שלושה חידושים בדרקוניקון, ועדכון על אלופי האור

שלושה חידושים בדרקוניקון, ועדכון על אלופי האור

Information
פורסם ב09 יוני 2015
נכתב על ידי האיש הזקן

Draconicon Logo 2015בשבועות האחרונים אני עוסק בארגון כנס דרקוניקון 2015, שזו הפעם השמינית שהוא יתקיים. כמו בכל בשנה, אנחנו שואפים לשפר את הכנס בשבילכם ובשבילנו.
יש עוד חודשיים וקצת לדרקוניקון, אז זה זמן מצוין לספר לכם איך הוא מתחדש השנה – מקום חדש, שיפורים לאתר וללוח-הזמנים של הכנס, וגם השקות למשחקי תפקידים ולוח חדשים.

במקביל העבודה על אלופי האור מתקדמת, כשהטיוטה של ההרפתקה כבר מוכנה ויוצאת להרצות-ביקורת. התחלנו גם את העבודה על המפות של ההרפתקה, וגם ליצור קשר עם האמנים השונים.

אין ספק שהקיץ הזה הולך להיות גדוש במשחקים – ואני מקווה להספיק לבקר גם בג'נקון :)

 

השקות משחקים חדשים בדרקוניקון

אני לא אוהב רק לשחק, אני גם אוהב לראות את התחביב בישראל מתפתח וקונה לו מעריצים חדשים. אחד מהזרזים העיקריים להצגת התחביב לדם חדש, הוא קיומם של משחקים בעברית – לכן תמיד שמנו דגש בדרקוניקון על השקות למשחקים חדשים, והשנה מתוכננת לא השקה של משחק אחד, אלא של לפחות שלושה משחקים!

pathfinder english

ראשית, התרגום של משחק התפקידים פאת'פיינדר מצוי בימים אלו ממש בשלבים האחרונים לפני שהוא עולה על אוניה ומתחיל לשוט לכיוון ארץ-ישראל. ההשקה כוללת שני ספרים: ספר חוקי הבסיס והרפתקה. ביחד עם מאנקיטיים ואגודת מגלי הארצות בישראל (Pathfinder Society) אנחנו מארגנים משחקים מיוחדים בכנס לרגל ההשקה, וזאת בתנאי שהגובלינים הנועזים של פאת'פיינדר יתגברו על תלאות הנמל והמכס.

תהיה גם השקה של משחק לוח חדש בכנס, תרגום לעברית של Innovation – חידושים והמצאות, מבית פרש משחקים – אתם מוזמנים לקרוא את הראיון עם אביעד בן-דב. למרות שזהו משחק קלפים, הוא בעל עומק רב ודורש מחשבה, בעת שאתם בונים תרבות החל מתקופת האבן עד לזמנים המודרניים. בכנס יהיו שולחנות הדגמה למשחק, וגם אירוע השקה חגיגי.

innovation חידושים והמצאות משחק לוח

לבסוף, בדרקוניקון גם תצא לאור ההרפתקה החדשה שאני כותב, אלופי האור. מדובר בהרפתקה חדשה לפאת'פיינדר, שמומנה במסגרת מימון המונים, ומהווה הרפתקה שגם עומדת בפני עצמה וגם משמשת כהמשך למגילות העוצמה. תוכלו לרכוש את ההרפתקה בכנס, וגם אערוך אירוע השקה להרפתקה – ואגיד תודה לתומכים הנפלאים בפרויקט.

לוח זמנים קבוע-אבל-גמיש

הגביע הקדוש של ארגון כנסים, זה לוח זמנים קבוע-אבל-גמיש. ללוח זמנים בסבבים יש יתרונות אדירים מהבחינה שכולם מסיימים משחק באותו הזמן, קל לתאם זמני הפסקות, וגם לתאם משחק חליפי אם משחק אחד נסגר.

מאידך עבור משחקי לוח, אין הגיון כלל בלוח זמנים של סבבים – משחק של קרקסון יכול להמשך 30 דקות, בעוד משחק של פורטו-ריקו שעתיים. באותו אופן הזמן הנדרש לטורנירים ולסדנאות גם משתנה.

