אלופי האור, פאת'פיינדר בעברית, דרקוניקון וג'נקון!

אלופי האור, פאת'פיינדר בעברית, דרקוניקון וג'נקון!

Information
פורסם ב28 יולי 2015
נכתב על ידי האיש הזקן

כל אלה ועוד, בכתבה מיוחדת של האיש הזקן על הנושאים הלוהטים בעולם המשחקים הישראלי, בדגש על דרקוניקון 2015 שמתקיים ב-13 לאוגוסט.

נתחיל בעדכון סטטוס לגבי ההתקדמות עם אלופי האור, שהכתיבה שלו הסתיימה, אך הגרפיקה שלו עדיין בעבודה. כהחלטה מושכלת, שגם נובעת מכך שהתרגום לעברית של פאת'פיינדר מתעכב ויגיע רק בספטמבר, החלטתי לדחות קמעה את השקת אלופי האור לתחילת ספטמבר, כך שנביא לכם את המוצר הטוב ביותר. פירוט בהמשך, אבל טיזר קצר – נוספו עוד 4 עמודים להרפתקה!

Freehold Map

הבשורות הטובות לגבי פאת'פיינדר הן שספר הבסיס נמצא על ספינה בדרך לישראל, וצפוי להגיע לידיים של כולנו בספטמבר. עם זאת, אוגדן המפלצות יגיע בזמן מאוחר יותר. אז לא תהיה השקה של פאת'פיינדר בדרקוניקון, אבל כן יהיו השקות אחרות (חידושים והמצאות!) וגם שברנו שיא חדש בכמות משחקי התפקידים בכנס והכפלנו את מספר הפעילויות של משחקי לוח, מה שממשיך וממצב את דרקוניקון ככנס משחקים גדול ומגוון שפונה לכל השחקנים והשחקניות.

לפני שאמשיך, אציין שאני כותב מלים אלו בשדה התעופה בדרכי לג'נקון, כנס המשחקים הגדול באמריקה, שמהווה השראה עבורי לדרקוניקון. במהלך הכנס אעדכן אתכם לגבי חדשות חמות מהכנס בציוצים מהטוויטר של הפונדק.

אלופי האור – עדכון סטטוס

הרפתקה מעולה! כך אמר לי יותר מאדם אחד שקרא אותה, מה שהופך אותי למאושר מחד, וקפדן מאידך: מה עוד אפשר לשפר כדי להפוך אותה לטובה יותר? צוות הביקורת של ההרפתקה כולל כחצי תריסר אנשים, שנתנו משוב על הטיוטה הסופית של ההרפתקה. ההרפתקה משלימה בקרוב את תהליך הרצת-המבחן (פלייטסט) שלה בשלוש חבורות משחק שונות.

כפי שאתם רואים לעיל, התקדמנו הרבה עם המפות של אלופי האור, בזכות ברק ברודו המוכשר. אחד מיעדי ההרחבה של ההדסטרט שלנו היה מפות צבעוניות ואנחנו מנצלים את זה עד הסוף, כולל המפה של פריהולד – שלדעתי היא המפה המושקעת ביותר שיצאה אי פעם במשחק תפקידים ישראלי.

גם האיורים לאלופי האור מתקדמים, אם כי בקצב מעט איטי יותר ממה שתכננתי. הן הכריכה והן האיורים הפנימיים נמצאים בשלב של סקיצות, אך אין עדיין אמנות סופית. אני צופה שתוך כשבועיים כל הגרפיקה תהיה מוכנה.

השלב הבא הוא העריכה שתתחיל בסוף שבוע זה, אני מתכנן שגם שלב זה יסתיים באמצע אוגוסט. נוסיף עוד כשבוע לעימוד, ועוד שבוע לעיכובים בלתי-מתוכננים, ונקבל שבסוף אוגוסט אלופי האור תיכנס לבית הדפוס, בזמן לחגים.

