• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 עזרה ביצירת מכניקה [3.5]

הפעם זה בשביל התרגיל המחשבתי. אני לא עומד להשתמש בזה כי זה יצא מסובך מדי.

עלה בדעתי שניתן ליצור מערכת שתכמת משיכה מינית אל תוך נתוני המשחק באופן סביר, אבל זה יהיה מאוד קשה.
הרעיון הבסיסי של המכניקה הוא זה:
לכל אישה יהיה ערך נוסף, שנקרא ערך יופי. כשגבר פוגש אישה, הוא חייב לגלגל בדיקת משיכה שד''ק שלה מבוסס על ערך היופי של האישה. אם הוא מצליח, הוא לא נמשך, אם הוא נכשל, הוא נמשך. המידה של המשיכה תתבטא בהפרש בין הד''ק (שאותו הגבר לא הצליח לעבור) לבין תוצאת בדיקת המשיכה.
זה מה שצריך לחשוב עליו:
איך יחושב ערך היופי?
איך תתבצע בדיקת המשיכה?
למה תגרום המשיכה?
איזו השפעה תהיה לגזע?
איזו השפעה תהיה לצבע עור, צבע שיער, גובה, מאפיינים וכן הלאה?
איזו השפעה תהיה להימצאות, כמות וסוג הבגדים?
איך תוכנס למשוואה ההעדפה האישית של השחקן, כמו נניח בן אדם שנמשך באופן בלתי מוסבר דווקא לבנות מחצית, או לילדים?
איך הגיל ישפיע?
מה ההשפעה כשאישה מנסה למשוך באופן פעיל?
איך המתייחסים לקיום יחסים מבחינה קרבית, כמו לדוגמא כשמישהו תוקף אנשים באמצע קיום היחסים, או שבת הזוג מתנקשת בבן הזוג בפגיון?
ושאלות רבות נוספות. זה לא נועד לשימוש פרקטי, העיקר בגלל כמות המשתנים.

אשמח לעזרה.
נ.ב. כן, אני רציני לגמרי. לא לנעול או משהו.
 
לפני שנים רבות בשנות התשעים, היו מי שטרחו וכתבו ספר כללים למוד"מ שעסק במין. זה כלל כללים למשיכה והריון, חוקים להתנהגות של נשים במחזור, לחשים מטרידים וחפצי קסם.

גיגול פשוט מוצא את הספר הזה ברשת. אני לא מצרף לינק - לא כי יש קטינים בפורום, אלא כי מדובר באוסף חוקים די מטופש שנכתב על ידי קטינים ותלמידי קולג' אמריקאים חנונים.

בתכל'ס, זה די הזוי ומוזר שמישהו ירצה לדמיין סצנות מיניות עם השה"מ ליד חברים שלו. אני ממליץ על תרגילים מחשבתיים קצת פחות תמוהים.
 
אם אתה רוצה משיכה מינית במשחק, זה רולפליי, או מקסימום בדיקת כריזמה. אם מישהו יצר דמות שמתוארת כיפה, אז אנשים ימשכו אליה. זה חלק מה"הסכם הלא כתוב" שבין שחקנים ומנחה. כמו ששחקן אומר "אני משחק גמד שמתרגז בכול פעם שמחייבים אותו לשבור את החוקים של המסורת הגמדית שלו"- אז הוא בעצם אומר למנחה להכניס מצבים שמחייבים אותו לשבור את המסורת, ככה שחקן שאומר "הדמות שלי יפיפייה שקשה להתעלם ממנה ומחזרים אחריה כול הזמן"- הוא בעצם אומר למנחה שהוא מצפה שדב"שים יגיבו בהתאם ושלפעמים איזה דב"ש יחזר אחר הדמות שלו. בתיאום ציפיות הקבוצה צריכה לדבר על אם השחקנים הם סבבה שיש דמות שמיניות היא חלק משמעותי ממנה, אבל זה כבר לקבוצה עצמה.

עכשיו, אם אתה חייב מכאניקה, הייתי אומר מקסימום לגלגל כריזמה. "טוב, גלגל לי כריזמה לראות כמה אנשים שמו לב אליך ומתחילים עם הדמות שלך בשעה שהיא יושבת בפונדק". זו דווקא יכולה להיות דרך משעשעת לשלב דב"שים מעניינים במשחק, החל מנער צעיר שמנסה את מזלו אבל בסופו של דבר מוצא את עצמו מגמגם מול הדמות, עד לסוחר שמן ועשיר שמתחיל לחזר אחרי הדמות ולשלוח לה מתנות יקרות. אם הקבוצה מקבלת את זה, אז הכול טוב.