מכיוון שבדרקוניקון חרטנו על דגלנו שאנחנו גם הכנס המוביל בישראל למשחקי לוח ביצענו השנה מהפכה בלוח-הזמנים של הכנס, כולל במערכת הממוחשבת של הרישום. אמנם זה גרם לעיכוב מסוים בפתיחת הרישום למשחקים, אך זה היה שווה את זה.

בעוד שמשחקי תפקידים נשארים במתכונת של סבבים (בוקר/צהריים/ערב), משחקי לוח יהיו בעלי לו"ז גמיש, כשכל שעתיים ייפתחו פעילויות חדשות, ואירוע יכול להיות בעל משך זמן קצר (90 דקות) בינוני (3.5 שעות, מקביל לסבב) או ארוך (5.5 שעות).

דבר זה יאפשר לנו להריץ סוגים חדשים של פעילויות משחקי לוח בכנס, בין אם סדנאות קצרות של משחקים לילדים, או טורנירים ארוכים יותר של פורטו-ריקו או Xwing. זו גם הזדמנות בשבילכם להגיש את האירועים שלכם.

מקום חדש-ישן לכנס – בית הצנחן

חלקכם כבר שמעתם על המקום החדש של הכנס, בית הצנחן, שלפני שנים רבות שימש כנסי מבוכים ודרקונים שחקוקים בזכרונם של רבים מאיתנו כילדים. השנה שוב יתקיים כנס משחקים בבית הצנחן, אך הפעם יהיו עוד הרבה דברים בנוסף – משחקי תפקידים מכל הסוגים, משחקי תפקידים חיים וכמובן גם שלל משחקי לוח.

אחד מהאתגרים הגדולים שכל מארגן כנסים ניצב בפניו, זה מציאת מקום מתאים לכנס. מצד אחד, נדרש מקום מרווח עם שולחנות וחלל גדול שלא יהיה רועש – בעוד שמרבית האולמות הגדולים מסודרים עבור הופעות או הרצאות פרונטליות, עם שורות של כסאות. מצד שני, האולמות עם החללים הגדולים הם לרוב אולמות אירועים, או אולמות יוקרתיים אחרים. לכן מדובר באתגר קשה למצוא מיקום מתאים לכנס של מאות שחקנים. המרכז הקהילתי ברמת אביב הוא מיקום נפלא, אבל קטן מדי לדרקוניקון שגדל משנה לשנה - אני שמח שבית הצנחן מתאים לצרכים שלנו.

אציין שהשנה מרבית משחקי הלוח יהיו בפורמט דומה לכנס ביגור / גיבורים, כלומר משחק באולם גדול שמאגד את כל שחקני התפקידים, ומספר מצומצם של משחקי תפקידים שירוצו בחדרים.

עדכון משולחן הכתיבה של אלופי האור

בבלוג הקודם שלי תיארתי את תהליך העבודה של אלופי האור, וכעת הגיע הזמן לעדכון קצר. הטיוטה הראשונה של ההרפתקה כבר כתובה, והחלו הרצות-ביקורת שלה בחלק מהקבוצות. בקרוב עוד קבוצות יתחילו בהרצות-הביקורת ואני מנצל את הזמן בינתיים כדי לסגור את כל הגרפיקה הנדרשת להרפתקה.

מי שיכין את המפות עבור ההרפתקה, הוא לא אחר מאשר ברק ברודו, הוא עובד במרץ על המפה החדשה והמשופרת (וגם בצבע מלא) של פריהולד.ברק הכין גם את המפות של מגילות העוצמה, שזמינה לרכישה בחנויות ברחבי הארץ מלפני כחודש, אם עדיין אין לכם את ההרפתקה.

בסוף השבוע שחלף, קראתי שוב את אלופי האור מההתחלה ועד הסוף, ואני מאוד מרוצה מהתוצאה. הקונספט שלי, של שילוב הרפתקה עירונית עם זחילת מבוך, וקרב מאתגר בסוף שמשתנה בהתאם למעשי הדמויות – קורם עור וגידים. גם מרבית התומכים ברמת "הגיבור שלך" כבר שלחו את הדב"שים שהם יצרו להרפתקה, והשילוב שנוצר הוא מרענן. אמנם הדרך עוד ארוכה: מעריכה, לגרפיקה, לעימוד ולהדפסה, אבל ההתקדמות מרשימה.

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.