מלכתחילה ספר החוקים הבסיסי היה צפוי לצאת לאור באפריל, ולכן הוצאתי את ההדפסה החדשה של מגילות העוצמה באפריל. כעת ספר החוקים הבסיסי צפוי להגיע בספטמבר, וזה המועד שבו גם אלופי האור תהיה זמינה בחנויות.

ומלה לסיום: אחרי שכתבתי ועמלתי, מתברר שאלופי האור צמחה בשמונה עמודים, והיום ההרפתקה עצמה היא 40 עמודים, יותר מיעד ההרחבה של 36 עמודים. לאחר התלבטות, החלטתי להשאיר את מחיר ההרפתקה על כנו, אך הנספח המובטח של פירוט הארגונים של פריהולד יהיה זמין כקובץ דיגיטאלי להורדה בחינם. הקובץ ייכתב כמידע שזמין לשחקנים כך שתוכל לשלוח אותו לכל שחקן שחפץ בו כדי שיוכל לבנות את הדמות עם הרקע המושלם להרפתקה. אם תמכת בקמפיין מימון ההמונים, ואתה חש שההחלטה שקיבלתי אינה לטעמך, אנא צור עמי קשר.

דרקוניקון 2015 – הולך להיות לוהט

בינתיים דרקוניקון 2015 מתגבש להיות הכנס המוצלח ביותר עד היום. הסגל הנפלא של הכנס עומל עליו לילות כימים, וכרגע כמות משחקי התפקידים שבכנס מגיעה לשיא של כל הזמנים, כולל שני משחקי תפקידים חיים, ערב תיאוריה בניצוחו של חגי אלקיים, השקת ליגת ההרפתקנים של מבוכים ודרקונים 5 בישראל ועוד.

במקביל, תחום משחקי הלוח בכנס זכה להשקעה מרובה של איתי בן-עברי ואביעד בן-דב, בזכותם יש לנו עושר סדנאות וטורנירים הכוללים אפילו סדנאות ייעודיות לילדים, עם משחקים שמתאימים לגילאי 7-10. זאת במקביל לסדנאות על משחקים "כבדים" כגוןTwilight Struggle  ועוד. אין זה סוד שמשחקי הלוח הם תחביב בצמיחה אדירה, אנחנו רואים זאת משנה לשנה בדרקוניקון וגם תהיה הרצאה על הנושא למתעניינים.

תחום ישן-חדש שזוכה לעדנה בדרקוניקון, הוא תחום משחקי המיניאטורות. בכנס תוכלו לשחק במשחקי הדגמה, ללמוד כיצד לצבוע ועוד, זאת במקביל לשולחנות משחק מושקעים לשחקנים ותיקים ולתחרות יד הזהב לצובע המוכשר ביותר. אני שמח לראות שתחום זה מתעורר לחיים בזכות היבואן החדש "מו"ח - משחקים וחושבים".

ארגון דרקוניקון הוא אתגר לוגיסטי מורכב, וכל שנה מחדש אני מתפעם מההישגים ומההשקעה של המתנדבים הנפלאים שמארגנים אותו. בסופו של דבר, המטרה האישית שלי היא שיהיה בארץ כנס משחקים גדול, בסגנון של ג'נקון, שפונה לכל השחקנים וכל המשחקים. הדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו ממשיכים להתקדם.

ג'נקון 2015

gencon banner

השנה אני אשתתף בפעם השנייה בכנס Gencon, כנס המשחקים הגדול באמריקה ויש הטוענים שבעולם כולו – המתחרה השני הוא כנס אסן שבגרמניה. ג'נקון הוא חוויה נהדרת לכל חובב משחקים, ויש בו מעל ל-50,000 מבקרים ביום. כשמבקרים בכנס כזה, מבינים שמשחקים הם דרך חיים למאות-אלפי אנשים ואף יותר, ומרגישים את העוצמה.

