים בכדי לשחק בספריית משחקי הלוח, ואולי בארוע אחד. לעומת שחקני התפקידים, שמשתתפים במגוון רחב יותר של ארועים.

בשורה התחתונה: היה גדול :)

דגשים וחידושים ל-2016

18 לאוגוסט 2016, רשמו ביומנים!

יש לנו כבר תאריך לכנס הקרוב, וכרגע התוכנית להמשיך ולקיים אותו בבית הצנחן. גם אם נגדל ב-25% כמו השנה, המקום עדיין גדול דיו. וככל שאנחנו הולכים וגדלים, יותר קשה למצוא מקום בתקציב שפוי (מחיר הכניסה הוא 20 ש"ח, זול יותר מכל כנס או אירוע אחר בתשלום בארץ). לכן נשמח לפגוש אתכם שם, למרות שאם אתה מכיר מקום אחר שמתאים, צור עמי קשר!

כמו כל שנה, יש לנו דגשים לשיפור בשנה הבאה: כי אם לא נשאף להיות טובים יותר, אז איפה הכיף? בין היתר חלק מהיעדים שלנו הם:

- פיצוח הנוסחה לטורנירים של משחקי לוח וקלפים. למרות שהשנה התקיימו שבעה טורנירים בכנס, למעט קטאן ומנצ'קין, יתר הטורנירים היו בנוכחות דלה יחסית. זאת למרות שהכנס עצמו גדל בצורה מרשימה באותן שלוש שנים. כנראה שזה לא ב DNA הישראלי לשחק בטורנירים בכנסים. אבל כמו שפעם כנסים של משחקי לוח לא היו מוכרים, גם את זה אני מקווה שנשנה. טורנירים זו חוויה ייחודית שאפשר לקבל רק בכנסים.

- להוסיף עוד משחקי תפקידים לכנס. זה דגש חוזר כל שנה, ב-2015 היו לנו עוד 30% משחקים, אבל מסתבר שזה הספיק בקושי. אז גם שנה הבאה, נצטרך להוסיף עוד משחקים, בין אם מיינסטרים, אינדי או פרוייקטים מגניבים.

- שיווק למעגל השני של השחקנים: לרוב אנחנו מצליחים להגיע למעגל הראשון, שחקנים שמעורים בקהילה האינטרנטית, מגיעים לפעילויות שונות וכך הלאה. השנה הגענו לגידול של 25% בכמות המשתתפים, למרות שאיש השיווק שלנו רכש בית חודשיים לפני הכנס (מזל טוב!) כך שלמעשה השיווק היה יותר מפה לאוזן. אין ספק, שאם נוכל להגיע למעגל השני של השחקנים, אזי תראו עוד הרבה חברים בכנס, ובהתאם המון פעילויות נוספות ודברים חדשים.

- להמשיך ולשדרג את התשתיות והלוגיסטיקה. נכון שזה הכי משעמם? אבל חולצות זה מעולה, יהיו גם שנה הבאה. גם שיפור אתר מאפשר לנו להפוך את חווית רכישת הכרטיסים לטובה יותר. יש עוד רשימה של דברים שאנחנו רוצים להפוך לטובים יותר, ויש לנו סבלנות.

וזו הזדמנות טובה להזכיר שאם את (או אתה) אוהבת משחקים, נהנית מאתגרים, רוצה להצטרף לסגל, שלחי לי הודעה. 

השנה גם הייתי בג'נקון - אני תמיד אוהב להגיד שמודל החיקוי שלי לדרקוניקון הוא ג'נקון, אבל אחרי שביקרתי בו השנה (פעם שנייה), אני לא בטוח שזה נכון. ג'נקון הוא כנס ענק, מוקד משיכה לשחקנים מכל העולם. אך הוא גם כנס המוני, שמערב שלל תחומים ופעילויות, ובסופו של דבר דורש ניהול מקצועי ותקציב אדיר. בצד התוכן, דרקוניקון ימשיך להיות הכנס המוביל בארץ למשחקי שולחן - משחקי תפקידים, לוח, קלפים ומיניאטורות. אך בצד הארגוני, הדגש שלנו ימשיך להיות על הקהילה ועל כנס אינטימי עם סגל מצומצם, ולא במרדף אחרי הקהל או השורה התחתונה. לי הרבה יותר כיף להיות בכנס של 400 שחקנים, מאשר בכנס של 1400 חובבי משחקים, אנימה, מד"ב וכיו"ב.

אבל לדעתי, מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים מצוין! יצא לי לדבר עם הרבה אנשים אחרי הכנס, והרבה אמרו לי שדרקוניקון הוא כנס המשחקים הטוב בישראל, וזו המחמאה הכי גדולה בשבילי. 

תמונות, רבותיי, תמונות

gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
gallery1
 
 


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.