• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז קריאתו של קת'ולהו בקרוב: קמפיין בשלושה חלקים וגם וואן שוט עוקב לאנתלוגיה של Gateway of terror

לפי מה שקראתי, הקמפיין יפרט על ארקהאם (עיר דימיונית על פי כתביו של לאבקראפט) שהפכה לאייקונית בשיטה, יכלול לוקיישנים ודב"שים ויורכב משלושה חלקים (אני לא בטוח אם ההפרדה רק רעיונית או שפיזית יהיו שלושה ספרים) ויתרחש ב1920.

לגבי האנתלוגיה, לא מכיר את כולה, אבל כן הרצתי מספר פעמים את The Necropolis שהייתה מוצלחת ועוד תרחישים קצרים זה תמיד מבורך בקת'ולהו.


 
נשמע ממש מעניין.
אם כי מההאמבל באנדל האחרון נפל לי האסימון שיש הררי תוכן לשיטה.
אני מבין שיש לא מעט אנשים שזו שיטת הבית שלהם, ולכן הם צורכים תוכן חדש כל הזמן, אבל זה בהחלט מרתיע (או אולי מטיל פחד?) לראות כמה תוכן יש - שחלקים ניכרים ממנו זה הרפתקאות.
 
זה בהחלט מעניין, אבל אני אישית מצנן את ההתלהבות, כי אני כבר בקמפיין קת'ולהו עם עתודה של לפחות שנה (ועם תוכניות להמשך...), כן יש המון תוכן, אבל כפי שציין כ כליל החורש נאורי מדובר בעיקר בהרפתקאות/קמפיינים - אז שיהיה...
ככה כל אחד יכול לבחור את הסטינג שבו הוא רוצה לשחק.
אני בעיקר מתעניין בהרפתקאות וואן שוט איכותיות בשיטה, כי זה לרוב מה שהקהל המצומצם בכנסים ובקרב השחקנים מעדיף (לטעום מהשיטה אבל לא להתחייב לקמפיין).
 
גם היום במהדורה חמש של מבוכים ודרקונים רוב התוכן הוא הרפתקאות ומערכות. אפשר לטעון שהם למדו את הלקח ממהדורות קודמות, למרות שזה אומר שקהל הלקוחות העיקרי הוא מנחים.
אותו דבר בפאת'פיינדר - רוב התוכן הוא למעשה הרפתקאות.
 
במהדורה 5 יש אכן המון הרפתקאות, אבל יש גם הרחבות למינהן שהן באמת הדבר המרתיע, כי כאמור לך תשבור את הראש עם שחקן שראה איזה משהו בהרחבה מסויימת ורוצה לשחק אותו, או שקיים חוק כלשהו וכו' וכו'
אני בטוח שמישהו חושב על הדברים מראש, כי בהרבה קבוצות המנחים באמת הם קהל הלקוחות העיקרי, כי קודם כל הם צריכים יותר ספרים מאשר הספר לשחקן (ספר למנחה וספר להרפתקה במינימום) וממה שאני מכיר, פעמים רבות המנחים הרבה יותר מושקעים בתחביב מבחינת רכישות (מאשר ססטיסטית שחקנים שבאים לשחק ובמקרה הטוב יש להם את הספר לשחקן וגם זה לא תמיד).
 
אני מבין מה שאתה כותב, אבל במהדורה חמש המצב הוא לאין שיעור הרבה יותר טוב מהמהדורות הקודמות - בהן גם הייתה יותר קוסטימזציה לדמויות וגם הרבה יותר ספרי תוכן לשחקנים, שכל אחד היה עמוס בהרבה יותר אפשרויות.
בקשר לשינוי מגמה מכך שגם שחקנים הם קהל לקוחות למצב היום שנדמה שעיקר הלקוחות הם מנחים, זה שינוי מענין ולא ברור לי איפה הביצה ואיפה התרנגולות. כלומר האם זה באמת הגיע מהקהל, או שחברות המשחקים החליטו לכוון יותר למנחים ולזנוח את המוצרים לשחקנים.
 
מהנסיון שלי עם מהדורות ישנות יותר של קש"ק - תמיד היה שם המון תוכן, אבל זה כמעט לא היה תוכן חוקים לדמויות, אלא תוכן עלילתי של הרפתקאות ואזורי מערכה.
אתה לא באמת צריך את "סודות יפן", "סודות קניה" ו"סודות מרוקו" כדי לשחק בקש"ק. אתה אפילו יכול להריץ הרפתקאות ביפן, קניה או מרוקו ולהסתמך רק על וויקיפדיה. אבל מה שספרי ההרחבה יתנו לך זה ידע ורעיונות בהקשר ובצורה מסודרת ומותאמת למשחק. מין קפסולות תוכן ולא חלק ממארג שאתה חייב לאחוז בכמה שיותר נקודות קצה שלו.

זה יותר "אם אתה רוצה לשחק ביפן התאגידית של סוף שנות התשעים-תחילת האלפיים הנה הספר הזה!" ולא "כדי להריץ את ההרפתקה הזו אתה חייב את ספרי המנחה 1+2"
 
מהמעט שראיתי לגבי קריאתו של קת'ולהו, יש שם יותר חומר (חומר איכותי) מאשר אוכל אי פעם לחוות/לשחק, לכן אני משתדל לא להיות מוטרד מזה.
אני מאד סקרן לגבי masks of nyarlathotep שנחשב לקמפיין הטוב ביותר בכל ענף משחקי התפקידים.
 
חזרה
Top