בארץ עד היום כנסי המשחקים הם קטנים יחסית, עם מאות בודדות של שחקנים. אייקון אמנם מגיע למספרים גדולים בהרבה, אך רק מיעוט מהמשתתפים בו הינם שחקנים. אני מכוון להפוך את דרקוניקון למקבילה הישראלית של ג'נקון – אך חשוב גם להבין את ההבדלים בין השניים.

למשל, בכנס אמריקאי המשתתפים שוכרים חדרים במלון, ומתייחסים להשתתפות בכנס כמעין חופשה. עלות השתתפות ממוצעת בכנס ג'נקון היא מעל 500 דולר להערכתי, וזאת לפני הוצאות במהלך הכנס כגון כרטיסים ורכישת משחקים. מה היתרון בכך? רבים מהכנסים האמריקאים מתקיימים בבתי-מלון, כאשר המלון מספק את שטחי האירוח במחיר מוזל בתמורה לכך שמאות אנשים שוהים במלון עבור הכנס.

בארץ, דרקוניקון היום הוא כנס קטן מכדי לשכור אולמות מפוארים בבתי-מלון או במרכז הקונגרסים. מאידך, הכנס כבר גדול מדי למרבית המקומות הקהילתיים. אילו היינו בארצות הברית, יש מגוון רחב של מרכזי כנסים, מצנועים עד מפוארים, שיודעים לארח מאות משתתפים במקביל. בארץ, מקומות כאלו הינם נדירים - זהו אתגר לא פשוט למצוא מקום שיכול לארח במקביל 400 אנשים, שיש בו גם אולם מרכזי וגם חדרים, במרכז הארץ, וכמובן איכותי. לבסוף, מכיוון שמחיר הכניסה לכנס ישראלי הוא בערך 40 ש"ח, ואחרי הוצאות אנחנו נשארים עם בערך 20 ש"ח ביד לשכור מקום, התקציב שלנו נמוך משמעותי.

הבדל נוסף ובלתי נמנע הוא היחס לסוף-שבוע בישראל. בארצות הברית, מרבית הכנסים נערכים בסוף-שבוע מורחב כך שניתן בקלות לערוך את הכנס במועד שמרבית האנשים זמינים. בארץ, קהל השחקנים הדתי לא יגיע לכנס בסוף-שבוע, וגם אין תחבורה ציבורית בשבת. הפתרון שכנסים אחרים מצאו לכך הוא עריכת הכנס בחול המועד של חג סוכות או פסח. לעומתם, דרקוניקון נערך בקיץ, וכיום הוא נערך ביום חמישי. מועד זה נוח לתלמידים ולסטודנטים, אך אנשים עובדים לוקחים יום חופש. כדי להרחיב את דרקוניקון ליותר מיום אחד אפשר לגלוש לחצי יום שישי, או לשני ימים באמצע שבוע - דבר שמהווה קושי עבור אנשים עובדים. בחו"ל, זה בכלל לא בעיה.

לבסוף, הקהל שונה. בארץ הגיל הממוצע בדרקוניקון הוא סביב ה-18. בחו"ל, הגיל הממוצע בכנסים הוא איפשהו בין 25 ל-35 להערכתי, ואין כמעט משתתפים מתחת לגיל 15, לפחות כאלו שהגיעו ללא קרובי משפחה מבוגרים. זה לא בהכרח חסרון או יתרון, אבל זו נקודה למחשבה.

לסיכום

אני הולך לג'נקון, יאי! ושבועיים אחרי זה אני מארגן את דרקוניקון 2015, דאבל יאי! וגם אלופי האור יוצא, ואז אני חייב למצוא מכונת זמן כדי לבלות כמו שצריך עם המשפחה. זה פשוט יומן עמוס להפליא. אבל עמוס בצורה נהדרת.

ייתכן ששמת לב שהפונדק האט קצת בקצב הפרסומים שלו בזמן האחרון, ואחת מהסיבות היא כי אני לא פנוי. אז אם הגעת עד לכאן וברצונך לתרום לתחביב המשחקים בישראל, לכתוב כתבות וסקירות לפונדק זו דרך נהדרת :).


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.