התחלה של הרפתקה חדשה - מבוכים ודרקונים 5

התחלה של הרפתקה חדשה - מבוכים ודרקונים 5

Information
פורסם ב29 מרס 2014
נכתב על ידי האיש הזקן

איי הסערה עולם מערכה מבוכים ודרקוניםרשומון איי הסערה יצא לאור באוקטובר 2004, לפני כמעט עשור, ומכיל את עולם המערכה הראשון שהתפרסם בעברית עבור מבוכים ודרקונים. אז כולנו עוד שיחקנו במהדורה 3.5.
אחריה הגיעה מהדורה 4, וכעת מבוכים ודרקונים 5 מגיעה בקיץ, ולצדה יהיו גם הרפתקאות חדשות של איי הסערה, לחגיגות העשור של עולם המערכה העברי הראשון.

בבלוג זה אדבר על העבר ועל העתיד של איי הסערה, ובעיקר על ההרפתקאות שאנו מתכננים עבור מבוכים ודרקונים 5 -

האם הרפתקה אחת זה מספיק, או שצריך יותר הרפתקאות למהדורה החדשה של מבוכים ודרקונים? זו השאלה שלי אליכם, וההזדמנות שלכם להצטרף אלינו לקידום התחביב!

העבר של איי הסערה – מבוכים ודרקונים 3.5 ו-4

רשומון איי הסערה היה המוצר הראשון של עולם המערכה, והכיל את כל המידע הדרוש כדי לבנות גיבורים במערכה וליצור את הסיפור שלכם בעולם.

לאחר הרשומון הוצאנו לאור את מגילות העוצמה, הרפתקה של מבוכים ודרקונים לדרגות נמוכות. המוצר השלישי שלנו היה אוגדן המפלצות "מתוך האפלה". במקור מתוך האפלה היה מיועד לצאת לאור כמוצר מבוכים ודרקונים במהדורה 3.5, אבל אז נחתה המהדורה הרביעית, והחלטנו להמיר את מתוך האפלה – בספרינט מטורף, המרנו את כל המפלצות למהדורה החדשה, והוצאנו את מתוך האפלה באפריל 2009, לפני מגדיר המפלצות הרשמי!

לפני שנה וחצי, שאלנו אתכם מה המוצר הבא שהייתם רוצים לראות, והחלטנו לחדש את הרשומון בהדפסה שנייה, שכוללת הרבה תוכן חדש, והתאמה של הספר לכלל המהדורות של מבוכים ודרקונים – גם עבור המהדורה החמישית, באמצעות קובץ הרחבה דיגיטאלי שיכיל את המידע הנדרש לבניית דמות באיי הסערה, ויפורסם בעתיד.

להסתכל קדימה – מבוכים ודרקונים 5

בקיץ צפויה לצאת המהדורה החדשה של מבוכים ודרקונים לאור, וביחד עמה איי הסערה יחגגו עשור. לקראת צאת המהדורה החדשה שאלתי את עצמי מה אני רוצה לכתוב - אני מוציא לאור משחקי תפקידים בגלל האהבה למשחקי תפקידים, לכתיבה, וליצירת עולמות.

אז התשובה הקצרה – הרפתקאות והרבה.
מהדורה רביעית הייתה לדעתי אכזבה מבחינת היצע הספרים בעברית - היה רק ספר אחד שהיה יצירה מקומית, מתוך האפלה. נדמה שהשוק נרדם, וכמות האנשים שמשחקת דעכה.

מבוכים ודרקונים 5 יכולה להיות הזדמנות מצוינת לדעתי לעורר מחדש את הקהילה, ולהכניס דם חדש לתחביב – שחקנים שלא רק ישחקו בחוגים, אלא יריצו משחקים לחברים שלהם בבית, ישתתפו בדיונים באינטרנט ויגיעו לכנסים. מאנקי-טיים יעשו עבודה מצוינת לדעתי בתרגום המהדורה החדשה לעברית, אך בתחילת הדרך היצע המוצרים בעברית יהיה דל, והדבר העיקרי שצריך לעשות כדי לגרום לשחקן חדש להפוך לחובב זה לגרום לו להריץ משחק בבית לחברים. בשביל זה צריך שמישהו ירצה להיות שליט המבוך (יאי!),
והדבר שששליט המבוך צריך כדי להתחיל לשחק, זו הרפתקה.

