כמה מלים על עצמי ועל הפונדק

כמה מלים על עצמי ועל הפונדק

Information
פורסם ב29 יוני 2007
נכתב על ידי האיש הזקן

שלום, קוראים לי דניאל רוזנברג ואני שחקן תפקידים כבר 19 שנה.

התחלתי את התחביב הזה בגיל 10, שקנינו מתנה לאחי הגדול את הקופסה האדומה של מבוכים ודרקונים, שהייתה רק באנגלית באותה תקופה, ונמכרה בבאג. אני זוכר את אותם הימים, כיצד ישבנו אני, אחי וחבר נוסף בחדר בבית ושחקנו עד אין קץ, קציר המלכה, פסטיבל המלך ואי האימה זכורים לי במיוחד, ועדיין יושבים לי בארון בבית, שמורים היטב. גם את המפגש עם מפלצת החלודה מהקופסה האדומה אני זוכר, כמפגש מעורר אימים - כיצד היא הולכת להרוס לי את כל החפצים!
נריץ כעת את הזמן קדימה, נעבור את בית הספר, ששם פגשתי לראשונה את הגרעין של קבוצת המבוכים והדרקונים שלי דהיום - וגם את אוריין, שבוודאי מוכר לחלק ממכם ואת אליק, שהייתי שורץ בחנות שלו אחרי בית הספר שעות על גבי שעות, ממאן לחזור הביתה (אמא שלי והוא עדיין מתבדחים על כך...).

עוד כמה לחיצות על מכונת הזמן, ואנחנו נוחתים בשנת 1999, שנה לפני תום המילניום, השתחררתי מהצבא, והתחלתי לחקור את הדבר שנקרא אינטרנט, והחלטתי להקים אתר ישראלי למשחקי-תפקידים, בעיקר מתוך סקרנות - לא ידעתי שמאותה התחלה צנועה אגיע לנקודה שבה אני נמצא היום :). באותה שנה גם נוסדה חבורת המבוכים והדרקונים שקיימת גם היום והם הינם החוקרים הראשונים של איי הסערה.
שנתיים לאחר-מכן, בעת שהייתי פעיל בפורום מד"ב ומ"ת של וואלה (שפעם היה ה"מקום" להיות בו), קיבלתי אימייל מבחור בשם יונתן אלוני, שהתעניין במצב שוק משחקי-התפקידים בארץ כי הוא רצה לתרגם את מבוכים ודרקונים בעברית. מפה ושם דברים התגלגלו, אתר כוכבי-כסף עלה לאוויר בשרת של הפונדק, ובמאי 2003 יצאה לאור המהדורה העברית של מבוכים ודרקונים (למצער, שלושה חודשים לפני יציאת גרסה 3.5 לאור).
מספר חודשים לאחר-מכן נוסד פורום הפונדק, שהפך אט-אט לפורום הגדול בארץ של משחקי-תפקידים ולמקור של תוכן איכותי.
במקביל החלו שתי חברות לעבוד על מוצרים משלהן למבוכים ודרקונים בעברית, באמצעות רישיון ק20 - פלדה ואש, והתעשייה הגובלינית. אולי כסנונית ראשונה לאתגר הקשה שניצב בפני מוציאים לאור בארץ, פלדה ואש הייתה פעילה כשנה והתעשייה הגובלינית הוציאה מוצר אחד בלבד.

בערך באותה תקופה, פתחתי את חנות הפונדק, הצעד הראשון שלי לצד המסחרי (או ה"אפל") של משחקי-תפקידים. על הוצאה לאור לא חשבתי באותה תקופה, מחשבות אלו הגיעו למוחי רק בקיץ 2004, בתום סמסטר הלימודים שלי וללא תוכניות לקיץ, נחתה עליי ההשראה - להוציא לאור מוצר חדש בעברית! ולא סתם מוצר, אלא עולם מערכה עברי, שיישרת נאמנה שחקנים ותיקים וחדשים המחפשים השראה ורעיונות. אני חושב שזאת הייתה ההוצאה לאור המהירה בהיסטוריה, תוך חודשיים מהתנעת הפרויקט ה"רשומון" יצא משערי בית הדפוס - והקהל אהב אותו. בצעד זה, הפונדק הוצאה לאור הפך למציאות. שנה וקצת לאחר-מכן, יצא לאור המוצר השני שלנו - "מגילות העוצמה", הרפתקה למבוכים ודרקונים.
המוצר השלישי והחדש ביותר שלנו, הוא ספר מפלצות בשם "מתוך האפלה" שאני מקווה שעד סוף הקיץ כולכם תוכלו להחזיק אותו בידיכם ולהתענג על כל מילה שבו.

אז ברוכים הבאים לבלוג החדש של הפונדק ההוצאה לאור, אני מקווה שתיהנו מהמסע :-)

לתגובות (בפורום הפונדק)


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.