• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] שבעת הקרוואנים - ננסים בכל צבעי הקשת

לגבי גורל עגום - תחשוב על הגורל כעל אשף חיזוי שעובד נגד הדמויות ולמען מטרה מסויימת (אשף חיזוי יכול במהדורה 5 לגלגל שתי קוביות בתחילת היום ולתת אותן לאיזה גלגול שהוא רוצה). חשוב מאוד שהדמויות יוכלו להשתמש בהשראה בשביל לגלגל מחדש את התוצאה שהגורל נותן להן, כי אחרת זה יהיה סתם מתסכל. לעבוד נגד הגורל זה כל העניין של חוקי גורל עגום - לתת לגורל ייצוג מכאני ממשי שנותן לשחקנים הרגשה כאילו גורל הוא דבר ממשי במשחק שזה כאב ראש לעבוד נגדו.
לגבי הקללות - הדמות שאני משחק נידונה לחטוף את הילדים עיר שלמה, אז בשביל להימנע ממצב שבו זה קורה לה בטעות היא עובדת על להפוך לחלילן מהמלין ולהקים עם הילדים של עיר שלמה קרוואן חדש. עוד דוגמאות שחשבתי עליהן היא שבת המלך עומדת להתאהב בך, שרצח את אבא שלך ותשכב עם אמא שלך, שאהוב ליבך ישתה כל טיפת דם מהגוף שלך בליל הכלולות, שתקבור את הלב שלך מתחת לשורשי עץ האלון העתיק בלילה הארוך של החורף ושמכשף מרושע יהפוך אותך לקרפדה. זה גם יכול להיות משהו מטופש כמו קללה שאומרת שאתה תהיה טבח, וכל עבודה שהיא לא טבח שתנסה תהיה כישלון, גם אם אין לך חוש טעם בשיט. תחשבו טרגדיה יוונית\סיפורי אגדה קלאסיים, רק שהגיבורים יודעים מה הגורל שצפוי להם, ומנסים אקטיבית להגשים אותו בצורה שתגרום הכי פחות נזק ("אני עומד לרצוח את אבא ביום ההולדת שלו? טוב אמא, כדאי שתתחתני עם הרודן המטורף שרודף אותנו, מהר").
חשוב לציין שזה גורם לננסים להיראות לגמרי לא שפויים לכל מי שהוא לא ננס או תושב וותיק של הקרוואנים. חתונות בין ננסים וכל מיני אנשים לא קשורים, בגידות דרמטיות באופן קומי, וטקסים שמנסים לעשות דברים לגמרי לא פרודקטיביים הם כולם כלים ממש לגיטימיים במאבק המתמיד של הננסים בגורל ("אתה מקריב את הבן שלך לאלים אפילם?!" "כן כן, תרגע, הוא עומד למות ככה בכל מקרה אז אנחנו מנסים לבקש כבר טובה שימושית מהאלים האפלים לטובת אחותו כדי שהיא תשמור את הנשמה שלה אחרי שהיא תהפוך לערפד בקיץ הבא, עכשיו שקט!").
 
את הקללות הם מגלים בעצמם או דרך מגדי עתידות, נביאים, מיצירי הסוד שלהם או בחיפוש בספריות עתיקות, לשיקול המנחה. הקרוואנים הם ארגון לשימוש המנחה והשחקנים, ויכול לשמש כרקע לדמות שחקן, דב"ש, פוטנציאל לזרע הרפתקה, או אפיל מערכה אם המנחה בעניין. במשחק שאני נמצא בו יש דמות אחת מהקרוואנים (שלי) אבל המנחה אהבה את הקונספט ושילבה עוד כל מיני דמויות שקשורות לקרוואנים באיזשהו אופן לאורך הסיפור.
הקרוואנים לא נודדים ביחד, הם נודדים בנפרד ונפגשים לעיתים רחוקות לסופש פסטיבלים משותפים שבהם מועצת הזקנים נפגשת ומתעסקת בפוליטיקה מאוד מלוכלכת שכוללת את הניסיון המשותף לעצור כמה שיותר קללות והמון טינה.
 
אני חושב שאני רואה עוד נקודת יופי בזה.
משהו שלדעתי רוב עולמות מו'ד פספסו, ואפילו עולמות ימי ביניים "ריאלסטים" כמו שאוש"ק פספסו.
האסטרולוגיה, האלכימיה... תפסו מקום מאוד מכובד בפולטיקה. מלכים תכננו מדיניות לפי תחזיות אסטרולוגיות.
במוד"מ, היה סקיל אסטרולוגיה כללי שכזה..
התנהלות לפי הגורל והכוכבים, יכולה להיות אלמנט מאוד מעניין במשחק תפקידים.

"כדאי לתקוך את האורקים הלילה?"

"לא. כוכב גורמוש זורח הלילה ומבטיח נצחון למאמיניו. לא משנה מה- אסור לנו להתפתות לתקוף עד שכוכב מוראדין יתפוס את מקומו!"

"אבל זה יקח לפחות שבוע. לא? איך נרוד בלי להלחם?"
"נהיה חיבים למצוא דרך"
 
חזרה
Top