אני אוהב הרפתקאות!

וידוי אישי – בכל שיטה חדשה שאני מנחה, אני תמיד בודק אילו הרפתקאות קיימות לשיטה. אם יש, מצוין. אם לא, לעתים קרובות אני מחפש שיטה אחרת, מכיוון שהרפתקה מוכנה עוזרת לי להבין את רוח השיטה וגם מפחיתה משמעותית את המאמץ בהכנת הרפתקה לשיטה חדשה עבורי.

הדבר נכון כפליים למנחה שלא הריץ מעולם.

בניכר הרחוקה, יש עושר רב של הרפתקאות - רגילות, הרפתקאות ארוכות של 96 עמודים ואף יותר, וגם נתיבי הרפתקאות – סדרה של הרפתקאות שהדמויות מתחילות בדרגה הראשונה ומסיימות בדרגה 20. חברת Paizo (קישור) אף הפכה לאחת מהחברות הגדולות בתחום בזכות ההרפתקאות שהם מוציאים לאור.
לעומת זאת בישראל אין כמעט הרפתקאות בעברית. בעיני זה מהווה חסם לשליטי מבוך חדשים ומונע את הגדלת כמות החובבים של מבוכים ודרקונים.

לכן החלטתי להוציא לאור הרפתקה ראשונה בעברית למבוכים ודרקונים 5 – היעד הוא לפרסם בסוכות 2014 (בהתאם לידיעה שהמהדורה החדשה תגיע ביולי/אוגוסט). הטיוטה של ההרפתקה כבר מוכנה :-)

הרפתקה חדשה בעברית

עברו תשע שנים מאז שהוצאתי לאור את מגילות העוצמה, כתבתי הרפתקאות (קצרות) רבות נוספות במסגרת צוות הסערה. גם למדתי ממגילות העוצמה. אז חשבתי רבות מה אני רוצה בהרפתקה:
ההרפתקה תהיה מיועדת לדרגות נמוכות, ולמנחים חדשים וותיקים. היא תתמקד בנקודות החוזק של מבוכים ודרקונים, וגם בלימוד וחשיפת שליט המבוך לדברים אחרים, בנוסף להרג מפלצות – דיפלומטיה, חקירות וכך הלאה. במקביל, היא צריכה להיות ייצוגית - ואין דבר הולם יותר עבור מבוכים ודרקונים, מאשר הרפתקה עם מבוך ועם דרקון (שונה ממה שהכרתם :-) ).

אבל האם הרפתקה אחת זה מספיק, או שצריך יותר? התשובה לשאלה הזו תלויה בכם!

סדרת הרפתקאות של מבוכים ודרקונים בעברית!

נוסטלגיה... תחילת שנות התשעים, על כל מדף של חובב מבוכים ודרקונים בישראל יש מבחר הרפתקאות – טירת אמבר, פסטיבל המלך, קציר המלכה, מקדש המוות ועוד. ככה גיליתי אני את התחביב.
בימינו אנו, אין כמעט הרפתקאות בעברית – והייתי רוצה לחזור שוב למצב שכל נער ונערה שמתחילים לשחק, יכולים ליהנות מסדרת הרפתקאות שמגלה בפניהם עולם מופלא. לכן אני רוצה להוציא לאור הרפתקת המשך. והשמיים הם הגבול, לא מעט אנשים פנו אליי ובקשו הרפתקת המשך למגילות העוצמה – אז אולי אחרי שנשלים את השתיים הראשונות, גם נעבור לשלישית :-).

אבל בשביל זה אני צריך אתכם, לדעת שאני לא לבד במערכה, ולא היחידי שמעוניין בקיומן של הרפתקאות בעברית - שגם אתם מאמינים בחזון שאני מציג, של מבחר הרפתקאות כיפיות ומשובחות בעברית למבוכים ודרקונים.

לשם-כך אני מתכנן פרוייקט מימון המונים, להרפתקה השנייה של איי הסערה במבוכים ודרקונים 5. זאת ההזדמנות של שלכם לעזור לנו בכדי לקדם את התחביב - אתם מוזמנים לספר לחבריכם, לפרסם, ולהיות אחד התומכים של מימון ההמונים.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.