מבוכים ודרקונים, כתבות, סקירות, דפי-דמות, הרפתקאות ועוד!

גלו את העולם המופלא של מבוכים ודרקונים, בו אתם מגלמים גיבורים עזי-נפש בעולם של הרפתקאות וסכנות. בפונדק תוכלו למצוא שלל מאמרים המציעים תוכן חדש למשחק שלכם, עצות למנחים, מדריכים לכתיבת תוכן משלכם ועוד:

כתבות ומדריכים של מבוכים ודרקונים: יצירת דמויות, עולמות, טיפים לשליטי מבוך ומנחים, ועוד הרבה.

סקירות של ספרי מבוכים ודרקונים וגם של הרחבות והרפתקאות החל במהדורה 3, וכלה במה' 5 ופאת'פיינדר.

דפי דמות להורדה, עבור כל המהדורות של מבוכים ודרקונים.

הרפתקאות להורדה, כתריסר הרפתקאות של מבוכים ודרקונים, למבחר מהדורות ודרגות.

ספרי הרחבה שנכתבו בידי חברי האתר וזמינים למשחק שלכם.

פורום מבוכים ודרקונים, בית לקהילה הגדולה בישראל של שחקני תפקידים ומבוכים ודרקונים. 

רשומון איי הסערה מציג בפניכם עולם מערכה פנטסטי בעברית.

Spelljammer: Adventures in Space, משחק חלל של מבוכים ודרקונים

פורסם ב18 נובמבר 2022
נכתב על ידי האיש הזקן

לפני כחודשיים יצאו לאור הספרים החדשים של עולם המערכה הוותיק ספלג'מר עבור מבוכים ודרקונים 5 - ספרים שהרבה מעריצים חיכו להם, בפורמט חדש של ערכה עם שלוש ספרים דקים במקום ספר אחד גדול.

לפני שאצלול לסקירה, אתוודה שאין לי נוסטלגיה מיוחדת לספלג'מר, מלבד ספרי הקריאה שאהבתי לפני לא מעט שנים. אני כן אוהב את הקונספט, ויש לי חיבה למשחקי חלל. לכן ספלג'מר קורץ לי הרבה יותר מאשר פליינסקייפ למשל ואני מחבב את הסגנון - האומנות והאווירה המשועשעת ולא-רצינית של העולם. בנוסף, אני פחות משחק מבוכים ודרקונים 5 אלא בעיקר פאת'פיינדר בעולמות פראיים ושיטות אחרות, ולכן יותר חשוב לי מידע מעניין על העולם והסיפורים, ופחות המכאניקה.

המשך קריאה: Spelljammer: Adventures in Space, משחק...
 

סילאת' משחק אולד סקול של מבוכים ודרקונים

פורסם ב02 אוקטובר 2022
נכתב על ידי תמיר לוי

silath coverסילאת׳ הוא משחק תפקידים בסגנון קלאסי דוגמת מבוכים ודרקונים המקורי שיצא לאור בשנות השבעים ומבוכים ודרקונים למתקדמים משנות השמונים. עכשיו הוא זמין גם להורדה בחינם בפונדק.

ספר החוקים (מעל 100 עמודים) כולל בתוכו אוגדן מפלצות שלם ואת כל הנחוץ בכדי להחיות תהילת העבר כמו גם לחקור את העתיד בזחילה במבוכים אפלים, מקדשים ארורים וחורבות עתיקות.

להורדת ספר החוקים

 

המרת דמויות ממבוכים ודרקונים 5 לפאת'פיינדר פראי

פורסם ב10 נובמבר 2021
נכתב על ידי חגי

savage path hebrewפרויקט מימון ההמון של פאת'פיינדר בעולמות פראיים באוויר: השגנו את היעד וגם את יעד ההמשך הראשון, אבל עוד יש יעדי המשך שווים לפרוץ – תמכו בפרויקט וספרו עליו לחברים!

מאז ההכרזה על הפרויקט, אנשים שואלים אותנו כמה קל "לתרגם" דמויות ממשחקים אחרים כמו מבוכים ודרקונים או פאת'פיינדר. לגבי פאת'פיינדר, אפשר להשוות בין דף הדמות של הנוכלת מריסיאל לפאת'פיינדר ובין הדף שלה לפאת'פיינדר פראי שפרסמנו. לגבי מבוכים ודרקונים – במקרה הכינותי מראש.

המשך קריאה: המרת דמויות ממבוכים ודרקונים 5...
 

בכל מקום ובכל זמן: פאת'פיינדר בעולמות פראיים

פורסם ב13 אוקטובר 2021
נכתב על ידי חגי

savage path logoשיטת משחק התפקידים פאת'פיינדר בעולמות פראיים באה לעברית בדהרה! אם עדיין לא קראתם את ההכרזה על התרגום לעברית, עשו זאת עכשיו!

אבל מה בעצם עולמות פראיים עושה טוב, ומה הקטע שלה? איך היא שונה ממשחקים אחרים שתורגמו לעברית, ומה ההבדלים בין פאת'פיינדר בעולמות פראיים ל־"מבוכים ודרקונים" ולפאת'פיינדר?

המשך קריאה: בכל מקום ובכל זמן: פאת'פיינדר בעולמות...
 

פאת'פיינדר פראי - עקרונות התרגום: איך מחליטים על מונחים?

פורסם ב06 אוקטובר 2021
נכתב על ידי ערן אבירם

savage path logoאהלן! שמי ערן ואני המתרגם הראשי של פאת'פיינדר בעולמות פראיים. אני לא היחיד שמחליט החלטות (יש מעלי עורך ומוציא לאור, והמילה שלהם מנצחת את שלי), אבל אני זה שמציג את הבסיס שעליו מתווכחים. אם עדיין לא שמעתם על התרגום של פאת'פיינדר בעולמות פראיים, קראו את ההכרזה על התרגום לפרטים נוספים.

בכל פעם שיוצא תרגום חדש של מוצר משחקי תפקידים בעברית, מגיעים הרבה אנשים ואומרים "'יקניטון'? איזה תרגום מוזר, מה רע ב-'חבצלת'?". לשאלה הזו אין תשובה קלה - כי היא לא השאלה הנכונה.

המשך קריאה: פאת'פיינדר פראי - עקרונות התרגום: איך...
 

קבר המסדר הדליאני, הרפתקה למבוכים ודרקונים 5

פורסם ב01 יולי 2021
נכתב על ידי ויני האורק

goblin dalienקבר המסדר הדליאני היא הרפתקת היכרות לדמויות בדרגה ראשונה. ההרפתקה מבוססת על סדרת הסרטונים של Matt Colville ביוטיוב, בהם הוא חולק טיפים והסברים לשה"מים. 

הדמויות מתחילות את ההרפתקה בפונדק הדרקון הירוק, בארוחת ערב שמתחילה כתמימה, ואז מתפתחת לקרבות סוערים וחקר קבר עתיק ונשכח.

זוהי הרפתקה קצרה המיועדת למפגש בודד. ניתן, לפי שיקול דעת המנחה, לחלקה לשני חלקים. כמובן שניתן להשתמש בה כהרפתקה ראשונה במערכה. ההרפתקה מתאימה גם לשה"מים חדשים ובנויה באופן שאמור להציג תרחישים ואתגרים שונים. ההרפתקה תורגמה ועובדה ע"י דור דוייב ומורכבת מהקבצים שפורסמו ומתמלול של סרטוני ההדרכה, בתוספת עריכה וטקסט נוסף.

להורדת ההרפתקה

 

סקירות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.