עכשיו, מין החוצה שנייה, אם אתה באמת רוצה את הקטע של "אהבה ממבט ראשון" לדמויות, עם ערך היופי וזה, זה מאבד המון מהיופי (ראית מה עשיתי? :p ) אם זה מכאני. קצת כמו ההבדל בין לשכנע את המלך לא לתקוף את הממלכה השכנה באמצעות טיעונים מסודרים ונאום חוצב להבות, מאשר לעשות בדיוק אותו דבר רק עם גלגול דיפלומטיה. אם אתה כמנחה רוצה את זה, אתה יכול לשאול שחקנים שהדמויות שלהן נשמעות לך מתאימות למצב הזה בפרטי ולבדוק את הנושא. ואז באיזה סשן תכניס את זה שהדמות שלו מתאהבת בדב"שית ממבט ראשון- ואם השחקן באמת בסדר עם הנושא, זה יכול לשנות את השיחה עם אותה הדב"שית לחלוטין. אותו הדבר עם שחקן רוצה את זה, שהוא יכול לפנות למנחה בבקשה להכניס את זה, והמנחה יכול להכניס את זה בדיוק באותה הצורה בעצמו- לא הכול חייב להיות מהמנחה.

ועכשיו רגע אני אחזור לנושא של מין- לא יודע, אותי קצת מרתיע הרעיון ליצור מכאניקה שכול המטרה שלה לתאר את איך הדמות שלי במיטה. אני מבטיח לך שעם כול ספרי הצד שלישי, יש ספרים שעשו את זה כבר, ואם אתה רוצה אני אשלח לך שמות בפרטי או משהו, אני משוטט באינטרנט מספיק בשביל להכיר כמה מהספרים היותר מטרידים שיצאו ל-3.5. אני מניח שזו החלטה של הקבוצה שלך עם להפוך מין לסדרת תיאורים על מה שקורה שם, גלגול כולשהו (כריזמה? הופעה?) בשביל לתאר בגדול את התוצאה, או שפשוט אתם יכולים לומר "טוב, הם שכבו, בואו נדלג כי באנו לכאן בשביל לשחק ולא בשביל לשמוע פורנו". החלטה קבוצתית שאם הנושא הזה עולה בקבוצה שלכם, דברו על זה בתיאום ציפיות.

אני כן אזהיר שמין זה אחד מהנושאים היותר רגישים במשחקי תפקידים, וחשוב מאוד לדבר על זה עם הקבוצה לפני שאתה מכניס את זה. יש דברים שאם השחקן לא מרוצה מהם הוא יגיד למנחה, לדוגמה "אני לא מרוצה מזה שבקרב עם הדרקון החלטת שהדמות שלי בורחת ולא נתת לי לגלגל כלום אלא פשוט קבעת", ויש דברים- שמין הוא אחד מהם- שאם המנחה ניהל בצורה לא נכונה ושגרמה לשחקן להרגיש רע, השחקן פשוט יקום ויעזוב את המשחק.
 
מה שאמרת הוא אחת הסיבות שלא התכוונתי להשתמש בזה למשחק. בכללי, אני נמנע במשחקים שלי מלהשתמש בבדיקות על דברים של משחק אופי, כמו תרמית או דיפלומטיה. זה תיאורטי בלבד.
ולא, אני לא מנסה לקבוע מכניקה של מין, אבל אתן לך את הדוגמא הפשוטה הבאה:
שני אנשים מקיימים יחסים, בזמן שנוכל צופה בהם דרך החלון ומתכנן לירות בגבר מהחלון.
עד כמה האישה תעניק מחסה לגבר? עד כמה יהיה קשה לו לפגוע? אני מניח שבמקרה הזה מחשיבים אותם כמצויים בהאבקות.
אבל שאלה נוספת היא עד כמה העובדה שאנשים מקיימים לפניו פורנו חינם תשפיע על כושר הדיוק של האוכל ותסיח את דעתו? נקודה למחשבה.
וזה רק מקרה פשוט. עכשיו, הקטע הזה תיאורטי בלבד, אני לא באמת מתכוון להשתמש בזה.
אני שואל אם מישהו אשכרה יכול להציע לי רעיונות איך ליצור את זה מבחינה מכנית.
דרך אגב, אני עובד עם שחקן מוכשר מאוד, שבהחלט מסוגל לשחק קטעים כאלה.
 
Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
 
אני מניח שכול שחקן מוכשר אוהב לתאר דברים אחרים, אני סומך על שיקול הדעת שלך למנחה.

בכול מקרה, אם שני אנשים מקיימים יחסי מין ונוכל צופה בהם ויורה מהחלון, הייתי אומר פשוט GM Call. אחד מהמקרים שהם ספציפיים מידי בשביל להחליט עליהם. אישית פשוט הייתי אומר שהוא נטוע במקומו בלי שריון, זה אמור להספיק בשביל הנוכל לפגוע. זה אחד מהמקרים האלו שהם כול כך ספציפיים שלא יוצרים בשבילם מערכת חוקים (כמו שאתה לא יוצר מערכת חוקים למצב- לדוגמה- בו נזיר קופץ על שולחן רעוע שמתחתיו מסתתר אויב ומנסה לכרות לו את הרגל ומסתער על אויב אחר ששקוע בחול טובעני בזמן שפסנתר ענק נופל על כולם מהשמיים- זה יכול לקרות, אבל כנראה החוקים הנורמליים לא ציפו שזה יקרה, אז שהמנחה יקבע).

עכשיו, למקרה 2 שלך. זה תלוי שוב במנחה, כי החוקים ממש לא נוצרו בשביל להתעסק במין. יכול להיות שפשוט תאמר "הלוחם שלך מספיק מאומן בשביל להתגבר על עייפות שכזו", יכול להיות שאתה תחליט שהוא Fatigue לקרב- כמו ברברי אחרי זעם ברברי. שוב, GM Call.
 
נכון, אבל זה לא כזה ספציפי. אנשים במהלך מין (בכל מצב) נחשבים כאנשים בהאבקות, ומי שצופה בהם צריך להצליח בבדיקת ריכוז (שמתואמת עם כריזמה במקום עם חוסן) או לסבול מ2- לבדיקות התקפה והצלה.... חוק כללי למדי.
ובלי קשר, הנושא העיקרי שעליו אני רוצה לקבוע חוקים הוא משיכה מינית וההשפעה שלה על המשחק. בשביל הכיף כמובן.
 
וכמובן צריך לציין את ההשפעות של דרגות במיומנות רכיבה

צחוקים בצד, אני לא חושב שהפורום זה מקום ל"כיף" מהתעסקות שכזו במכאניקה. הפורום לא אמור להתעסק ב... תכנים כאלו, או בשילוב של תחביב משחקי התחביבים עם 'תחביב' אחר.
 
נראה לי שהמטרה העיקרית כאן זה ליצור מכאניקה למשיכה מינית, לא יחסי מין (אלא אם כן ממש נגמרו לך הרעיונות ליצירת מכאניקה nav).

במקרה כזה, אני לא רואה למה רק נשים צריכות לקבל ערך יופי, אין סיבה שלא יהיה אפשרי להימשך לגברים. כמו כן, אם אתה מכניס מכאניקה של משיכה מינית, צריך להוסיף לנטיות הקלאסיות של תוהו סדר ניטראלי רוע וטוב, גם נטיות מיניות ושלא יהיה אפשרי לדמויות להימשך למגדרים שלא ב"טווח המשיכה" שלהם.

אני משער שתוספים ומחסרים לבדיקת משיכה יתבססו על התרבות שממנה הדמות הגיעה, ועל מה היא מוצאת מושך. אפשר גם להשתמש בהגנת רצון.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
ניסיתם ליצור מכניקה לבישול ארוחות, נגינה וריקוד או פיסול וציור? תמצו את זה לפני שאתם עושים את מה שנראה מהצד כמו שני בנים שמפנטזים שאחד מהם הוא אלפית חטובה.

זה מה שאני אמרתי לו.... ונראה לי שהוא כבר עשה את זה (מכניקה לבישול ארוחות, נגינה וריקוד או פיסול וציור).

נ.ב. nav566 אתה עומד להעלות לבלוג את הקשת ?
 
חזרה
Top